וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נמשוך השטיח מתחת לארה"ב ונקבל היוזמה הרוסית

שר החוץ הסורי הדגיש שוב כי ממשלתו קיבלה את היוזמה הרוסית לעביר נשק כימי לפיקוח. ראש הממשלה הדגיש שמטרתם היא "למנוע שפיכת דם סורי". בבית הלבן ממשיכים להיערך לתקיפה

צילום: מתוך רשתות הטלוויזיה האמריקניות, עריכה: טל רזניק

(צפו בקטעים מראיונות אובמה הלילה)

ממשלת סוריה מסכימה להצעה הרוסית לפיה תעביר את ארסנל הנשק הכימי שברשותה לפיקוח בינלאומי במטרה להימנע ממתקפה צבאית שארה"ב תעמוד בראשה – כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הסורי, וואליד מועלם. ראש ממשלת סוריה, ואיל אל-חלקי, צוטט בטלוויזיה הממלכתית לאחר שאמר כי ההסכמה ליוזמה הסורית היא במטרה "למנוע שפיכת דם סורי".

סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה את מועלם שאמר כי אתמול התנהל "סבב שיחות משא ומתן פורה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, שהציג יוזמה בנוגע לנשק הכימי. כבר בערב קיבלנו את היוזמה הרוסית", דברי מועלם. הוא הדגיש כי מטרת ההסכמה הסורית היא "למשוך את השטיח מתחת לרגליה של התוקפנות האמריקנית".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של רוסיה ווליד מועלם. מוסקבה, ספטמבר 2013. AP
לברוב ומועלם, אתמול/AP

הודעתו של מועלם באה בעקבות הצעת רוסיה לרשויות הסוריות להעביר את הנשק הכימי שברשותם לפיקוח בינלאומי ואז לאפשר את הריסתו, במטרה למנוע מתקפה של ארה"ב , בעוד שהקונגרס האמריקני צפוי להצביע על הצעתו של הנשיא ברק אובמה ל"פעולה מוגבלת". בתגובה להצעה הרוסית אמר אובמה כי הוא "יראה בזה התקדמות צנועה בכיוון חיובי" והוא מוכן "בהחלט" להמתין עם מתקפה צבאית בסוריה אם אסד יקבל את ההצעה. "בואו נראה אם נצליח להגיע לשפה משותפת להימנע מתקפה, אך המטרה המרכזית שלנו היא לוודא שלא יעשה שימוש בנשק כימי", דברי אובמה בראיון ברשת ABC.

דובר הבית הלבן שב והדגיש היום כי אובמה ימשיך לקדם את תכניתו לבקש מהקונגרס האמריקני לאשר מתקפה בסוריה למרות נכונות סוריה לקבל את היוזמה הרוסית: "מה שהנשיא אובמה אמר אתמול משקף את עמדתנו הבוקר: אנו רואים זאת כהתפתחות פוטנציאלית חיובית ואנו רואים זאת כתוצאה ברורה של הלחץ שהושם על סוריה", אמר קרני בראיון ל-MSNBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully