וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור הילדים בסיכון לעוני – כפול מזה של אירופה

מדוח "פני החברה" של הלמ"ס לשנת 2011 עולה כי 31% מאוכלוסיית ישראל נמצאת בסיכון לעוני, וכך גם 40% מהילדים. 44% מהמשפחות החד-הוריות בארץ עלולות להגיע לכדי עוני

בדרך להיות העניים ביותר באירופה? 31% מאוכלוסיית ישראל נמצאת בסיכון לעוני. כך עולה מדוח "פני החברה השנתי" לשנת 2011 שתפרסם מחר (חמישי) במלואו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. נתון זה מציב את ישראל במקום נמוך ביחס למדינות האיחוד האירופי בהן עומד שיעור זה על 17% בלבד. נתון מטריד נוסף עוסק בשיעור ילדים בסיכון לעוני, כששיעור זה בישראל כפול מאשר במדינות אירופה. שיעור זה בישראל עמד בשנת 2011 על 40% לעומת ממוצע מדינות האיחוד שעמד על 20%. עוד סוקר הדוח את מצבה של ישראל ביחד מדינות אירופה במגוון תחומים בהם כוח עבודה, השכלה, איכות סביבה, פשיעה ותחבורה.

על פי הדוח, בעשור האחרון חלה עלייה בשיעור האוכלוסייה בסיכון לעוני בישראל וכן ברוב מדינות האיחוד האירופי. כך בשנת 2011, עמד שעור המשפחות בסיכון לעוני בישראל על 31% לעומת 26% בשנת 2001. למעט גרמניה ושוודיה, מדובר בעלייה הגבוהה ביותר בהשוואה למדינות האיחוד האירופי.

גם שיעור משקי הבית של משפחות חד-הוריות הנמצאות בסיכון לעוני אינו מבשר טובות, כששיעור זה עומד בישראל 2011 על 44% לעומת מדינות האיחוד האירופי, בהן השיעור הממוצע של משפחות אלו עמד על 35% בלבד. יש לציין כי מצבה של ישראל אינו הגרוע ביותר כשבלוקסמבורג עומד שעור זה על 46%.

אוניברסיטת בר אילן. אורי בצון
בשיעור בעלי התארים, מצבה של ישראל טוב למדי. אוניברסיטת בר אילן/אורי בצון

עוד השווה הדוח בין כוח העבודה בישראל לבין כוח העבודה בעולם. מהשוואה זו עולה כי שיעור התעסוקה בקרב אנשים בגילאי העבודה העיקריים (64-25) עמד בשנת 2012 על 74% בישראל לעומת 71.1% בממוצע במדינות ה-OECD. אחוז הבלתי מועסקים בשנה זו בישראל עמד על 5.9% לעומת 7% במדינות ה-OECD.

חדשות טובות על השכלה, תאונות ופשיעה

מבחינת שיעור בעלי התארים האקדמיים עולה כי מצבה של ישראל טוב למדי. בשנת 2011, שיעור מקבלי תואר ראשון ושני מכלל האוכלוסייה בישראל הגיע ל-36%, לעומת ממוצע מדינות ה-OECD שעמד על-39%. בפולין שיעור מקבלי תואר ראשון ושני היה הגבוה ביותר (58%) ובמקסיקו ובטורקיה שיעור זה היה הנמוך ביותר (21% ו-23% בהתאמה).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אדם נפצע בינוני בתאונה עם רכבת באזור חוף דור-נחשולים, 26 ביולי 2013. שלומי גבאי
ירידה במספרן של תאונות הדרכים בעשור האחרון. תאונה ליד חוף דור, יולי 2013/שלומי גבאי

שיעור ההרוגים בתאונות דרכים נמצא במגמת ירידה בעשור האחרון, הן בישראל והן במדינות ה-OECD. בבריטניה נרשם מספר ההרוגים הנמוך ביותר למיליארד קילומטרים, שעמד על ארבעה בלבד. ישראל נמצאת בין עשר המדינות עם המספר הנמוך ביותר של הרוגים למיליארד קילומטרים, הודות לירידה מ-13 הרוגים למיליארד קילומטרים בשנת 2000 לשבעה הרוגים ב-2010.

גם בתחום הפשיעה יכולה ישראל להתגאות. שיעורי התקיפה בישראל בשנת 2010 היו נמוכים משמעותית מממוצע מדינות ה-OECD – 1.8% לעומת 3%. שיעור הרציחות בישראל דומה לממוצע ועומד על 2.4 לעומת 2.1 למאה אלף איש. באיסלנד, אוסטריה, סלובניה ויפן נרשמו שיעורי הרציחות הנמוכים ביותר – 0.6 ל-100 אלף בני אדם. עוד עולה כי מבחינת ביטחון פנים חשים תושבי ישראל פחות בטוחים ללכת ברחוב בשעות הלילה, בניגוד לעמיתיהם האירופים. בשנת 2010, 73.3% מהישראלים דיווחו על חשש זה לעומת ממוצע ה-OECD שעמד על 67.3%.

עוד בדק הדוח את תחום הסביבה. ממוצע הפקת המים לנפש עשוי אולי להסביר את חשבונות המים הגבוהים של הישראלים. הממוצע הפקת המים לנפש במדינות ה-OECD בשנת 2010 – 850 מטרים מעוקבים – היה גבוה למעלה מפי שלושה מממוצע הפקת מים לנפש בישראל – 220 מטרים מעוקבים.

לקריאה נוספת:
ישראל 2013: 1 מכל 5 קשישים - מתחת לקו העוני
ישראל במקום הראשון בעוני: "כשל מוסרי וחברתי"
דעה / מעמד הביניים גילה את העוני

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully