וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף המרוץ של הרב אליהו? היועץ לא יגן על המינוי

15.7.2013 / 20:48

היועץ המשפטי וינשטיין הודיע לרבה של צפת כי מועמדותו אינה ראויה, בשל אמירות גזעניות שיוחסו לו. בעבר התנגד למכור דירות בצפת לערבים. מטה הרב: "דריסה של הדמוקרטיה"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע הערב (שני) לרבה של העיר צפת, שמואל אליהו, כי מבחינה משפטית מועמדותו לתפקיד הרב הראשי בלתי ראויה. וינשטיין הוסיף, כי לא יוכל להגן על מועמדותו לתפקיד הרב הראשי הספרדי, באם תוגש עתירה לבג"ץ. דבריו של וינשטיין אינם מונעים מהרב אליהו להתמודד לתפקיד, אולם קיימת אפשרות שללא הגנת היועץ המשפטי מפני עתירה בבג"ץ - תיפסל מועמדותו של אליהו.

היועץ המשפטי לממשלה ביקש מהרב אליהו להתייחס ל-13 אמירות בעלות ניחוח גזעני שמיוחסות לו, בטרם קיבל את החלטתו הערב. בין היתר, אמר בעבר רבה של העיר צפת כי "כמה רוצחים סדרתיים התגלו כהומוסקסואליים", יצא נגד מכירה או השכרה של דירות לערבים וכן אמר שיש לזרוק את כל הסטודנטים הערבים מהמכללה בצפת.

ממטה הרב אליה נמסר בתגובה כי "ערב ט' באב בחר היועץ להסיר את מסיכת הצביעות הממלכתית ולדרוס את הדמוקרטיה". עוד נמסר, כי "וינשטיין הבין שרוב גדול בקרב הגוף הבוחר עומד לבחור ברב אליהו לרב הראשי, והחליט לשבור את הכלים ובצעד חסר תקדים, ללא סמכות, ללא שימוע וללא אימות הטענות יצר מציאות חדשה - ולפיה מועמד שאינו מוצא חן בעיני האליטה המשפטית לא יקבל את הגנת הרשויות. היועץ יצטרך להסביר כעת לציבור כולו מדוע רב עיר מוערך ומועמד מוביל לתפקיד מותקף על ידו בחריפות".

חבר הכנסת איתן כבל (העבודה) בירך הערב את היועץ המשפטי לממשלה על החלטתו. "היועץ קיבל היום החלטה נחושה ואמיצה על אף כל הלחצים הפוליטיים שהופעלו עליו. על המדינה לגלות אפס סובלנות כלפי הפצת גזענות בזויה כמו זו שהפיץ הרב אליהו בפסיקותיו ובאמירותיו וטוב שכך בדיוק נהג היום היועץ המשפטי לממשלה", אמר כבל והוסיף: "אם בכל זאת יחליט הרב אליהו להגיש את מועמדותו למשרת הרב הראשי בכוונתי להגיש בג"צ על מנת למנוע ממנו כל דריסת רגל ברבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully