וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מניעה שראשי העיר הנאשמים יתמודדו בבחירות"

גלעד גרוסמן

9.9.2013 / 1:30

בתגובה לעתירות שהוגשו נגד ראשי הערים יצחק רוכברגר ושמעון גפסו, הנאשמים בפלילים, הודיעה הפרקליטות כי בשלב זה אין לאסור עליהם להתמודד בבחירות המקומיות

הפרקליטות סבורה כי אין מקום בשלב זה לאסור על ראש העיר רמת השרון, יצחק רוכברגר, ועל ראש העיר נצרת עילית, שמעון גפסו, להתמודד בבחירות המוניציפליות הקרובות. זאת למרות כתבי האישום שהוגשו נגדם. כך עולה מתגובות המדינה שהוגשו אתמול (ראשון) לכמה עתירות שהוגשו נגד השניים לבג"ץ, שהרכב מורחב של שבעה שופטי בג"ץ ידון בהן מחר.

רוכברגר נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים, לאחר שלטענת הפרקליטות קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, בזמן שכיהן כראש עירייה. לטענת הפרקליטות, האישומים נגדו מטילים "עננה כבדה על טוהר מידותיו". אולם, כיוון שמועצת העיר רמת השרון טרם התכנסה כדי להחליט האם להעבירו מתפקידו, אין מקום להדיחו בשלב זה.

"מעשים חמורים - אך ללא חומרה יתרה"

לטענת הפרקליטות, המועצה רשאית להתחשב בעובדה כי בקרוב ייערכו בחירות מקומיות וכי מדובר כעת בתקופת חגים שבה יש מעט ימי עבודה, ולדחות את ישיבתה. ואולם, בפרקליטות מבהירים כי אם רוכברגר ייבחר לראשות העיר, יהיה על מועצת העירייה להתכנס ולדון בשאלה האם להדיחו.

גפסו נאשם בלקיחת שוחד, לאחר שלטענת הפרקליטות הוא וחבר מועצה התנו את המשך ההעסקה של עובדת עירייה בהתפטרותו של בעלה לשעבר, ששימש חבר מועצה. משלא עשה כך, נטען באישום, העובדת פוטרה. אף שמדובר בשוחד, לטענת הפרקליטות מעשיו חמורים אך אינם מגלים "חומרה יתרה". זאת כיוון שמדובר במעשה בודד ובתמורה לא כספית. לכן, נטען, ההחלטה שלא להעבירו מתפקידו סבירה. ואולם, אם ינצח בבחירות ויוגש נגדו כתב אישום נוסף, יהיה על מועצת העיר להתכנס ולדון שוב בהתאמתו של גפסו לתפקיד.

כזכור, לאחרונה הודיע ראש העיר רמת גן צבי בר על כך שלא יתמודד פעם נוספת לראשות העיר. זאת בעקבות דיון בבג"ץ על החלטתו להתמודד חרף כתב האישום שהוגש נגדו. כיוון שבר הודיע כי לא יתמודד, נמנע בית המשפט מלתת פסק דין עקרוני, שיבהיר מתי על ראש עירייה מכהן להתפטר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

עוד בנושא
קניות ובתי קפה: ראש העיר רמת השרון נאשם במרמה
ראש עיריית נצרת עילית הואשם בשוחד: "הכול שטויות"
צבי בר לא יתמודד בבחירות על ראשות העיר רמת גן

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully