וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

160 ק"מ ללא אמבולנס: נסגרת תחנת מד"א בערבה

רמי שני

8.8.2013 / 10:35

בארגון הוחלט לסגור את נקודת הזנקת האמבולנסים ליד היישוב ספיר, שנותנת מענה מיידי לאורך קטע הכביש המסוכן, "בשל קשיי תקציב". ראש המועצה: "לא פחות מהפקרת חיים"

הנהלת מגן דוד אדום החליטה בימים האחרונים לסגור את נקודת ההזנקה של צוותי רפואת חירום ואמבולנסים של הארגון באזור הערבה. הנקודה, שממוקמת ליד היישוב ספיר בשטח המועצה האזורית ערבה תיכונה, ובה נמצאים דרך קבע בין ארבעה לחמישה אמבולנסים, מהווה את הגורם הראשוני המיומן ביותר לצורך מתן סיוע לתאונות דרכים בכביש 90 - בקטע המוכר כ"כביש הערבה" - בו עוברים יותר משישה מיליון נוסעים בשנה.

"משמעות ההחלטה היא שאין נקודת הזנקה פעילה לאורך קטע כביש של מעל ל-160 קילומטרים", אמר ראש המועצה, ד"ר אייל בלום. "מדובר בלא פחות מהפקרת חיים". בלום אף הגדיל לעשות ושלח מכתב ברוח זו לשרת הבריאות, יעל גרמן, עם דרישה למצוא משאבים כדי למנוע את סגירת הנקודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יעזור כעת לנהגים? תאונה על כביש הערבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נקודת ההזנקה הממוקמת ליד עין יהב הוקמה לפני שש שנים בעקבות המלצת ועדת שיינין, שעסקה בהכנת תוכנית לאומית רב-שנתית לבטיחות בדרכים והמליצה, בין היתר, על הקמתן של חמש נקודות הזנקה בנקודות מוגדרות. "בהשקעה קטנה מאד יחסית לעלויות הכבדות הנגרמות מהרג והיפגעות בדרכים", נכתב בהמלצות הוועדה, "ניתן לשפר זמני תגובה של אמבולנסים וצוותי רפואה וחילוץ, כולל הפעלה נבונה של מסוקים בזמינות גבוהה באזורי ארץ מרוחקים".

עוד נכתב בהמלצות, שהוגשו לשר התחבורה דאז מאיר שטרית, בחודש יולי 2005, כי ניתן "לקצר זמני פינוי למרכזי טראומה ערוכים היטב, לשפר את מערכי הטראומה במרכזים הגדולים ולהקים מרכזי טראומה בבתי החולים ההיקפיים. כל אלה ישפרו את סיכויי הנפגעים להישאר בחיים, יצמצמו נכויות ובסופו של חשבון, יצמצמו גם את הנזקים הכלכליים הישירים והעקיפים עקב פגיעות בנפש בתאונות הדרכים".

תגובת מד"א

במד"א טענו להגנתם כי ההחלטה על סגירת נקודת ההזנקה נובעת ממחסור במשאבים כספיים, והטילו את האחריות על הסגירה על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. "נקודת ההזנקה על כביש הערבה, כמו נקודות הזנקה נוספות על כבישים מרכזיים ברחבי הארץ, מומנו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מאחר שלאחרונה החליטה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להפנות את התקציבים למקומות אחרים, נאלצים במד"א לסגור את נקודת ההזנקה". עוד ציינו במד"א כי הארגון "אינו מתוקצב על ידי המדינה, ועל כן לא יכול לשאת בעלות אחזקת נקודת הזנקה זו".

בארגון הוסיפו כי ימשיכו "לתת שירות מהיר, יעיל ומקצועי באזורים אלה כפי שנהגו עד הקמת נקודת ההזנקה", והבהירו כי אם יימשך הקיצוץ התקציבי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עלולות להסגר נקודות הזנקה נוספות".

מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.

לקריאה נוספת:
נהג משאית הורשע בגרימת מות 5 בני משפחה בערבה
שני בני אדם נהרגו בהתהפכות רכבם בכביש הערבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully