וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הורה: שדה התעופה באילת נסגר לשעתיים

8 טיסות שיועדו לנחות בשדה, הופנו ל"עובדה". אחרי הערכת מצב ביטחונית, נפתח מחדש השדה. בצל האירוע עומדת ההתעצמות של ארגוני ג'יהאד בסיני, שכנראה אחראים לירי הרקטות לאי

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בהוראת צה"ל, נסגר אמש (חמישי) שדה התעופה באילת לנחיתות ולהמראות. בשדה היו אמורות לנחות במהלך הערב שמונה טיסות של חברות תעופה ישראליות, שהופנו לשדה התעופה בעובדה - שנפתח במיוחד על מנת לקלוט אותן. כעבור שעתיים, ובתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה בצה"ל, ניתן האור הירוק לפתוח מחדש את השדה באילת. מדוברות שדות התעופה נמסר כי לוח הטיסות המעודכן יפורסם בקרוב.

"אנחנו מגיבים להתרעות ביטחוניות", אמר אמש שר התחבורה ישראל כץ בהתייחסו לסגירת נמל התעופה בראיון לחדשות 2. "העברנו צוותים ל'עובדה', שהוא שדה תעופה צבאי על מנת לקלוט את הטיסות האזרחיות". לדבריו, חברות התעופה מתנהלות בהתאם ומפעילות גם אוטובוסים לאילת לטובת הנוסעים. "זו אלטרנטיבה סבירה בהתחשב במצב", ציין השר שהוסיף כי ההערכה הראשונית שהתקבלה תלויה כאמור בשיקולים ביטחוניים. "מטבעם של אירועים כאלה זה שהם לבסוף מוסרים. יש כאן תרגולת מוגדרת. החדשות הטובות הן ששדה התעופה רמון שייבנה לא יהיה מאוים מהדברים האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוסעים מחוץ לשדה התעופה באילת, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההוראה הזאת של צה"ל, שלא ניתן לספק עדיין פרטים לגביה, מגיעה בזמן שבו המתיחות הביטחונית באזור גבוהה מאד, ובצל הסיכול של פיגוע ראווה גדול של אל-קאעדה בתימן, שהוביל לסגירת שגרירויות ארה"ב בעולם ובארץ. לאחרונה דווח שבשיחת הוועידה של בכירי אל-קאעידה שהובילה להתרעת הטרור העולמית השתתף גם בכיר של הארגון בסיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

60 הרוגים בסיני בחודש האחרון

האירוע מאמש מתרחש גם על רקע הלחימה הנמשכת בסיני בשבועות האחרונים בין צבא מצרים לגורמי ג'יהאד עולמי שתפסו אחיזה בחצי האי, וככל הנראה אחראים למקרי הירי האחרונים של רקטות לעבר אילת. שלשום מסר דובר של צבא מצרים נתונים בנושא, ובין היתר הודיע כי במהלך החודש האחרון הרג הצבא 60 פעילים איסלאמיים ועצר יותר ממאה. עוד מסר הדובר, קולונל אחמד עלי, כי הצבא סגר לא פחות מ-102 מנהרות הברחה מסיני לרצועת עזה.

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
זירת נפילת גראד באילת בחודש אפריל/חטיבת דובר המשטרה

אילת עצמה חווה את האיום הביטחוני מכיוון סיני בדמות ירי רקטות גראד לעבר העיר, אשר קרה כבר מספר פעמים בשנה האחרונה. לפני כחודש דיווחו תושבים באילת על הדי פיצוצים חזקים שנשמעו באזור. כוחות הביטחון החלו באופן מיידי לסרוק את השטח לאיתור רקטות, עקב הערכה שאלה שוגרו לעבר העיר מחצי האי סיני. למחרת קיבל על עצמו ארגון "אנצאר בית אלמקדס" אחריות על הירי. ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, המזוהה עם רשת הטרור של אל-קאעדה, הודיע באתר האינטרנט שלו כי שיגר שתי רקטות גראד לעבר העיר.

בחודש שעבר הוצבה סוללת כיפת ברזל באזור אילת, ככל הנראה בשל הלחימה בין צבא מצרים לגורמי טרור בחצי האי סיני. מדובר צה"ל נמסר אז בתגובה כי "כיפת ברזל נפרסת מעת לעת באתרים שונים ברחבי הארץ בהתאם להערכת מצב. בימים אלו מוצבת המערכת באזור אילת".

על רקע המתיחות בסיני: סוללת כיפת ברזל הוצבה בעיר. רן שאולי
כיפת ברזל באזור אילת/רן שאולי

עדכון ראשון: 19:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully