וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי הרכבת: "אין זמן להפסקה, קיבלנו שקיות שתן"

הנהגים ששובתים ב"שביתה איטלקית" הגורמת לשיבושים בתנועת הרכבות מסבירים את הסיבה לעיצומים, ומאשימים את ההנהלה. "עובדים 12-9 שעות ברצף. המערך קורס, התירו את דמנו"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד השיבושים בתנועת הרכבות מצטברים וגורמים לעומסים, נוכח העיצומים בהם נוקטים הנהגים של רכבת ישראל – התגייסו האחרונים להסביר מדוע הם מוחים ועל מה. לדברי הנהגים, שאולצו לחזור לעבודה בהוראת בית הדין, תנאי העבודה החדשים שלהם עלולים לגרום לסיכון חיי אדם, שכן הם לעתים נאלצים לעבוד ברצף במשך 12 שעות, ונדרשים להטיל מימיהם בשקיות שתן מיוחדות משום ש"אפילו 10 דקות להפסקת שירותים אין".

בשעות הצהריים קבעה שופטת בית הדין לענייני עבודה בתל אביב, סיגל דוידוב-מוטולה, כי ה"מחלה" עליה הודיעו ביומיים האחרונים 40 מנהגי הרכבת, אינה מהלך אינדיבידואלי, אלא "פעולה קיבוצית מאורגנת של עיצומים" במחאה על המעבר לסידורי עבודה ממוחשבים - והורתה לנהגים לשוב לעבודה לאלתר. על פי החלטת השופטת, מי שחולה נדרש להתייצב אצל הרופא במרפאת הרכבת בין השעות 15:00-19:00, ולפעול בהתאם להנחיותיו. זאת, בנוסף לבדיקה שכבר עברו אצל רופא תעסוקתי, שאישר את מחלתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב של הנהלת הרכבת בנוגע לחלוקת שקיות השתן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהלך של עובדי הרכבת זכה לביקורת לא רק מצד הנהלת הרכבת, אלא גם מנוסעים ואזרחים – שחווים שיבושים רבים בתנועת הרכבות בשנים האחרונות. אלא שכעת, מנסים הנהגים לזכות מחדש באמון שנפגע על ידי העיצומים ומפנים את האש לעבר ההנהלה. "ביממה האחרונה, אנחנו עומדים במתקפה חסרת תקדים אותה מובילה הנהלת הרכבת", נמסר בהודעה מטעם הנהגים. "זה חודשים ארוכים אנחנו מתריעים בפני כולם שסידורי העבודה החדשים, המאלצים את הנהגים לנהוג שעות ארוכות ברציפות לפעמים 9 ו-12 שעות, מסכנים את ציבור הנוסעים ואותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"מערך הנהגים ברכבת עומד בפני קריסה"

לטענת העובדים, כאשר פנו בעניין לגורמים הממונים, התריעו מפני העייפות המסוכנת וביקשו החלפה, התשובה מההנהלה הייתה איום בהעלאה לוועדת משמעת. "אנחנו מסיעים רכבות של אלף נוסעים תחת עייפות כבדה. אנחנו אלה שמרגישים את כובד האחריות על חיי הנוסעים", נמסר. הנהגים התריעו כי מערך הנהגים ברכבת עומד בפני התמוטטות. "הוא קורס כי הנהגים לא זוכים לקבל מנוחה ראויה בין משמרת למשמרת. כאשר התלוננו הנהגים בפני ההנהלה שבזמן משמרת אין אפילו הפסקה של 10 דקות כדי ללכת לשירותים, חילקה ההנהלה לנהגים שקיות לאיסוף שתן", אמרו נציגי הנהגים.

שוב: תנועת הרכבות הופסקה - הנוסעים זועמים. שלומי גבאי
עומס בתחנת רכבת בחיפה/שלומי גבאי

בתגובה לחוסר האהדה שהעיצומים מתקבלים בקרב האזרחים ונוסעי הרכבת, אמרו הנהגים: "אנחנו יודעים שהציבור אוהב לשנוא אותנו. התירו את דמנו כבר לפני זמן רב ורוקדים עליו בכל הזדמנות שיש. הדבר היחיד העומד לנגד עינינו הוא בטיחות הנוסעים". בנוגע לקביעת בית המשפט, שהורה להם להיבדק הבהירו הנהגים כי הם מכבדים את החלטת בית הדין. "נהגי הרכבת החולים והמותשים יגיעו היום מדימונה ומנהריה לתל אביב כדי להיבדק על ידי רופא הרכבת".

עובדי הרכבת שיבשו את פתיחת הקו מראשל"צ. דניאל בוק
עובדי הרכבת בפגישה עם שר התחבורה/דניאל בוק

בשל המחסור בנהגים, מהשעה 15:00 יבוטלו רכבות בקו הפרברי הצפוני, בין עכו לחיפה, בשני הכיוונים. שירות לתחנות אלו יינתן על בסיס הרכבות הבין-עירוניות מנהרייה למודיעין ולבאר שבע, שיעצרו בתחנות אלו. בשעות 15:00-16:00 תופעל רכבת מהירה אחת בלבד מתל אביב לבאר שבע, בין השעות 18:00 ו-19:00 תופעל רכבת מהירה אחת בלבד מבאר שבע לתל אביב. תצומצם תנועת הרכבות בקו הוד השרון – ראשון לציון מערב/אשקלון בשעות 16:00-21:30. הרכבת קו בית שמש-תל אביב של 15:09 תסיים נסיעתה בתחנות לוד והרכבת בקו תל אביב-ירושלים של 16:53 תחל נסיעתה מתחנת לוד. לנוסעים יתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד.

עד שעות אחר הצהריים לא דווח על עומס מיוחד בתחנות, פרט לעומסים בתחנות חיפה לב המפרץ וחוף הכרמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully