וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע קטלני: חמישה מתרחצים טבעו למוות

צוותי מגן דוד אדום פעלו במהלך סוף השבוע מסביב לשעון וטיפלו ב-14 מקרי טביעה ברחבי הארץ. באחד המקרים חובש מד"א תדרך קרובים של טובע בחצבני, שהצליחו להצילו

סוף שבוע קטלני בחופי הרחצה בישראל. לא פחות חמישה בני אדם, בהם ילד בן 10, טבעו למוות אתמול והיום (שבת) מול חופי הים בחיפה, בשדות ים, בנתניה ובתל אביב. צוותי מגן דוד אדום פעלו במהלך היומיים החולפים מסביב לשעון וטיפלו בעוד תשעה מקרי טביעה ברחבי הארץ. בארגון ההצלה שבו וחזרו על הקריאה לציבור לרחוץ בחופים מוכרזים ותחת השגחת מציל. "במקרה של טביעה יש לחייג למוקד החירום 101 של מד"א ולפעול בהתאם להנחיות של החובש הבכיר או הפראמדיק במוקד", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "הישמעות להנחיות יכולה להציל את חייו של הטובע".

גבר כבן 40 טבע למוות בחוף קריית צאנז בנתניה, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
הטביעה בחוף בנתניה/שלומי גבאי

הערב טבע למוות בחוף הסטודנטים בחיפה גבן כבן 50. צוות מד"א ממרחב כרמל שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותו. כמה שעות קודם לכן, בשעות הצהריים, נמשה גבר כבן 40 מהים בחוף קריית צאנז בנתניה, שמוגדר כחוף דתי שבו אין רחצה בשבת. צוות מגן דוד אדום שטיפל בטובע, נאלץ לקבוע את מותו. צפונית לנתניה, בחוף הים שבקיבוץ שדות ים, טבע גבר בן 60. אזרחים שהבחינו בו ביצוע בו פעולות החייאה וצוות מד"א ממרחב שרון, שהוזעק למקום, נאלץ לקבוע את מותו.

גבר כבן 40 טבע למוות בחוף קריית צאנז בנתניה, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
בחוף הים בנתניה לא היו שירותי הצלה/שלומי גבאי

אתמול פעלו כוחות ההצלה בשני מקרי טביעה קטלניים, האחד בחוף צ'רלס קלור בתל אביב, שבו טבע ילד בן 10, תושב מזרח ירושלים, והשני בחוף מעגן מיכאל, ליד זכרון יעקב, שבו טבע גבר בן 57. צוותי מד"א שהוזעקו בשעות הערב לחוף בתל אביב העניקו לילד טיפול ראשוני והעבירו אותו לבית החולים איכילוב בעיר במצב קשה. זמן קצר לאחר מכן הרופאים שטיפלו בו קבעו את מותו. אם לא די בכך, אתמול טבעה ילדה בת 12 בבריכה באחד ממלונות העיר אילת. צוותי מד"א שהוזעקו למקום פינו את הילדה במצב קל לבית החולים יוספטל בעיר הנופש.

גבר כבן 40 טבע למוות בחוף קריית צאנז בנתניה, אוגוסט 2013. שלומי גבאי
הטביעה בחוף בנתניה/שלומי גבאי

הבוקר הוזעקו פראמדיקים של מד"א ממרחב ירדן לנהר החצבני, סמוך לשדה נחמיה, בעקבות דיווח על גבר שנמצא צף במי הנהר, מחוסר הכרה. עד להגעת הכוחות לשטח אלעד בן עזר, חובש בכיר בארגון ההצלה, תדרך בטלפון את האזרחים שהתקשרו למוקד מד"א כיצד לבצע בגבר פעולות החייאה ראשונות. "הם סיפרו לי שהם משו מהמים גבר לאחר שראו אותו צף מחוסר הכרה, ביקשתי מהם להשכיב אותו על הגב, תדרכתי אותם כיצד לבדוק אם הוא בהכרה ולאחר התרשמות ראשונית הסברתי להם כיצד להתחיל ולבצע בו פעולות החייאה", אמר בן עזר. "במקביל עמיתיי במוקד הזניקו למקום צוות טיפול נמרץ ומסוק מד"א. ביקשתי מבני המשפחה ומחבריו שהיו אתו לשים את הטלפון על רמקול, ותדרכתי אותם לבצע פעולות החייאה", הוסיף. לדבריו, קרוביו של הטובע היו נסערים "אך הם שיתפו פעולה ועשו את מה שביקשתי, נשארתי איתם על הקו עד שהגיעו הפראמדיקים שלנו למקום". הגבר פונה במצב אנוש לבית חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully