וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אישומים: נסגר תיק חקירת התאונה בה נהרגו 8

קובי דוד

22.8.2013 / 20:15

לפני כשנה נהרגו בני משפחת אטיאס בתאונה ליד טבריה, בגלל תקלה בבלמי רכבם. לאחר בדיקות הודיעה הפרקליטות כי לא נמצאו פגמים בייצור רכב המיצובישי והתיק נסגר "מחוסר אשמה"

פרקליטות מחוז הצפון הודיעה היום (חמישי) על החלטתה לסגור את תיק החקירה שעסק בנסיבות תאונת הדרכים הטראגית בה נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס ליד טבריה בחודש מאי 2012. בהודעת הפרקליטות, אשר נמסרה לקרובי משפחת אטיאס, נטען כי "לא נמצאו ראיות לעבירות פליליות כלשהן בפרשה והתיק ייגנז בעילה של חוסר אשמה פלילית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נסיבות מותם כנראה כבר לא יתבררו. קברי משפחת אטיאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

התאונה הקטלנית התרחשה שעה שבני משפחת אטיאס עשו דרכם בחזרה מחנוכת בית כנסת לכיוון ביתם במושב בר יוחאי שבגליל העליון. בכניסה לעיר טבריה, אב המשפחה שנהג ברכב איבד את השליטה על הבלמים. לדברי המשטרה, האב צלצל למוקד 100 והסביר למוקדנית כי הבלמים הפסיקו לפעול, וכי הרכב נוסע במהירות של 120 קמ"ש. לאחר מכן, העביר את הטלפון לאשתו, שניסתה להסביר למוקדנית היכן הם נמצאים, וקראה לעזרה. "בורא עולם תשמור עלינו, בורא עולם תציל אותנו", זעקה האם. שניות אחר כך נותקה השיחה, והרכב הידרדר לתהום ועלה באש. שמונת בני המשפחה נספו, ורק רחל בת השמונה ניצלה. בני המשפחה נקברו זה לצד זה בבית העלמין הישן בעיר צפת.

לפי הודעת הפרקליטות היום, לאחר חקירה מקיפה ומאומצת של המשטרה ושל צוות מומחים מהטכניון, נמצא שבלמי הרכב בו נסעו בני המשפחה פעלו "אך לא הביאו לעצירה של הרכב, וכי ככל הנראה שימוש ממושך בבלמים גרם לכשל של מערכת הבלימה, כולל בלם היד". כמו כן, נמסר כי "בבדיקות שנעשו במעבדות מיצובישי מוטורס בישראל וביפן, לא נמצאו עדויות על פגם גורף בדגם מיצובישי גרנדיס, אשר יכול להיות גורם להאצה בלתי נשלטת, כמו זו שנגרמה לרכב המשפחה". אי לכך, הודיעו בפרקליטות "שעה שלא נמצאה הסיבה שגרמה להאצה הבלתי נשלטת של רכבם של משפחת אטיאס ולתוצאה הקשה והטראגית של האירוע, הוחלט לסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה פלילית".

רחל אטיאס משתחררת מבית החולים. אבישג שאר ישוב, ספק 500
רחל אטיאס, היחידה שניצלה מבני המשפחה/ספק 500, אבישג שאר ישוב

קרוביהם של בני משפחת אטיאס התקשו לעכל את ההודעה על סגירת התיק ומסרו בתגובה "מנקודת המבט של המשפחה שלנו, ההודעה הזו אינה יכולה להוות סוף פסוק; מכיוון שהיא אינה מספקת הסבר לשאלה, מה גרם לרכב להאיץ כך ואיך קרתה התאונה שגבתה את חייהם של שמונה בני אדם?". קרובי המשפחה ביקשו להדגיש כי "אחינו רפאל היה נהג זהיר ואחראי. והוא עשה את מה שמצופה מאדם שנקלע למצוקה בכביש בשעת לילה מאוחרת. הוא ורעייתו התקשרו אל מוקד המשטרה ובמשך חמש דקות ארוכות כמו נצח התחננו לקבל עצה שתחלץ אותם מן המצוקה הנוראה". "חשוב לנו לציין, כי לאחר התאונה התברר שזה אינו המקרה היחיד שבו רכב מסוג זה האיץ בפתאומיות ונקלע לסיטואציה דומה", טענו קרובי המשפחה, "לא נרפה ולא נפסח על אף אחד מן הגורמים הרלוונטיים עד שתינתן לנו תשובה לשאלה מה גרם לאסון הנורא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully