וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 5 נכוותה קשות ממדוזה: "היד שלה התנפחה"

שלומי גבאי

9.7.2013 / 20:08

שחר מירון שהתה בחוף דור עם משפחתה ונכוותה בגפיה ובצווארה. "כשיצאה מהמים היא ממש צרחה בהיסטריה", סיפר האב. היא הובלה לבית החולים ואושפזה לאחר שסבלה מתגובה אלרגית

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

הליכה משפחתית לים הסתיימה באשפוז: שחר מירון בת החמש נפגעה אתמול (שני) מצריבת מדוזה בחוף דור וסבלה מכוויות בדרגה 2 בגפיים ובצוואר ומבצקת בידה כתוצאה מתגובה אלרגית. בזמן שבני המשפחה שהו במים, נתקלו במדוזה ויצאו באופן מיידי. "היא 'דילגה' בין כולנו כשהיינו במים, אבל רק אצל שחר, הנזק היה כל כך רציני", סיפרה אמה של שחר, עדי.

כל בני המשפחה חשו בצריבה קלה אבל הילדה נפגעה באופן חמור יותר. "כשהיא יצאה מהמים היא ממש צרחה בהיסטריה 'כואב לי, כואב לי'. היא לא נרגעה בכלל והשתוללה מרוב כאבים. היו לה סימנים אדומים מהכוויה של המדוזה", סיפר אביה של שחר, רותם. "שטפנו את המקום עם מים ואחר כך עם חומץ ונתתי לה מעט פנסטיל להרגעה", אמרה האם. "היא קצת ישנה איתי בחדר עוד שעה ואחר כך ראינו שהיד שלה מתנפחת", הוסיף האב. בשלב זה החליטו ההורים לפנות את בתם לבית החולים הלל יפה בחדרה.

ידה של שחר מירון שנעקצה ע"י מדוזה ופונתה להלל יפה, יולי 2013. שלומי גבאי
"כשהיא יצאה מהמים היא ממש צרחה בהיסטריה 'כואב לי, כואב לי'". שחר מירון/שלומי גבאי

"הטעות הכי גדולה שהם עשו זה שהם ישר שפכו עליה מי שתייה רגילים וזה רק מחדיר עוד יותר עמוק את הארס, אבל בסך הכל לא איבדנו את הראש. הכי חשוב לא להיכנס להיסטריה", סיפר אביה של שחר. "אני חושב שהמסר מהסיפור הזה זה שאם עוקצת אותך מדוזה יש לשטוף את המקום עם חומץ או מי ים, ולא לשפוך מים רגילים. לא לגרד את זה", הוסיף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין לשפוך מים רגילים על הכוויה"

שחר עברה בדיקות בחדר מיון ילדים וקיבלה חומר אנטי-אלרגני ומשככי כאבים. בהמשך הוחלט לאשפזה בשל הבצקת שהתפתחה בידה הימנית. "יכול להיות שיש אלרגיה והפגיעה מאוד קשה וכוללת את כל הזרוע והאמה. כנראה שחדר שם הרבה ארס לאמה של יד ימין, וכתוצאה מכך התפתחה התגובה הקשה הזו של בצקת, של כאב, הפרעה בזרימת הדם אבל בסך הכל עכשיו מצבה יותר טוב", סיפר ד"ר איאס קאסם, סגן מנהל מחלקת הילדים של המרכז הרפואי הלל יפה.

"חשוב לזכור", מציין ד"ר קאסם, "כי בעת פגיעת מדוזה אין לשפוך מים רגילים על הכוויה. מה שאפשר ורצוי לעשות הוא שטיפה דווקא עם מי ים, אם זה הדבר הזמין ביותר או בשטיפת חומץ או מיץ לימון טבעי על האזור הצרוב. ניתן להיעזר במשככי כאבים להקלה על כאב הצריבה. במקרה של שחר, ההגעה לבית החולים במהירות הייתה חשובה בגלל הבצקת שהתפתחה, ובגלל התגובה האלרגית הקשה של שחר לצריבת המדוזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully