וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת שהובילה אשלגן וברום התהפכה ליד קריית גת

רמי שני

24.9.2013 / 3:15

רכבת משא סטתה ממסלולה וחלק מקרונותיה התהפכו - אין נפגעים. צוותי כיבוי אש בשיתוף אנשי המשרד להגנת הסביבה פועלים במקום. תנועת הרכבות מדרום לקריית גת הופסקה

צילום: אלי כהן, דובר כיבוי אש לכיש; עריכה: מיכאל ברגמן

חמישה קרונות של רכבת משא שהובילה ברום ואשלגן סטו הלילה (שלישי) מהמסילה, כחצי קילומטר מדרום לקריית גת - והתהפכו. לא דווח על נפגעים ולא על נזק שנגרם לסביבה בשל החומרים המסוכנים. לוחמי אש ושוטרים שהוזעקו למקום חסמו את הגישה לאזור. צוותים של רכבת ישראל וכן של המשרד להגנת הסביבה הוזעקו למקום. נסיבות התאונה נחקרות.

בעקבות התהפכות הקרונות, נמסר מרכבת ישראל כי תנועת הרכבות בכל הארץ פועלת כסדרה, אך תחנות באר שבע ולהבים נסגרו, ותנועת הרכבות לכיוון דרום נעצרת בתחנת קריית גת. "נכון לעכשיו אין צפי לפתיחת התחנות. צריך להרים את הקרונות ולבדוק את הנזק שנגרם למסילה", נמסר.

קרונות רכבת משא שהכילו אשלגן וברום התהפכו ליד קריית גת. אלי כהן, דובר כיבוי אש לכיש, ספק 500
"נזק גדול מאוד". קרונות הרכבת שהתהפכו ליד קריית גת/ספק 500, אלי כהן, דובר כיבוי אש לכיש

דובר כיבוי אש לכיש, אלי כהן, אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ברכבת משא בת 20 קרונות, שהכילו ברום ואשלגן. "הברום הובל בחלקה הקדמי של הרכבת ולא נפגע. הקרונות שהתהפכו הכילו אשלגן במצב מוצק ולפי שעה אין דליפה של החומר", אמר כהן.

"חלק מהקרונות נקברו תחת האדמה מעוצמת ההתהפכות", הסביר. "השארנו במקום צוות לאבטחת קרונות המשא והזמנו מנופים המסוגלים להרים אותם ללא גרימת נזק". כהן הוסיף כי נהג הקטר ואיש הצוות שהיה עמו הצליחו להימלט מהרכבת ללא פגע, וכי הם דיווחו על שאירע באופן מידי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רכבת משא שהובילה אשלגן וברום התהפכה ליד קריית גת. אלי כהן דובר כיבוי אש לכיש, ספק 500
שיבושים צפויים בתנועת הרכבות. הרכבת שסטתה ממסלולה/ספק 500, אלי כהן דובר כיבוי אש לכיש

לדברי איש הכבאות, אשלגן במצב מוצק אינו מסוכן, אלא אם הוא בא במגע עם מים. "החשש הוא מהלחות הגבוהה באזור, כיוון שמדובר בשטח חקלאי. להערכתי העבודות במקום יימשכו כל הלילה, וייתכן שאף עד שעות הצהריים. הנזק שנגרם לקרונות גדול מאוד".

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הנחה את צוותי הבדיקה והניטור ללוות את פינוי המכולות ואמר כי "האירוע הוא תמרור אזהרה לקראת בניית תוואי הרכבת מאילת שאמורה לשנע חומרים מסוכנים בעתיד גם בתוך ערים ובסמיכות לישובים. זהו איתות חמור לכך שהגישה לשינוע חומרים מסוכנים צריכה להשתנות מקצה לקצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully