וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה שטען שנשים בדו אונס יועמד לדין משמעתי

24.7.2013 / 17:28

אוניברסיטת אריאל פתחה בהליך נגד פרופ' אמיר חצרוני, שטען בפייסבוק שלנשים בעמוד "אחת מתוך אחת" המגולל סיפורי תקיפות מיניות, "כושר המצאה". חצרוני: פגיעה בחופש הביטוי

הסטטוס ועונשו: פרופ' אמיר חצרוני המלמד באוניברסיטת אריאל שבשומרון יועמד לדין משמעתי בעקבות דברים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לפני כחודש, בהם תקף את הנשים שמפרסמות את סיפוריהן על הטרדות מיניות שחוו בעמוד הפייסבוק שהפך פופולרי – "אחת מתוך אחת". בסטטוס שפרסם כתב חצרוני כי לנשים אלה "כושר המצאה אמנותי" וטען כי הן "פנטזיונריות". לוואלה! חדשות נודע כי פרופ' חצרוני יועמד לדין בשבועות הקרובים בפני ועדת המשמעת של הסגל, זאת לאחר שהוגשה תלונה נגדו בעקבות התבטאויותיו.

לפני כחודש כתב חצרוני בעמוד הפייסבוק שלו: "בשפה שנעה בין אמוציונלי ושגיב לפרוזאי ויבש שוטחות נשים את הפנטזיות המיניות שלהן: אונס, מין אורלי, מין אנאלי, סאדו-מאזו, ואפילו סתם מזמוזים מתוארים בפרטי פרטים ובכישרון סיפורי לא מבוטל. על אף שליצירה ישנן מחברות רבות, אשר כותבות בסגנונות שונים, נשמרת אחידות תימטית ראויה לציון. ראוי לשבח במיוחד את כושר ההמצאה האמנותי של בנות שבחיי היום יום אפילו אנסים מתועבים ונואשים לסקס נוטים לפסוח על פניהן מטעמי חוסר אטרקטיביות, על שהצליחו לבנות עולם פנטזיונרי עשיר ומלא זימה, שבו אפילו אישה עם זקן של הרצל ובטן של פואד היא יעד מיני נחשק עבור בראד פיט. אני ממליץ ללא היסוס על היצירה - גם לחובבי הספרות האירוטית וגם בעיקר למי שאוהבים לקרוא ספרי מדע בדיוני ופנטזיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס שהביא לקריאה להדחת חצרוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסטטוס נוסף שפרסם כתב חצרוני כי "בפמיניסטאן לקביעות של מערכת אכיפת החוק אין ערך. אם מישהי נזכרת אחרי עשרים שנה ש-X נגע בה נגד רצונה - זה מספיק כדי לגמור ל-X את הקריירה. עם רף הוכחות כזה, כנראה שלא יישארו גברים חפים מפשע. לא שזה מטריד את הפמיניסטיות הרדיקליות. הרי לתפיסתן, כל מי שלא שלא מסכים איתן בשקט הוא מטריד מיני ומי שגם מעז לומר שהוא לא מסכים הוא אנס".

דבריו עוררו כצפוי סערה ופורסמו בהרחבה במספר כלי תקשורת. עם פרסום הדברים פורסמה גם עצומה הקוראת לפיטוריו, עליה חתמו עד כה כ-2,000 בני אדם. בעצומה נכתב: "כיצד אמורות להרגיש תלמידותיו של פרופ' חצרוני, לאחר שקראו את מילותיו אלה? איזו אחריות יש לו לעמוד ולחנך נשים וגברים? איזו אחריות יש לאוניברסיטת אריאל להחזיק באנשים כמותו, שמסוגלים לעמוד ולטעון (ללא כל בסיס עובדתי) כי מדובר בעדויות שקר, ולטעון בניגוד לכל העובדות והממצאים כי נשים נאנסות בעקבות המראה שלהן, שלנשים יש יד והשפעה על האם יהיו נתונות לאלימות מינית? אנחנו מאמינות שמשרתו של פרופ' חצרוני צריכה להילקח ממנו מאחר שאינו מהווה דמות חינוכית בשום מידה ואופן, ומעבר לכך, מהווה דמות עוינת לנשים. ובעולם שבו הנתון הרשמי אודות אלימות מינית כלפי נשים אומר שאחת מתוך שלוש עוברת תקיפה מינית בחייה, לא יעלה על הדעת שפרופ' חצרוני יטען כי עדויותיהן של נשים הן שקר ופנטזיה, ויפגע בדבריו בכלל הנשים, עת ישים עליהן את האחריות לאלימות המינית שמופעלת עליהן".

"כל התבטאויותיי הן בגדר חופש הביטוי"

מאוניברסיטת אריאל נמסר בתגובה כי "בעקבות התבטאויותיו של פרופ' אמיר חצרוני, הוגשה תלונה לוועדת משמעת סגל של האוניברסיטה. בשל כך, אנו מנועים מלהתייחס בתקשורת לנושא, עד בירור העניין בוועדה".

פרופ' חצרוני מסר בתגובה בשיחה עם וואלה! חדשות: "אף אחד לא פנה אליי, ולכן אני לא אגיב. אם וכאשר יהיה משהו, אני אגיב, אבל אליי לא הגיעה שום פנייה. אני חושב שכל התבטאויותיי הן בגדר חופש הביטוי והן חלק ממאבק לגיטימי על דעת הקהל בנושא יחסים בין המינים ומעמד הגבר בישראל. אלו דעות לגיטימיות ואין לי מה לומר מעבר לזה זה, אם יהיה מה לטפל נטפל. יש פה פגיעה אנושה בחופש הביטוי ופגיעה בדמוקרטיה. מדובר בארגונים שצריכים בפירוש לשים אותם במקומם. עמדותיהם לגיטימיות אבל לאנשים יש זכות לומר את מה שהם רוצים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully