וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': מאבטחים חמושים יחויבו בבדיקה נפשית

31.7.2013 / 10:11

השר לביטחון הפנים השתתף בדיון בוועדת הפנים של הכנסת, נוכח ריבוי מקרי הרצח בהם מעורבים מאבטחים. "הרפורמה בדרך, 10,000 רישיונות בוטלו בשנתיים"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

כחלק מהניסיון להקטין את תפוצת כלי הנשק בידי אזרחים, ונוכח ריבוי המקרים בהם עשו מאבטחים שימוש באקדחים שברשותם על מנת לבצע מעשים פליליים – התכנסה הבוקר (רביעי) ועדת הפנים של הכנסת לדון מחדש במדיניות מתן הנשק. מאז תחילת השנה נהרגו 13 בני אדם באירועים בהם נעשה שימוש בכלי נשק המצויים ברישיון. נציגי חברות האבטחה, שההחלטות הצפויות רלוונטיות בעיקר אליהן, נעדרו מהדיון.

בשבוע שעבר ירה גטהגון טדסה למוות בנתן וימית ז'ורנו במרכז ירושלים. טדסה נשא נשק מתוקף עבודתו. כמה ימים לפני כן ירה האדי קבאלן בדורון בן שלוש סמוך לכותל. התקריות החמורות הללו מהחודש האחרון מצטרפות לגל מקרים קטלני, שהוביל לקריאה לרסן ולצמצם את מתן כלי הנשק לאזרחים. הדיון שנערך הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת ובו השתתף השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עמד בצלם של האירועים, ונועד לעסוק ברפורמה אפשרית בתחום.

"היינו עדים ל-13 הרוגים (השנה). כל מקרה טראגי שקורה גורם לי להידרך מחדש - ואני שואל מה עוד ניתן לעשות, וניתן", פתח השר את דבריו, והבהיר כי הרפורמה לצמצום כלי הירייה "בכיוון הנכון". "זה תהליך ואנחנו מתקרבים לקו הסיום". לדברי אהרונוביץ', יש בסך הכל מעל 290 אלף כלי נשק שנמצאים בידי אזרחים – בזה גם בארגונים, בחנויות, בחברות ובתחום הספורטיבי . "זו כמות אדירה", אמר. לטענתו, בשנת 2012 בוטלו 4,000 רישיונות לנשק, ובשנה הקודמת לה, כ-6,000.

מאבטח ירה למוות בגבר ובאישה במשרד עורכי דין. עומר מירון
זירת הרצח בבניין כלל/עומר מירון

השר הצהיר כי היעד הוא הגבלה של נשיאת כלי הירייה לאזור העיסוק, כלומר לטובת העבודה, ולצורך העסק. "ישבתי עם רוב הארגונים, לא פעם אחת ולא פעמיים - ואנחנו מנסים להתקדם", אמר. אחד הסעיפים המרכזיים ברפורמה מדבר על כך שכל מי שיבקש לקבל נשק בעתיד יצטרך לעבור בדיקת פסיכולוג. "לא תהיה רק בדיקה של רופא המשפחה, אלא גם של פסיכולוג - ובמקרה היותר קשה גם פסיכיאטר". כמו כן, לדבריו - ייקבע נוהל לפיו אי-חידוש רישיון בזמן ייחשב לעבירה פלילית. יצוין כי עם תחילת שנת הלימודים, ב-27 באוגוסט, לא תותר הוצאת כלי נשק ממוסדות החינוך, והם יופקדו בכספת. במקרה והעסק עובד 24 שעות, יהיה נוהל של חילופים בכלי הנשק. יוחרגו מכך המקומות הקרובים לגבול והמאבטחים ששומרים על ישובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully