וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות שוקל: חיסון פוליו לכל ילדי ישראל

בשל שיעור גבוה של ילדים עד גיל 10 שאותרו כנשאי הנגיף בדרום, במסגרת מדגם מקרי בקרב 1,000 איש באזור, התגבשה תוכנית לחסן את כל הילדים בטווח הגילאים הזה ברחבי הארץ

לאחר ששלשום דווח כי משרד הבריאות מתכנן לחסן 200 אלף ילדים באזור הדרום נגד נגיף הפוליו, נודע אתמול (רביעי) כי במשרד נשקלת תוכנית חיסון מקיפה יותר - חיסון של כל הילדים עד גיל 10 מכל רחבי הארץ. הסיבה להחלטה להגדיל את הטווח הגיאוגרפי של החיסון, הגיעה עקב השיעור הגבוה של הילדים שהתגלו כנשאים במהלך המדגם שנערך בדרום - כל 23 הילדים מתחת לגיל 10 שאובחנו כנשאי הנגיף, התגלו מתוך מדגם מקרי שנערך בקרב 1,000 איש בלבד.

ילדה מקבלת טיפול רפואי נגד פוליו. יוני 2013. AP
יבוצע חיסון לכל ילדי הארץ? ילד מקבל חיסון נגד פוליו בהודו באמצעות טיפות/AP

ארגון הבריאות העולמי פרסם אתמול עדכון בנוגע למצב הנוכחי של נגיף הפוליו בישראל. "הגילוי של הנגיף בישראל מלמד על התפשטות גיאוגרפית גוברת", נכתב באתר הארגון, שהציג הערכה לפיה "הסכנה של התפשטות בינלאומית של הנגיף מישראל למדינות נוספות מוערכת כבינונית עד גבוהה". אולם, חרף הערכת הסיכון הזו, לא ממליץ הארגון לפי שעה לתיירים שנוסעים לישראל להתחסן נגד הנגיף.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, נפגש אתמול עם ראשי הרשויות בדרום הארץ ודן איתם באפשרות של השלמת החיסון באזורם. במהלך הפגישה עדכן אותם פרופ' גמזו על הממצאים שהתגלו בחודשים האחרונים במערכות הביוב ובבדיקות הצואה שנלקחו מהתושבים, וסיפר להם על היערכות המשרד לטובת מהלך החיסון. בהמשך, נפגשו המנכ"ל וצוותו עם רופאי ילדים ומשפחה של אזור הדרום מכל ארבע קופות החולים. המפגש התקיים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מנכ"ל המשרד הודיע כי יבחן את ההיבטים השונים שעלו במפגשים, יציג אותם לשרת הבריאות, יעל גרמן, ולאחר מכן תתקבל ההחלטה בנושא.

"המצב מצריך עירנות"

לפני כחודשיים התגלו לראשונה שרידי נגיף הפוליו בבאר שבע, קריית גת, אשדוד, רהט, ערערה, תל שבע ובמכון טיהור השפכים שוקת שבדרום. לפני יותר משבועיים, ולמרות הניסיון לעצור את ההתפשטות - נמצאו שרידי הנגיף גם במרכז טיהור המזרים שפכים מרמלה, לוד, מודיעין ואזורים נוספים בדרום ובאזור לב השרון. עם התגלות התופעה, נמסר ממשרד הבריאות כי מדובר "במצב המצריך ערנות ומחייב היערכות מיוחדת". עוד נמסר, כי אנשי המשרד מקיימים התייעצויות שוטפות עם ארגון הבריאות העולמי וכן עם המרכז האמריקני לשליטה והימנעות ממחלות.

לאחר ההתייעצויות הוחלט לאתר את כל הילדים שאינם מחוסנים מפני פוליו עד גיל שש בכל הארץ ולהשלים את החיסונים, בדגש על אלה המתגוררים בדרום. השלמת החיסונים מבוצעת בטיפות החלב, אשר אמורות לזמן את הילדים שאינם מחוסנים באופן מלא על פי תכנית החיסונים המותאמת לגילם. כעת, כאמור, נשקלת הרחבת החיסון לכל הילדים מתחת לגיל 10.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully