חרף התקלה: בזן צמצמה את ההפסד ל-31 מיליון דולר

ההכנסות רשמו עלייה קלה ל-2.47 מיליארד דולר ■ המנכ"ל אריק יערי: "במחצית הראשונה של 2013 הושלמו בהצלחה הרכיבים המשמעותיים של התוכנית האסטרטגית"

בזן שבשליטת החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים סיכמה הבוקר (ג') את הרבעון השני עם עלייה קלה בהכנסות ל-2.47 מיליארד דולר בהשוואה ל-2.45 מיליארד דולר ברבעון השני של 2012.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-16 מיליון דולר, שיפור של 45 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA ברבעון הסתכמה ב-54 מיליון דולר, שיפור של 56 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל.

בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון השני בהפסד של 31 מיליון דולר, שיפור לעומת הפסד של 46 מיליון שקל ברבעון המקביל, וזאת חרף התקלה במתקן השירות, שהסבה נזק של 15 מיליון דולר. השיפור הושג, בין היתר, הודות למעבר מלא לשימוש בגז טבעי וכניסת מתקן המידן לפעילות.

מנכ"ל בזן אריק יערי ציין עם פרסום התוצאות הכספיות כי "במחצית הראשונה של 2013 הושלמו בהצלחה הרכיבים המשמעותיים של התוכנית האסטרטגית. מתקן המידן הושק בהצלחה ונכנס לפעילות, ובמהלך הרבעון השני אספקת הגז הטבעי הייתה לראשונה בהיקף של 100% מצרכי בזן, דבר המשפיע הן על התוצאות והן על הקטנת החותם הסביבתי של פעילות המתקנים".