וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: בני חלה בפוליו והיה משותק שנה וחצי

נשיא המדינה קרא להורים לחסן את ילדיהם וסיפר בביקור בטיפת חלב כי אחד מילדיו לקה בנגיף בגיל 8 חודשים. "סוניה ואני עמדנו לצד מיטתו כשהוא קודח מחום ורועד מכאב"

צילום: לע"מ, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא המדינה התגייס למבצע החיסונים נגד נגיף הפוליו וחשף סיפור התמודדות אישי: פרס ושרת הבריאות יעל גרמן ערכו הבוקר (רביעי) ביקור מיוחד בתחנת טיפת חלב בירושלים על רקע מבצע "שתי טיפות". במהלך הביקור גילה הנשיא שבמשפחתו נאצלנו להתמודד עם נגיף הפוליו, שתקף את בנו כשהיה פעוט. "אחד מילדיי היה קורבן למחלת הפוליו כשהיה בן שמונה חודשים", סיפר פרס. "רעייתי סוניה ואני עמדנו לצד מיטתו כשהוא קודח מחום ורועד מכאב במשך שלושה ימים ושלושה לילות. היינו מודאגים וחסרי ישע. במשך שנה וחצי לאחר מכן היה בני משותק בכל פלג גופו התחתון. למזלנו - לאחר חודשים רבים של שיקום הוא חזר לאיתנו והיום הוא בריא ושלם". לפרס יש שני בנים והוא לא ציין מי מהם לקה במחלה.

נשיא המדינה שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים במבצע חיסון הפוליו, אוגוסט 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פרס בביקור בטיפת חלב/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נשיא המדינה אמר כי הוא לא מאחל לאף אחד חוויה קשה כזו. "זהו הניסיון האכזרי ביותר שעברתי כאב", סיפר וקרא - "מנעו את הסבל הזה מילדיכם, זה בכוחכם!".

בשלושת הימים הראשונים של המבצע התחסנו כ-128 אלף ילדים ברחבי המדינה, כשמספר היעד עומד על חצי מיליון. להורים רבים שעדיין מתלבטים אם לחסן את ילדיהם פנה פרס ואמר כי הרופאים בישראל "הם מהטובים בעולם, ההורים יכולים לסמוך עליהם במאת האחוזים. הקשיבו להם ועשו כמצוותם, אני מבטיח לכם שזו העצה המקצועית האנושית והאחראית ביותר שתקבלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא המדינה שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים במבצע חיסון הפוליו, אוגוסט 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה שמעון פרס בטיפת חלב בירושלים במבצע חיסון הפוליו, אוגוסט 2013/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

שרת הבריאות התייחסה בביקור לגילויים האחרונים אודות גילוי הנגיף בצפון השרון ואמרה כי בבדיקות שנערכו במדינות שכנות לישראל וברשות הפלסטינית לא נמצא הנגיף. היא ציינה כי ישראל מהווה מעין "אי מבודד" שבתוכו מתפרץ הנגיף ומתפשט, ועל כן נדרש מאמץ מרוכז מכל אזרחי המדינה למגר את הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully