וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנות טיפולי פוריות: התינוק מת מחיידק אלים

שלומי גבאי

24.6.2013 / 16:24

בני זוג מנתניה ששהו בחופשה לקחו את בנם שסבל מחום לקופת החולים לאומית. הרופאים לא אבחנו את החיידק ושחררו אותם. גם בבית החולים לא אבחנו את המחלה, עד שהיה כבר מאוחר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

רשלנות רפואית? תינוק בן שנה ששהה עם משפחתו בחופשה באילת לא אובחן במשך חמישה ימים – ומת מחיידק אלים. בני הזוג קארין ויוסי בוכניק מנתניה הגיעו לחופשה באילת עם בנם התינוק ניצן ביום ראשון שעבר. הסיפור קיבל ממד טרגי במיוחד, לנוכח העובדה שבני הזוג הביאו לעולם את ניצן, בנם היחיד, לאחר שבע שנים של טיפולי הפריה קשים. האב הביע תסכול רב מהטיפול הלקוי בבנו, ועל כך שלא זיהו את החיידק האלים בזמן: "הסתכלתי באינטרנט וראיתי שלסטרפטוקוקוס יש מספר סממנים שלמעשה כולם הופיעו על בני. אם אני, האדם הפשוט, יכול לזהות את זה, איך קורה שכל כך הרבה רופאים בכל כך הרבה מוסדות רפואיים לא מבחינים בכך?", תהה.

לדברי ההורים, לקראת שעות הערב ביום ראשון שעבר הבחינו בני הזוג כי בנם חש שלא בטוב וסבל מחום גבוה. הם לקחו אותו למוקד החירום בעיר הדרומית והרופא שבדק אותו הדגיש כי לא ראה דבר חריג וכי זו מחלה ויראלית. הרופא נתן להורים מרשם לתרופה להורדת החום ושלח אותם לדרכם.

ניצן שנפטר במהלך חופשה באילת, יוני 2013. שלומי גבאי
"איך קורה שכל כך הרבה רופאים בכל כך הרבה מוסדות רפואיים לא מבחינים בכך?". ניצן בוכניק/שלומי גבאי

למחרת בערב, הבחינו בני הזוג שהחום לא יורד והילד החל לגלות סימנים של אפאתיות ולקחו אותו למרפאה בשנית. רופא נוסף בדק אותו וביצע לו בדיקת דם, אך לא הגיע לאבחנה ולא מצא חיידק בדמו של ניצן. הוא הורה להורים להמשיך לתת לבנם את התרופה להורדת החום ושחרר אותם בחזרה למלון.

למחרת בבוקר לקחו בני הזוג בוכניק את בנם לתור שנקבע מראש בקופת החולים לאומית. התינוק נבדק על ידי רופא שלישי שהפנה אותם לסדרת צילומים. בתום הצילומים חזר הרופא על האבחנה שמדובר במחלה ויראלית ושחרר אותם. עוד באותו ערב שבו ההורים למרפאת החירום, לאחר שחלה הידרדרות נוספת במצבו של בנם. רופא רביעי במספר בדק את ניצן התינוק, הבחין בפריחה רצינית על גופו ובשלושה פצעים שיצאו בפיו. הרופא אמר כי אלה סממנים מדאיגים והפנה אותם לבית החולים יוספטל בעיר. הוא הסביר להורים כי הוא חושש שמדובר במחלת הנשיקה וביקש שיעדכנו אותו באבחנה לאחר ביקורם בבית החולים.

קארין ויוסי הביאו את בנם באופן עצמאי לבית החולים באילת, שם נבדק התינוק והוחלט על אשפוזו במחלקת הילדים. למחרת, ביום רביעי, עבר ניצן בדיקות במשך כל היום וטופל באנטיביוטיקה, אך עדיין לא נמצאה האבחנה למחלתו. ההורים ביקשו לברר אם יש לילד חיידק, אך בית החולים שלל זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההורים קארין ויוסי בוכניק, שבנם ניצן נפטר במהלך חופשה באילת, היום בביתם, יוני 2013. שלומי גבאי
הביאו את ניצן לעולם לאחר שנים של טיפולי פוריות. בני הזוג בוכניק/שלומי גבאי

ביום חמישי התקשר הרופא במחלקת הילדים למחלקת הילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, והתייעץ עם רופא בכיר על דרכי הטיפול בתינוק. בשלב מסוים אף עלה חשש שהתינוק סובל מלוקמיה, אך לאחר ששללו זאת מסרו להורים כי אובחן חיידק בדמו של התינוק. לקראת 19:00 בערב חלה החמרה במצבו. האב פנה לצוות הרפואי וביקש שיזמינו מסוק ויטיסו את הילד מיד לבית חולים במרכז, בשל הציוד הלקוי בבית החולים הדרומי. הצוות הרפואי השיב כי אכן הוזמן מסוק, שצפוי לנחות תוך 40 דקות, ואז יוטס הילד ביחד עם רופא לבית החולים סורוקה בבאר שבע. לטענת ההורים, מעל לשעתיים עברו מאותו הרגע ועד שהודיעו להם שהמסוק, של חברת "להק תעופה", נחת סמוך לחצות. עם זאת, הרופאים לא אישרו להעלות את התינוק למסוק בשל מצבו והמשיכו להיאבק על חייו עד שמת.

"נורה אדומה לכל מערכת הבריאות"

"ביום רביעי בערב בית החולים יוספטל הסכים לשחרר אותנו מאשפוז ושנגיע באופן עצמאי לבית החולים לניאדו בנתניה להמשך טיפול", סיפר האב. "אני לא מבין איך קורה שילד בריא לחלוטין, שבית החולים מסכים לשחרר אותו, נפטר תוך 24 שעות. כל הזמן טענו שלילד אין חיידק, משום מה אף אחד לא הבחין בזה. שישה רופאים שטיפלו בו לא הבחינו בזה. זו נורה אדומה לכל מערכת הבריאות. הסתכלתי באינטרנט וראיתי שלסטרפטוקוקוס יש מספר סממנים שלמעשה כולם הופיעו על בני. אם אני, האדם הפשוט, יכול לזהות את זה, איך קורה שכל כך הרבה רופאים בכל כך הרבה מוסדות רפואיים לא מבחינים בכך?".

האם קארין אמרה: "נפל עלינו אסון גדול מאוד. הילד הזה הגיע לעולם אחרי שנים של ייסורים והיינו כל כך מאושרים. זהו גורל אכזר. אני לא יודעת איך אוכל להמשיך לחיות".

ההורים קארין ויוסי בוכניק, עם בנם ניצן נפטר במהלך חופשה באילת, יוני 2013. שלומי גבאי
"אני לא יודעת איך אוכל להמשיך לחיות". משפחת בוכניק/שלומי גבאי

מבית החולים יוספטל נמסר כי אין לדעת באופן מדויק מה גרם למותו של ניצן, מכיוון שהמשפחה סירבה לנתיחת הגופה, אולם יש כמה סברות לכך.

מקופת חולים לאומית נמסר כי הם "משתתפים בצערה העמוק של המשפחה עקב האירוע הטרגי. התינוק נבדק שלוש פעמים, הן בקופה והן במוקד חירום חיצוני, בוצעה לו ספירת דם ללא כל ממצא מיוחד ובכל הבדיקות אובחן כחולה במחלה ויראלית. הרופא האחרון שראה את הילד ביום שני שעבר המליץ להורים לפנות לעזרה רפואית נוספת ללא כל דיחוי במידה והמצב מחמיר. ההורים פנו למיון כפי שהרופא המליץ".

השתתפה בהכנת הידיעה: דניאל רוזנבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully