וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 הרוגים ועשרות נפגעים בתאונת אוטובוס בכביש 6

כתבי וואלה!

4.8.2013 / 13:01

האוטובוס, קו 377 של חברת מטרופולין שהיה בדרכו לבאר שבע, התנגש במשאית זבל באזור מחלף שורק שבדרום השפלה. ארבעה נהרגו וכ-30 בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

תאונה קשה בשפלה: ארבעה בני אדם נהרגו בתאונת אוטובוס בשעות הצהריים (ראשון) בכביש 6, באזור מחלף שורק שבשפלה לכיוון דרום. כפי הנראה האוטובוס, קו 377 של מטרופולין שעשה את דרכו מראשון לציון לבאר שבע, התנגש במשאית לפינוי אשפה, בעת שהיה מלא בנוסעים. ממגן דוד אדום נמסר כי לפחות 30 בני אדם נפגעו בדרגות פציעה שונות.

14 מהפצועים בתאונה בשורק נזקקו להמשך טיפול ופונו על ידי כוחות מד"א לבתי החולים. שלושה מהפצועים במצב קשה וכל השאר במצב קל עד בינוני. תשעה מהפצועים פונו לבית החולים ברזילי באשקלון, פצוע אחד פונה לבית החולים קפלן ברחובות, שני פצועים פונו להדסה עין כרם בירושלים ושניים נוספים לבית החולים איכילוב בתל אביב. ידו של אחד הנפגעים נקטעה בשל התאונה. היד חולצה מההריסות והובהלה באמצעות אמבולנס לבית החולים שאליו פונה הנפגע, הרופאים פועלים בניסיון לחברה בחזרה. גם כוחות איחוד הצלה הגישו סיוע לנפגעים במקום.

זירת התאונה בכביש 6 במחלף שורק. אוגוסט 2013. יותם רונן
זירת התאונה/יותם רונן

ראש מדור תאונות הדרכים באגף התנועה של המשטרה, נועם ביגנסקי הסביר כי טריילר שמוביל אשפה לדרום נעצר מסיבה כלשהי בשולי הדרך, ואוטובוס מטרופולין מראשון לציון לבאר שבע על כביש 6 לדרום השתפשף עם הדופן. "אנחנו באיסוף הראיות בזירה", סיפר ביגנסקי. "נהג האוטובוס טרם נחקר, נהג המשאית טרם נחקר. אנחנו פועלים לפתוח בהקדם את כביש 6".

כתוצאה מההתנגשות, חלק מהנוסעים הושלכו מהחלונות ואחרים נלכדו בתוכו. כמו כן, מסרו עדים כי זבל מהמשאית פוזר בכל סביבת הזירה. בעקבות התאונה, כביש 6 נסגר לתנועה לשני הכיוונים בין שורק לקריית גת, אך כוחות כיבוי שהגיעו למקום ניסרו את הגדר המפרידה בין שני כיווני הנסיעה על מנת לאפשר לכלי הרכב הרבים שנתקעו במקום לחזור לכיוון צפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת התאונה בכביש 6 במחלף שורק. אוגוסט 2013. אגף התנועה, משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
זירת התאונה בכביש 6 במחלף שורק. אוגוסט 2013/חטיבת דובר המשטרה, אגף התנועה, משטרת ישראל

מנכ"ל חברת מטרופולין, אילן קרני, אמר במשדר וואלה! חדשות כי ימי ראשון הם ימים שהאוטובוסים של החברה מלאים. "הנהג דיווח על התאונה, מזה אנחנו מבינים שהוא מן הסתם יכול לדבר. אני לא רוצה להיכנס לפרטים כי אני לא יודע. רב הנסתר הגלוי במצב הזה". הוא הסביר כי מדובר בקו יחסית חדש שנוסע דרך כביש 6. "מדובר בנהג ותיק ואחראי", הדגיש קרני.

דובר מד"א, זכי הלר, סיפר כי בזירת התאונה המולה גדולה, עם מראות קשים ביותר. "ישר החלו להעניק טיפול ראשוני. והתחלנו לפנות את הפצועים מהשטח בעזרת אמבולנסים ומסוקים" אמר הלר. "חלקם נלכדו מתחת לאוטובוס, ישנם מקרים קשים שקרו בשטח והפרמדיקים שלנו עשו מאמץ רב להציל את הפצועים ואיבריהם. זהו טיפול מציל חיים. כל הזמן חיפשו איברים של אנשים, ואכן מצאו".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר במשדר וואלה! כי כוחות ההצלה התקשו להגיע לנפגעים, בשל עומסי תנועה כבדים שהורגשו באזור. הוא ציין כי כלי רכב רבים חסמו את הכביש. "האירוע הזה צריך להיחקר להילמד. יש להפיק ממנו את הלקחים, אם נידרש לאירוע כזה נוכל לתת סיוע במהירות מירבית", אמר בין. הוא הוסיף: "התקלה הייתה בעיקר שהצירים נחסמו. הציר הצפוני של כביש 6 היה חסום על ידי כלי רכב פרטיים, כך שאמבולנסים רבים לצערנו הרב נעמדו בצדי הדרך. אנשי הצוות הלכו ברגל ולא היה באפשרותם לשנע את הנפגעים ממקום האירוע לבתי החולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה הרוגים ועשרות פצועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

משה רוזנפלד, חובש בהצלה גוש דן שהגיע למקום סיפר קיבל קריאה ממד"א על תאונה קשה. "משהגעתי למקום, התחלתי במיון הנפגעים, ובטיפול ראשוני לנפגעים שהובחנו במקום כפצועים קשה. כחובש מזה 17 שנים, ללא ספק זאת אחת התאונות הקשות ביותר שנתקלתי, זה היה נראה יותר כזירת פיגוע ולא כתאונה", סיפר.

דורון נעים, עד ראייה לתאונת הדרכים, אמר בראיון לגלי צה"ל: "החלק האחורי של המשאית התהפך ופגע באוטובוס בצדו הימני". לדבריו, "כשכוחות ההצלה הגיעו, עזבתי את המקום כי החל להיווצר עומס מטורף. עד שהגיעו כוחות הרפואה נתתי עזרה ראשונה לפצועים".

בהכנת הידיעה השתתפו שבתי בנדט, רמי שני, יהושע בריינר ומור שמעוני.

זירת התאונה בכביש 6 במחלף שורק. אוגוסט 2013. יותם רונן
זבל מהמשאית התפזר בכל הזירה/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013/יותם רונן
תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013. יותם רונן
תאונה קטלנית בין אוטובוס למשאית במחלף שורק בכביש 6, אוגוסט 2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully