וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המסר שיתקבל בסוריה ייקלט היטב באיראן"

קובי מנדל

11.9.2013 / 17:15

ראש הממשלה התייחס למאמצי המעצמות להגיע לפיתרון בסוריה, שם מתבצע "פשע נגד האנושות". הוא כיוון לטהראן כשאמר כי "יש לוודא שהמשתמש בנשק להשמדה המונית - משלם על כך מחיר"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן, טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי "המסר שיתקבל בסוריה ייקלט היטב באיראן". בסיום טקס קורס חובלים בבסיס ההדרכה של חיל הים בחיפה - בו נכחו גם נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ - התייחס נתניהו ליוזמת המעצמות להשיג פיתרון בסוריה. "במרחק לא רב צפונה מכאן, נטבחים מדי יום עשרות - ולעתים מאות - אזרחים חפים מפשע, שחלקם הוצא להורג בגז, בנשק כימי. זהו פשע חמור נגד האנושות ועכשיו צריך להבטיח שהמשטר הסורי יפורק מהנשק הכימי, והעולם צריך לוודא שמי שמשתמש בנשק להשמדה המונית - משלם על כך מחיר".

בנימין נתניהו ושמעון פרס בטקס סיום קורס חובלים. דרור עינב
ראש הממשלה והרמטכ"ל בטקס, היום/דרור עינב

"אם אין אני לי - מי לי? אנו לנו. והתרגום המעשי הוא שישראל תמיד תוכל להגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום", הוסיף ראש הממשלה. בהמשך דבריו ציטט נתניהו את דבריו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לפנות בוקר, שאמר כי ישראל יכולה להגן על עצמה בכוח רב מאוד. "זה נכון, וזהו הבסיס לביטחון שלנו, לבריתות שלנו, להסכמי השלום איתנו וזה בסיס לקיום שלנו. זה השינוי הגדול שהתחולל פה עם שובנו לארצנו ועם הקמתו של צה"ל", המשיך נתניהו. "מדינת ישראל ערוכה היום לפעול בעוצמה רבה עם כל האמצעים, עם כלים שאני מרשה לעצמי לומר שהם המתקדמים ביותר בעולם. אנו ערוכים לפעול בכל זמן ובכל מקום: ביבשה, באוויר ובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בנימין נתניהו ושמעון פרס בטקס סיום קורס חובלים. דרור עינב
"הסדר יהיה חייב לכלול פירוק אסד מנשק כימי". פרס ונתניהו, היום/דרור עינב

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס גם הוא בטקס למצב בסוריה. "הסדר חייב יהיה למנוע באופן מוחלט המצאות נשק כימי בידי אסד", אמר נשיא המדינה. פרס הביע תמיכתו במנהיגי שתי המעצמות החזקות בעולם, באומרו כי "מהיכרותי עם הנשיא אובמה והנשיא פוטין, אני משוכנע כי אם יושג הסדר - הוא יהיה אמין, מפורש ומשמעותי". לא כך באשר לנשיא סוריה, עליו אמר כי "על אמינותו בקיום ההסכם אין לסמוך".

פרס: "מי שינסה לתקוף - ישלם מחיר בלתי נסבל"

"ברגעים אלו מנהיגי ארצות הברית ורוסיה פועלים למציאת דרך אמינה להשיג מטרה זו ללא מלחמה. הרצח של רבבות בני אדם חפים מפשע, ביניהם נשים וילדים, הוא פשע נתעב שאין לעבור עליו לסדר היום. לא הזעם האנושי שהתעורר מול ארונות הקבורה של ילדים ותינוקות השפיע על אסד, אלא איום צבאי אילץ אותו להיענות ליוזמה להתפרק מנשקו הכימי", אמר הנשיא. "איננו מאיימים על איש, ואיינו מתעלמים מהאיומים עלינו", הדגיש פרס. "מי שמוכן לשלום - ידנו מושטת לו, ומי שינסה לתקוף - ישלם מחיר בלתי נסבל. גם אסד יודע כי פגיעה בישראל תעלה לו במחיר קטלני. הוכחנו שביכולתנו להדוף מלחמות, ובידינו יכולות לגבור על הטרור", הוסיף הנשיא. "הטרור היום הוא בגדר בומרנג - הוא פוגע במשתמשים בו יותר משהוא פוגע במטרותיו", אמר.

בנאומו הזכיר פרס גם את הפיגועים בארצות הברית לפני 12 שנים. "היום, 11 בספטמבר, בוצע אחד מפשעי הטרור הנפשעים בהיסטוריה של העולם. אבלה של ארצות הברית הוא גם אבלה של מדינת ישראל", אמר הנשיא. לדבריו, "האומה האמריקנית ידעה להתגבר על האסון ולהתמודד בהצלחה עם איומי הטרור". בהמשך קשר פרס בין העבר האמריקני למציאות כיום: "גם בעצם ימים אלו, תחת הנהגת הנשיא אובמה, מפגינה ארצות הברית את גדולתה המוסרית והדמוקרטית ואת עוצמת כוחה הצבאי במאמץ להביא להפסקה מידית של שימוש בנשק כימי, ולחיסולו".

שר הביטחון משה יעלון נשא גם הוא דברים בטקס. "אנחנו לא יודעים מה סוף המהפכה במצרים, לא יודעים כיצד יפעל העולם החופשי נוכח הטבח בסוריה ועוקבים אחר ההתפתחויות, מתוך הכרה כי בסופו של יום עלינו לסמוך על עצמנו, על כוחנו ועל יכולת ההרתעה שלנו", אמר. לדבריו, "אנו חיים במציאות בה חוסר היציבות הוא הדבר היציב היחיד. עלינו להביט במציאות בעיניים פקוחות ולא לחדול לרגע מהכוננות וההתעצמות. ב-65 שנותיה לא היו פני ישראל למלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully