וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חיסון הפוליו החל; גרמן: "קוראת לכולם להתחסן"

תחנות טיפות חלב נפתחו הבוקר כשהן ערוכות לקלוט אלפים שיבקשו לחסן את ילדיהם מפני הנגיף, שהתפרץ בדרום. שרת הבריאות בתחנה ברהט: "בואו כדי לחסן את הסביבה"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

מבצע "שתי טיפות" יצא לדרך: בדרום הארץ נפתחו הבוקר (שני) כל תחנות טיפת החלב בהן יינתנו החל מהיום חיסונים לנגיף הפוליו שהתפרץ בדרום הארץ. על מנת לעקוב מקרוב אחרי המבצע המיועד לחסן כ-150 אלף ילדים בדרום, מקו קריית גת ועד מצפה רמון ב-66 יישובים, הגיעה שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) לתחנת טיפת חלב בעיר רהט, ונפגשה עם ההורים ועם הצוות הרפואי.

"אני באמת קוראת לכולם לבוא ולהתחסן", אמרה השרה. "גם אם הילד שלך מחוסן בפעם הראשונה - בואו כדי לחסן את הסביבה, כדי לדאוג שכולם יהיו מחוסנים ומוגנים". גרמן הוסיפה כי כלל האזרחים מחוסנים, "במיוחד ברהט, כל הילדים מחוסנים בווירוס המומת, וברגע שהם מחוסנים הסכנה שואפת לאפס כשמקבלים את הטיפות. הזריקה מחסנת את האדם עצמו. ברגע שילד לקח זריקה, הוא מחוסן באופן עצמי. עדיין, הנגיף נמצא אצלו במעיים. הוא יכול להפריש אותו, ובסביבה יכול להיות אדם שאין לו חיסון או שיש לו חיסון חלש, למשל אנשים שחולים במחלות כמו סרטן. אותם אנשים יכולים להיפגע. לכן אנחנו מבקשים היום לחסל את הנגיף לחלוטין. זה רק על ידי החיסון השני, החיסון החי המוחלש, זה יחסן את הנגיף".

עוד באותו נושא:
לאתר משרד הבריאות - "מבצע שתי טיפות"
משרד הבריאות שוקל: חיסון פוליו לכל ילדי ישראל
חיסון הילדים: החלטה קשה - ונכונה

יעל גרמן שרת הבריאות. דרור עינב
הגיעה לפקח. שרת הבריאות גרמן/דרור עינב

המבצע שהחל הבוקר יימשך מדי יום בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובמסגרתו יחוסנו כל הילדים באזור המוגדר שנולדו אחרי ה-1 בינואר 2004 (ילדים מבוגרים יותר, מעל גיל 9, כבר חוסנו בחיסון זה). החיסון, המורכב מנגיפים מוחלשים ומיועד למנוע את העברת הנגיף, יינתן במנת השלמה אחת, באמצעות שתי טיפות דרך הפה. את רשימת היישובים ומרכזי טיפת החלב בהם יינתנו חיסונים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

בבדיקות ניטור שערך המשרד בתקופה האחרונה, נמצא נגיף הפוליו במערכת הביוב בכמה מוקדים בדרום הארץ. בהמשך לקחו אנשיו דגימות גם מאלפי אזרחים כדי למצוא את שיעורי הנשאות. אף שיש ממצאים על יותר מאלף נשאים - עד לשלב זה לא התגלה אף מקרה של התפרצות של המחלה עצמה. עם זאת, במשרד מעוניינים להגן על בני משפחה קרובים לילדים. במהלך השבוע הקרוב ייערכו ניטורים נוספים, ועל פיהם יוחלט אם להרחיב את גבולות מתן החיסון.

החיסון נגד נגיף הפוליו, הגורם לשיתוק ילדים, ניתן כבר לתינוקות במסגרת תכנית החיסונים הלאומית, אך על פי ההחלטה האחרונה תינתן מנה נוספת, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. במסגרת מבצע החיסונים, יחוסנו הילדים במרכזי טיפת חלב וכן בבתי הספר. לצורך המבצע קיבל משרד הבריאות 500 אלף חיסונים, והזמין עוד 500 אלף חיסונים שיגיעו בתוך מספר ימים. במהלך היום יחל פיזור החיסונים בסניפי טיפות חלב, אשר ירחיבו את פעילותם עם תחילת מבצע החיסונים. יש לציין כי קיים סיכון אפסי להתפרצות הנגיף בעקבות החיסון בקרב המתחסנים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תרופה נגד פוליו. אוגוסט 2013. דרור עינב
בקבוקון המכיל את החיסון לנגיף/דרור עינב

"אם נקבל דיווחים צפונה, יהיה צריך לחסן בכל הארץ. אנחנו מחסנים רק כשצריך, ותוך שבוע נחליט אם יש צורך בחיסון בכל הארץ", אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו שהדגיש כי אנשיו פעלו באופן נמרץ לאיסוף מידע כדי לא לקבל החלטות מהירות. "לא רצינו לשלוף החלטה של חיסון מסיבי, מעין החלטת התגוננות שאיננו בטוחים בה. לקחנו תקופה לבדיקות והתייעצות עם כלל הגורמים בישראל וארגון הבריאות העולמי, כדי לבוא לציבור ולומר זה מה שצריך לעשות".

מלאי חיסונים נגד הפוליו במחסן התרופות בלשכת הבריאות באר שבע. אוגוסט 2013. דייב בוימוביץ'
החיסונים מגיעים לבאר שבע, אתמול/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully