וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף אושפז בשל שבר בגבו התחתון

23.6.2013 / 14:26

לדברי מקורביו, הרב בן ה-93 לא חש בטוב מאז נפל ואושפז לפני מספר שבועות. בימים האחרונים סבל מכאבים חזקים ובשבת לא יצא מחדרו, אך סירב לחלל שבת ולהתפנות לבית חולים

הרב עובדיה יוסף אושפז הבוקר (ראשון) בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים לאחר שחש בכאבים חזקים בגבו בימים האחרונים. לדברי מקורביו, הרב בן ה-93 חש לא בטוב מאז נפל ואושפז בפעם האחרונה לפני מספר שבועות. בימים האחרונים החלו כאבים חזקים בגופו ובשבת הרב לא יצא מחדרו לתפילה, אך סירב להתפנות במהלך השבת לבית החולים. את השיעור השבועי במוצאי השבת העביר במקומו בנו. הבוקר נלקח הרב לבדיקות והוחלט לאשפזו להמשך בדיקות והשגחה, לאחר שהתגלה שבר בגבו התחתון.

הרב עובדיה יוסף במהלך תפילה מיוחדת למען גלעד שליט, מרץ 2011. עומר מירון
בשל הכאבים העזים, לא יצא הרב מחדרו לאורך כל השבת, גם לא לתפילה/עומר מירון

רק בתחילת החודש שוחרר הרב מבית החולים, לאחר שמעד בביתו ובעקבות כך חש כאבים ברגלו. בחודש ינואר האחרון הרב יוסף אושפז לאחר שלקה באירוע מוחי קל. בימים שאחרי האירוע הוא חזר לשגרת יומו בקצב איטי. מנהיגה הרוחני של ש"ס לא ירד מביתו שברחוב הקבלן בבירה בימים שאחרי האשפוז כדי להתפלל בבית הכנסת, ובשל מצבו התקיימה התפילה בביתו עם מניין מתפללים מצומצם. כמו כן, בהוראת הרופאים, הרב נח רוב שעות היום ולא קיבל קהל.

"הרב חוזר לשגרת לימודו לאט, אך מלבד מנוחה כמצוות הרופאים הוא משתדל לנצל כל רגע פנוי ללימוד תורה", סיפרו אז לוואלה! חדשות מקורבי הרב. בני משפחתו של הרב הבחינו בעת האירוע כי הוא אינו חש בטוב, ובהתייעצות עם רופאו האישי הוחלט לפנותו להמשך בדיקות בבית החולים. תחילה סירב הרב להתפנות, כדי שלא יחלל את השבת, אולם בני משפחתו הסבירו לו את המצב וניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום הבהילה אותו להדסה עין כרם.

בבדיקות שהתקיימו לרב בבית החולים התברר כי הוא לקה באירוע מוחי. בני ביתו סיפרו כי מצבו היה טוב וכי הוא הלך בכוחות עצמו לעבר האמבולנס שהגיע לפנותו, אך הפינוי היה הכרחי מחשש שהאירוע המוחי הראשון יגרור אירוע נוסף וקשה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully