וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

134 אלף כבר התחסנו לפוליו: "מרוצים מאד מההיענות"

ניר שטיינברג

20.8.2013 / 1:27

40 אלף חוסנו היום, אולם במשרד הבריאות הוחלט שלא לחסן ילדים שבמשפחתם קרובים מדוכאי חיסון. לקראת פתיחת שנת הלימודים, יפורסמו הנחיות להתנהלות נכונה בנוגע למבצע החיסון

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, טל אנגלנדר; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו: פתיחת מבצע "שתי טיפות" לחיסון נגד הפוליו, אתמול

מבצע חיסון הפוליו הארצי נמשך: כ-40 אלף ילדים חוסנו אתמול (שני) בכל רחבי הארץ, בחיסון חי מוחלש כנגד נגיף הפוליו – כך הודיע משרד הבריאות. מאז הורחב שלשום המבצע לכל המדינה התחסנו 74 אלף ילדים. בדרום הארץ, שם החל מבצע החיסונים, התחסנו כ-60 אלף. בסך הכל התחסנו 134 אלף ילדים נגד נגיף הפוליו. במשרד הבריאות הבהירו כי אין חשש משיבוש אורח החיים הקבוע והרגיל של האוכלוסייה בתקופת מבצע החיסון "שתי טיפות".

היעד למבצע הארצי הוא חיסון של כחצי מיליון עד מיליון ילדים, בהתאם להסכמת ההורים. דוברת משרד הבריאות עינב שימרון אמרה כי במשרד מביעים סיפוק רב על ההיענות של הציבור עד כה, שהייתה הרבה מעובר למצופה. "ההיענות הייתה ממש מעולה", אמרה, "40 אלף מחוסנים ביום אחד זה המון".

שימרון הבהירה כי את החיסון החי-מוחלש לא מקבלים ילדים מדוכאי חיסון או ילדים שבמשפחתם אדם מדוכא חיסון. "אדם שהוא נשא של פוליו, הנגיף נמצא אצלו בגוף במשך שלושה שבועות. בזמן הזה הוא עשוי להדביק את כל מי שהוא בא אתו במגע", אמרה. היא ציינה כי ידוע על 42 נשאים בכל רחבי הארץ, וזאת מתוך אלפי בדיקות המדגם שנלקחו.

אם יש ספק - יש להתייעץ

חרף התלונות של הורים לילדים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת שחוששים להתחסן, משרד הבריאות הדגיש כי נגיף הפוליו הפראי מסוכן למדוכאי חיסון הרבה יותר מחיסון חי מוחלש שניתן במסגרת המבצע. עם זאת, אמרו שם כי לשם זהירות מונעת, ההנחיות הן - כאמור - שלא לחסן ילדים אם קרוב משפחה שמתגורר עמם באותו בית, סובל מדיכוי חיסוני. "אחיות טיפות חלב תודרכו לבצע תשאול ולאתר ילדים בקבוצה זו ולהימנע מחיסונם", נמסר.

מי הם האנשים שנכללים בקטגוריית המדוכאים חיסונית? מדובר בילדים או במבוגרים לאחר השתלת מח עצם, חולי סרטן או מטופלים בכימותרפיה לתקופה של עד שישה חודשים מתום הטיפול.

כמו כן, מדובר בחולים עם חסר גאמא גלובולין בדם, או תת גאמא גלובולין משמעותית. "בכל מקרה של ספק לגבי חומרת הדיכוי החיסוני יש להתייעץ עם הרופא המטפל", נמסר ממשרד הבריאות. כמו כן הבהירו שם כי רוב הילדים והמבוגרים עם דיכוי חיסוני אינם מצויים בסיכון יתר כתוצאה מחשיפה אפשרית לחיסון החי המוחלש, שכן ברוב המקרים של דיכוי חיסוני, הזיכרון החיסוני של גופם, מספיק כדי להתמודד עם נגיף חי מוחלש.

(עדכון ראשון 20:50)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הורים המגיעים עם ילדיהם לטיפת חלב לקבל חיסון נגד פוליו בקלנסווה. אוגוסט 2013. שלומי גבאי
הורים שהגיעו עם ילדיהם לקבל חיסון, אתמול/שלומי גבאי

משרד הבריאות פרסם הנחיות לגבי ההתנהלות של המוגדרים מדוכאים חיסונית, ליד כאלה שקיבלו חיסון פוליו חי-מוחלש. בין היתר מומלץ להימנע ממגע עם הפרשות (צואה, רוק) של ילדים שקיבלו את החיסון לתקופה של עד שישה שבועות, ולהקפיד על רחיצת ידיים לפני מגע עם אוכל, לאחר יציאה מהשירותים והחלפת חיתולים.

המורים יקבלו הנחיות להתמודד עם מבצע החיסון

"יודגש כי בשל העבודה שהחיסון אינו מועבר באמצעות אוויר, מים או מזון אין מניעה ללכת למסעדות, ואין כל סיבה שלא לקיים ארוחות חג משפחתיות. טיפול בכלור משמיד את החיסון החי-מוחלש ולכן אין מניעה מלרחוץ בבריכות שחיה".

גם מערכת החינוך, שנערכת לפתיחת שנת הלימודים החדשה בשבוע הבא, פועלת בצל מבצע החיסון. מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הנחתה את אנשיה לפעול בשיתוף עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, לצורך גיבוש הוראות לגננות, לצוותי ההוראה, למנהלי מוסדות החינוך ולהורי התלמידים בנוגע להתנהלות נכונה. ההנחיות יכללו כללי היגיינה, כללי התנהלות אל מול התלמידים המתחסנים והנחיות כיצד לנהוג עם תלמידים שאינם יכולים להתחסן.

כמו כן, החל מיום חמישי, יפתח משרד החינוך מוקד שמספרו - 1-800-25-00-25 – שם יינתן מענה בנושא חיסון הפוליו. ממשרד הבריאות נמסר כי אין מניעה שילדים עם דיכוי חיסוני ישתתפו במסגרות חינוכיות (גנים ובתי ספר) אם הם קיבלו בעבר לפחות שלוש מנות של חיסון מומת, למעט ילדים מקבוצת חולים עם חסר גאמא גלובולין בדם.

במקביל הודיע היום משרד הבריאות כי תינוקת בת שמונה חודשים - שמתה לפני כחודש ממחלת לב קשה על רקע מום מורכב בלב, הייתה גם נשאית פוליו. "הדבר התגלה במסגרת בדיקות הצואה שנלקחו בדרום", נמסר. "יודגש כי הפטירה נבעה ככל הנראה מהסיבוך הקשה בלב, ולא כתוצאה מהפוליו, וכי לא היה שום סימן שמחשיד כמחלת פוליו פראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully