וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 נהגי רכבת הודיעו על מחלה; "זו שביתה איטלקית"

יו"ר ועד העובדים דחה את טענת דוברות הרכבת שמדובר בשביתה, וטען כי הנהגים חלו כי קרסו תחת שעות עבודה רבות. "לא רוצים להגיע לתאונות כמו בספרד". צפויים שינויים בקווים

41 נהגי רכבת הודיעו הבוקר (רביעי) כי הם חולים ולא יגיעו לעבודה. במקומם של הנהגים החולים הופעלו נהגים כוננים, ואלה יעבדו עד שעות הצהריים. מדוברות הרכבת כינו זאת "שביתה איטלקית", וציינו כי החל משעות הצהריים יחולו שינויים בקו חיפה חוף הכרמל – מוצקין לכיוון עכו, ובין השעות 14:47-18:47 יופעלו שתי רכבות בשעה במקום שלוש. גם בקו הנוסע מתל אביב למודיעין תבוטל ברכבת של 16:58 הרכבת השלישית לאותה השעה. "בשעות השיא פעלנו כסדרנו, גם בערב נפעל אבל יהיו שינויים", נמסר מדוברות הרכבת. "לא ברור אם יהיו עומסים כבדים, השתדלנו לצמצם את הפגיעה בנוסעים. השתדלנו לחזור לפעילות רגילה ומקביל שלחנו לכל הנהגים החולים רופא הביתה". בדוברות ציינו כי כמה נהגים שהודיעו על מחלה נצפו מבלים בחוף באילת, וזומנו לוועדת משמעת.

"אנשים חולים, אנחנו לא רוצים שנהג שחש ברע יגיע לעבודה", אמר לוואלה! חדשות יו"ר ועד עובדי הרכבת, ניקה שמחוביץ'. לדבריו, מדובר בנהגים שקרסו תחת העומס וכעת הם לא מרגישים טוב. "הם לא רוצים לפגוע בנוסעים. הם עובדים 14 ימים ללא הפסקה, בין 12 ל-14 שעות ביום, למרות שהמערכת רושמת רק תשע. להיות נהג רכבת זו אחריות ואנחנו לא רוצים להגיע לתאונות כמו בספרד". עוד נמסר מהוועד, כי הבעיה לא התעוררה היום, וכבר זמן רב שמקווים שם לשינוי.

נחלה-אייטם 10: מה הקשר בין הרכבת להשקעה בקרקע חקלאית?. Family guide
שיבושים בפעילות הרכבת החל משעות הצהריים?/Family guide

"למרות שהיו הפרות של הסכם קיבוצי, הנהגים המשיכו להגיע לעבודה. גם בלו"ז הקשה הזה", אמר היו"ר. "גם אם יחזרו לעבודה עכשיו, בעוד חודש הכל יחזור על עצמו והנהגים שוב יקרסו תחת הלחץ וירגישו לא טוב. אני לא אגיד לבן אדם שלא מרגיש טוב – תלך להסיע נוסעים. אני לא רוצה שתהיה לי פה תאונה. עם כל הכבוד, החיים של אזרחי המדינה חשובים יותר מהכל".

לפני שלושה חודשים נקטו נהגי הרכבת בצעד דומה, ו-28 נהגים הודיעו כי לא יגיעו לעבודתם עקב מחלה. אז נמסר מדוברות הרכבת כי הנהגים לא מוכנים לקבל את סידור העבודה הממוחשב החדש שנכנס לתוקף מעט קודם לכן. "בשביל שביתה אמיתית צריך להכריז על סכסוך עבודה 14 יום מראש, וזה לא קרה. הם רוצים לעבוד פחות ולקבל יותר כסף", נמסר. יו"ר ועד נהגים צפון, אלי אוחנה, הדגיש, בדומה להיום, כי הנהגים באמת קרסו תחת העומס ואין מדובר בשביתה. "הם (הנהלת הרכבת) יודעים שכרגע המצב קטסטרופה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully