וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: יותר מ-2 מיליון תלמידים חזרו ללימודים

27.8.2013 / 8:30

כ-150 אלף ילדים נרגשים עולים היום לכיתה א' ופותחים את שנת הלימודים תשע"ד. לא צפויים שיבושים, אולם חדר מצב מיוחד עומד לרשות ההורים. "אני מתרגש", אמר שר החינוך פירון

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

שנת הלימודים תשע"ד נפתחה: 2,130,000 תלמידים חזרו הבוקר (שלישי) לכיתות הלימוד ולגנים אחרי חופשת הקיץ הארוכה. כמדי שנה, פתח אמש משרד החינוך את חדר המצב שלו, במטרה לאפשר להורים לקבל מידע חשוב ממומחים רגע לפני שהם שולחים את ילדיהם למוסדות החינוך השונים ברחבי הארץ. חדר המצב פתוח גם היום החל מהשעה 6:30 בבוקר.

מתוך למעלה משני מיליון התלמידים שפתחו היום את שנת הלימודים, כ-150 אלף נכנסים בפעם הראשונה לכיתה א'. בגני הילדים פתחו היום את השנה כ-430 אלף ילדים, בבתי הספר היסודיים כ-957 אלף תלמידים, בחטיבות הביניים 276 אלף תלמידים ובתיכונים יפתחו מחר את השנה כ-386 אלף תלמידים. עבור 109 אלף תלמידים תהיה זו שנת הלימודים האחרונה – כיתה י"ב.

בירושלים, לדוגמה, פתחו את שנת הלימודים 262 אלף תלמידים ב-700 מוסדות. בחינוך החרדי בבירה נפתחו היום לראשונה שישה בתי ספר חדשים, כשארבעה מהם מלמדים לימודי ליבה מלאים ורואים עצמם חלק מהחינוך הממלכתי. במחוז תל אביב נפתחו 96 גנים חדשים, אף שב-41 מהם החצרות עוד לא הושלמו. בבתי הספר היסודיים האתגר יהיה בנושא כיתות לא תקניות.

אף ששנת הלימודים הנוכחית נפתחת כסדרה וללא עיצומים משמעותיים, מנתונים שרוכזו בחדר המצב של משרד החינוך עולה כי בכ-20 בתי ספר יהיו שיבושים או שביתות נקודתיות מסיבות שונות. שר החינוך שי פירון יבקר הבוקר בכמה בתי ספר באזור המרכז, בהם הישיבה התיכונית אותה ניהל בפתח תקווה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא שמעון פרס, ושר הפנים גדעון סער צפויים לפקוד כמה מוסדות חינוך ולשמוע מקרוב על ההתרגשות של הילדים החוזרים לספסל הלימודים.

השיבושים הצפויים

במחוז דרום: מורי ארגון המורים בשני בתי ספר על-יסודיים בשדרות הודיעו שיחלו את יום הלימודים בשעה 9:00, כאות מחאה על כך שלא שילמו להם דמי הבראה וביגוד. בשבעה בתי ספר בפזורה הבדואית מאיימים בשביתה לנוכח ההחלטה להעבירם ממועצת נווה מדבר למועצת אל-קסום.

במחוז ירושלים: בבית הספר פולה בן גוריון ייתכנו שיבושים בשל בעיה שהתעוררה בין הורי התלמידים לבית הספר. בנוסף, הורי התלמידים בבית הספר הממלכתי-דתי גוננים משביתים היום את הלימודים מפני שלטענתם מבנה בית הספר לא ראוי ללימודים.

במחוז מרכז: בבית הספר ויצ"ו קנדה בנתניה מאיימים המורים בשביתה, בשל סכסוך בין צוות המורים למנהלת בית הספר. בבאר יעקב ישנם ארבעה גנים שמיועדים להיפתח במבנים יבילים, שעובדים כעת להכשרתם. בכמה גני ילדים בקלנסואה שיבצו גננות לא מקומיות וההורים מתקוממים על כך, על כן ישביתו את הלימודים ליום אחד כאות מחאה. בבית ספר בן גוריון ברחובות מונה מנהל מלווה, שהגיש אחר הצהריים את התפטרותו. כעת מקווים שיחזור בו מחר.

במחוז חיפה: הורים בשלושה מוסדות חינוך במחוז מאיימים בשביתה ומתנהלים עימם דיונים על מנת להסיר את איומי השביתה.

פתיחת שנת הלימודים בביה"ס היובל בת"א. יותם רונן
חוזרים לספסל הלימודים/יותם רונן

"אני מאד מתרגש", אמר אמש שר החינוך פירון בביקורו בחדר המצב של משרד החינוך בירושלים. "העובדה שמיליוני תלמידים ושמאה אלף מורים הולכים מחר לבתי הספר – גורמת לי לתחושת אחריות וזה מדיר שינה מעיני. אני מקווה שנייצר שנה טובה ומוצלחת". בנוגע לשיבושים הנקודתיים אמר השר כי הוא מאמין שעד הבוקר המערכת תתגבר על הבעיות, ושרוב בתי הספר יפתחו את שנת הלימודים.

בהתייחסו למבצע "שתי טיפות" למיגור נגיף הפוליו אמר פירון כי משרד החינוך, שהיה בקשר ישיר עם משרד הבריאות, משלים את ההיערכות לכך שלכל תלמיד, גם אם הוא נשאר בבית, יימצא פיתרון חינוכי. "לבי על הילדים שנמצאים בבית, ואני אשתדל לבקר ילדים שנמצאים בבתים. המטרה היא לא להשאיר אף ילד בלי שדואגים לו וששמים אותו במרכז", אמר. בתשובה לשאלה על הרכב בחינות הבגרות אמר השר כי מיותר לעסוק בזה "ביום שמח כזה", אולם הבהיר כי יהיה שינוי בכך. "כל דבר בעתו ובזמנו", סיכם.

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
"יהיה שינוי בבגרויות". תלמידים בכיתה/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully