וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ההרג בוושינגטון: היורה סבל מפוסט טראומה מ-11.9

17.9.2013 / 8:21

למה הוא עשה זאת? אהרון אלקסיס, שלפי החשד ירה למוות ב-12 בני אדם בבסיס בבירה, קיבל עיטור על מלחמה בטרור והמיר את דתו לבודהיזם. על פי מספר דיווחים, הוא הסתבך עם החוק

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בוושינגטון מוסיפים לחפש קצה חוט שיצביע על מניעיו של אהרון אלקסיס, שירה אתמול (שני) למוות ב-12 בני אדם. "אף פיסת מידע היא לא קטנה מדיי", אמרו נציגי הרשויות במסיבת עיתונאים. הם מנסים כעת ללמוד על עברו, על הפעולות האחרונות שלו ועל אנשים שהיה עמם בקשר. "אנחנו לא יודעים מה המניע", אמר ראש עיריית וושינגטון, וינסנט גריי, שהדגיש כי אין סיבה להאמין שמדובר בטרור. לאחר התקרית עלה החשד כי קיים חשוד שני במסע ההרג, אך הרשויות הודיעו היום כי אין להם די ראיות להסיק זאת. "המשכנו לחקור בהתאם לסברה כי קיים יורה שני, אבל אין לנו ראיות לכך", אמר גריי.

אלקסיס בן ה-34 היה חייל מילואים בשירות מלא עד שנת 2007 עד ששוחרר ארבע שנים מאוחר יותר. במהלך שירותו אף קיבל את מדליית המלחמה הבינלאומית בטרור ועל פי דיווחים שונים המיר את דתו לבודהיזם. מדוח של המשטרה עולה כי אלקסיס סבל מפוסט טראומה בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001. גורמים סיפרו לחדשות NBC כי הוא טופל מספר רב של פעמים בשל בעיות נפשיות, בהן פראנויה וזעם.

יוצא צבא יצא למסע הרג במטה הפיקוד של חיל הים בוושינגטון. AP
זירת הירי בוושינגטון, אתמול/AP

גורם בחיל הים סיפר לוושינגטון פוסט כי אלקסיס שוחרר בחודש ינואר בשנת 2011 מהצבא בשל "דפוס התנהגות בעייתי" וכי תקרית ירי בה היה מעורב בשנת 2010 הייתה אחת הסיבות לשחרורו. גורם אחר סיפר כי הוא לא קיבל "שחרור בכבוד" אלא "שחרור כללי", סיווג שלרוב מקבלים בשל התנהגות בעייתית. במקרים מסוימים, שחרור שכזה יכול לגרום לקשיים בשוק העבודה האזרחי.

שמות קורבנותיו של אלקסיס החלו להתפרסם במהלך הלילה. גילאי ההרוגים ששמותיהם הותרו לפרסום נעים מ-46 ועד 73. כל הקורבנות הם ככל הנראה אזרחים, ואין ביניהם חיילים בשירות פעיל.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ניידות משטרה ואמבולנסים בבסיס חיל הים בוושינגטון. רויטרס
כוחות משטרה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

היה לו אישור כניסה לבסיס אליו פרץ והוא היה אמור להתחיל לעבוד בו בתור עובד קבלן באמצעות תעודה שהונפקה לו על ידי הצבא. אלקסיס, תושב טקסס בעברו, הועסק בחברה קבלן בשם "המומחים" שסיפקה שירותים לחברת HP. מחברת HP נמסר כי החוזה עם חברת "המומחים" כלל "ריענון ציוד שנמצא בשימוש רשת התקשורת הפנימית של כוחות הנחתים בחיל הים". עוד נמסר מ-HP, כי החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק.

אלקסיס נעצר בספטמבר 2010 בגין עבירות נשק. לפי דוח המעצר שפורסם ב-NBC, שכנתו של אלקסיס הזעיקה את המשטרה לאחר שכדור שנורה מאקדחו פילח את רצפת דירתה. הוא טען להגנתו שניקה את כלי הנשק וסחט את ההדק בשוגג. הוא טען אז כי לא עלה לדירת שכנתו כיוון שלא ראה אור בקצהו של חור הירי ולכן סבר כי הכדור לא חדר את תקרת ביתו. כתב אישום נגדו לא הוגש.

פינוי פצוע מאירוע הירי שבו נהרגו 12 בני אדם בבסיס חיל הים בוושינגטון הבירה. 16 בספטמבר 2013. AP
פינוי פצוע באמצעות מסוק, אתמול/AP

דודתו של אלקסיס, הלן וויקס, סיפרה אמש כי אחיינה גדל עם הוריו בברוקלין. "לא ראיתי אותו שנים", אמרה בשיחה טלפונית עם ה"וושינגטון פוסט". "אני יודעת שהוא שירת בצבא. הוא שירת בחו"ל. אני חושבת שהוא עסק בעבודות עם מחשבים".

מסע ההרג, שבמהלכו ירה אלקסיס למוות ב-12 בני אדם, החל אתמול בשעה 8:20 בבוקר (שעון ארה"ב) בבניין מספר 197 במטה הפיקוד בבירה האמריקנית.

ככל הנראה, אלקסיס, שעבד כקבלן אזרחי עבור חיל הים ושירת במילואים בשנים 2011-2007, השתמש ברובה סער מסוג AR-15, ופתח תחילה באש לעבר קצין שהיה במקום. חלק מהפצועים פונו מהמקום באמצעות מסוק שנחת על אחד הגגות הסמוכים.

רשויות החירום וההצלה הוזנקו לזירה, בכללן היחידה ללוחמה בטרור, וחיל הים הורה לחיילים ולעובדים להימצא במקום מוגן. שישה בתי ספר, כבישים ורחובות באזור נסגרו לתנועה זמן קצר אחרי תחילת האירוע. גם נמל התעופה על שם רונלד רייגן המשרת את העיר נסגר זמנית לטיסות יוצאות. כל העובדים בגבעת הקפיטול הסמוכה, מקום מושבו של הקונגרס האמריקני, הונחו שלא להיכנס אל המתחם או לצאת ממנו.

(עדכון ראשון 5:52)

עוד על מסע ההרג בוושינגטון
וושינגטון: 13 נהרגו בתקרית ירי בבסיס חיל הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully