וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח חב"ד שנורה ברוסיה נחת בישראל, מצבו קשה

26.7.2013 / 8:30

הרב עובדיה איסקוב, שנורה סמוך לביתו במחוז דאגסטן על ידי אלמוני ונפצע קשה, הוטס בסיוע משלחת זק"א ואושפז במחלקת הטראומה של בית החולים בילינסון בפתח תקווה

נלחם על חייו: שליח חב"ד לעיר דרבנט במחוז דאגסטן שברוסיה, הרב עובדיה איסקוב אשר נפצע אתמול בבוקר מיריות, נחת הלילה (שישי) בישראל ואושפז במחלקת הטראומה של בית החולים בילינסון בפתח תקווה. משלחת זק"א בשיתוף איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים טסה לחבל דאגסטן כדי להביא לישראל את הרב איסקוב, בן 40 ואב לשלושה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הועבר לטיפול בישראל. הרב עובדיה איסקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי דיווח בסוכנות הידיעות RIA, בשירותי הביטחון ברוסיה העריכו כי הרקע לירי הוא פעילותו הדתית של הרב. אלמוני ירה ברב איסקוב בעת שחזר לביתו מפעילות של שחיטת בשר כשרה למען יהודים בקהילתו. המשטרה המקומית מחפשת אחר החשוד במעשה, אך עד כה לא נעצרו מעורבים בתקרית. צוותי חירום שהוזעקו למקום פינו אותו לבית חולים מקומי, שם הוא נותח. הרב סובל מפציעות בחזה.

עובדיה איסקוב, שליח חב"ד לעיר דרבנט במחוז דאגסטן שברוסיה נפצע קשה מיריות. זק"א
משלחת זק"א בדרכה להביא לישראל את הרב איסקוב/זק"א

מתי גודלשטיין ראש אגף "מגן" בארגון זק"א, אמר טרם הגעתו של איסקוב, כי "לאחר שהרב קיבל את הטיפול הראשוני, הוא הועבר במסוק לשדה התעופה המקומי, ומשם הוא יוטס במטוס הרפואי לישראל". מחוז דאגסטן, רפובליקה בדרום רוסיה, סובל מאלימות רבה. כ-90% מתושבי המחוז הם מוסלמים, והיתר בני מיעוטים שונים, מקצתם טורקים ואזרים. בדוח שפרסם מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה עולה כי בשנת 2012 אירעו 686 מקרי אנטישמיות לעומת 526 בשנה הקודמת. עיקר גילויי האלימות בצרפת, יוון, הונגריה ואוקראינה. מדובר בעלייה של 30% בגילויי האנטישמיות לעומת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully