וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בצד הפלסטיני: "לא שוחררו אסירים 'סמלים'"

12.8.2013 / 11:08

26 אסירים פלסטינים ישוחררו מחרתיים, אולם בכיר בפתח אמר לוואלה! חדשות כי "לא לזה אבו מאזן קיווה". לדבריו, אחד האסירים לא מוכר להם ."זו מחווה להנייה ולא ליו"ר הרשות"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

שחרור 26 האסירים הראשונים מתוך 104, שצפוי מחרתיים כמחווה לקראת חידוש המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית, גרר עמו כצפוי גל של תגובות נסערות, בשני הצדדים. בעוד הכותרות הראשיות של העיתונים בישראל עסקו בהרחבה בביקורת של בני משפחות הנרצחים על השחרור, בצד הפלסטיני נשמעו לא מעט קולות שהביעו אכזבה גלויה מהרכב הרשימה. "לא לזה קיווה אבו מאזן", אמר לוואלה! חדשות בכיר בפתח.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
לא רוצה להצטייר כמכשיל המו"מ. אבו מאזן עם קרי/AP

"אתמול בשעות הלילה ניסינו להבין מי הוא אחד המיועדים לשחרור שאף אחד אפילו לא הכיר. זה לא נראה כמו מחווה לאבו מאזן אלא לאיסמעיל הנייה. ציפינו לשחרור של חלק מה'סמלים', האסירים המוכרים, מאחר שאבו מאזן צריך להראות כעת הישג לציבור הפלסטיני - בעיקר לנוכח ההצהרות של ממשלת ישראל על הרחבת הבנייה בהתנחלויות", אמר. חרף הדברים, איש מבכירי הרשות לא ייבחר כעת להשמיע השגות כאלה באופן גלוי. שחרור האסירים הוותיקים, חלקם חולים, חייב להתקבל בברכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

איומים ריקים מתוכן

ועדיין – האכזבה ניכרת בצד הפלסטיני. מקורה נעוץ לא רק בשמות ה"לא מפורסמים" של המשוחררים אלא גם בהודעות המתגרות של הצד הישראלי בדבר המשך הבנייה בהתנחלויות, כך אמר הבכיר בפתח. עבור בכירי הרשות הפלסטינית ובראשם יו"ר הרשות, ההודעות האחרונות של ממשלת ישראל בדבר בניית 1,200 יחידות דיור חדשות בגושי ההתנחלויות, נתפסות כהתגרות מכוונת, וכניסיון בוטה להכשיל את השיחות עוד טרם החלו. חברת הוועד הפועל של אש"ף חנאן עשראווי וחבר צוות המשא ומתן מוחמד שטייה כבר אמרו אמש כי ישראל היא האחראית להכשלת המשא ומתן.

הפגנה של משפחות שכולות נגד שחרור מחבלים, הבוקר מול ישיבת הממשלה, יולי 2013. נועם מושקוביץ
ח"כ שקד בהפגנה נגד שחרור אסירים/נועם מושקוביץ

בצד הפלסטיני ידעו כמובן שישראל אינה מתכוונת לעצור את הבנייה בגושים, אולם אף אחד לא ציפה לכך שהישראלים "ירוצו לספר על זה לחבר'ה" יומיים לפני תחילת השיחות ובמקביל להגעתו לאזור של השליח האמריקני מרטין אינדיק. בצמרת הרשות שכחו שאפילו בזמן שראש הממשלה מחלים מהניתוח ועומד לקראת חידוש השיחות - ראשו עדיין טרוד בתרגילים שיותירו את המחנה הימני בליכוד לצדו. מנגד, גם האיומים המרומזים שנשמעו בצד הפלסטיני ש"לא יישבו לשיחות", נראים בשלב זה ריקים מתוכן.

אם יחליט אבו מאזן לא לשלוח את צוותו כבר לפגישה הראשונה עם שרת המשפטים ציפי לבני ואנשיה, הצד הפלסטיני הוא שיואשם בהכשלת השיחות - הרי ישראל עמדה בהתחייבויותיה: לשחרר אסירים ולבנות רק בגושי ההתנחלויות. לפיכך, מעטים בלבד יקנו את הגרסה הפלסטינית כי עצם פרסום ההחלטה לבנות מאות יחידות דיור הוא עילה לביטול השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully