וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הורה לנהגי הרכבת: "שובו לעבודה"

שופטת בית הדין לעבודה קבעה כי טענת הנהגים למחלה מהווה פעולה קיבוצית מאורגנת והורתה להם לשוב לעבודה לאלתר. נהג שיטען כי הוא חולה יחויב לראות רופא מטעם הרכבת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

40 נהגי הרכבת שהודיעו גם היום (חמישי) כי הם חולים, נדרשים לחזור לעבודה: שופטת בית הדין לענייני עבודה בתל אביב, סיגל דוידוב-מוטולה, קבעה כי מחלת הנהגים אינה מהלך אינדיבידואלי, אלא מדובר בפעולה קיבוצית מאורגנת של עיצומים במחאה על המעבר לסידורי עבודה ממוחשבים, והורתה לנהגים לשוב לעבודה לאלתר. למרות זאת, צפויים שיבושים בתנועת הרכבות

על פי החלטת השופטת, מי שחולה נדרש להתייצב אצל הרופא במרפאת הרכבת בין השעות 15:00-19:00, ולפעול בהתאם להנחיותיו. זאת בנוסף לבדיקה שכבר עברו אצל רופא תעסוקתי, שאישר את מחלתם.

קביעת בין הדין לענייני עבודה התקבלה לאחר פנייה של הנהלת הרכב בנוגע ל"שביתה האיטלקית", כפי שהם כינו את המהלך של הנהגים. למרות הקביעה, הנהגים לא ישובו בעבודה בזמן כדי למנוע את ביטולן של 80 רכבות.

בשל המחסור בנהגים, מהשעה 15:00 יבוטלו רכבות בקו הפרברי הצפוני, בין עכו לחיפה, בשני הכיוונים. שירות לתחנות אלו יינתן על בסיס הרכבות הבין-עירוניות מנהרייה למודיעין ולבאר שבע, שיעצרו בתחנות אלו. בשעות 15:00-16:00 תופעל רכבת מהירה אחת בלבד מתל אביב לבאר שבע, בין השעות 18:00 ו-19:00 תופעל רכבת מהירה אחת בלבד מבאר שבע לתל אביב. תצומצם תנועת הרכבות בקו הוד השרון – ראשון לציון מערב/אשקלון בשעות 16:00-21:30. הרכבת קו בית שמש-תל אביב של 15:09 תסיים נסיעתה בתחנות לוד והרכבת בקו תל אביב-ירושלים של 16:53 תחל נסיעתה מתחנת לוד. לנוסעים יתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד.

עו"ד אלון עזרא, מטעם רכבת ישראל. אוגוסט 2013. דרור עינב
נציגי הרכבת בבית הדין לענייני עבודה, הבוקר/דרור עינב

גם אתמול פנתה חברת רכבת ישראל לבית הדין לעבודה, בבקשה שיורה לנהגי הקטרים שישובו לעבודה, וציינו כי אם לפחות חלקם לא ישובו לעבודתם כבר בשעות הבוקר, ייאלצו לבטל כמאה רכבות נוסעים. הנהלת הרכבת ציינה כי הנהגים הודיעו אתמול שהם חולים מבלי שהוכרז כל סכסוך עבודה, בתקופה של שקט תעשייתי ובמהלך תקופה שבה הצהירו נציגי העובדים בפני בית הדין ש"אין שום שיבושים מאורגנים מצד העובדים".

יו"ר ועד עובדי הרכבת, ניקה שמחוביץ', הדגיש אתמול כי הנהגים שהודיעו על היעדרות אכן חולים, ובשל הדאגה לשלום הנוסעים הם לא ישובו לעבודה. "הם עובדים 14 ימים ללא הפסקה, בין 12 ל-14 שעות ביום, למרות שהמערכת רושמת רק תשע שעות. להיות נהג רכבת זו אחריות ואנחנו לא רוצים להגיע לתאונות כמו בספרד".

(עדכון ראשון: 9:54)

עוד בנושא:
הנהגים חולים, ההנהלה מאיימת: נבטל מחר כמאה רכבות
41 נהגי רכבת הודיעו על מחלה; "זו שביתה איטלקית"

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully