וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 10 שעות חקירה: הרב מצגר שוחרר למעצר בית

הרב הראשי שנחשד בקבלת שוחד שוחרר למעצר בית מלא של 5 ימים בתנאים מגבילים. נאסר עליו להיכנס למשרדיו או לצאת מהארץ. עוזרו, חיים אייזנשטט, חשוד כי העביר לו סכומי כסף

צילום: דניאל בוק, סרטונים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

בתום עשר שעות חקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלוד, שוחרר אמש (חמישי) הרב הראשי, יונה מצגר, למעצר בית מלא של חמישה ימים בתנאים מגבילים. נאסר עליו להיכנס למשרדיו למשך כל התקופה. כמו כן, נאסר עליו לעזוב את הארץ, או ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. חקירתו של הרב תימשך, והוא יזומן ככל הנראה בימים הקרובים לחקירה נוספת.

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון האריך מוקדם יותר את מעצרם של שלושת החשודים במעורבות בפרשת השוחד ברבנות הראשית. מעצרו של חיים אייזנשטט, בן 38, נהגו ועוזרו האישי של הרב הראשי יונה מצגר החשוד בלקיחת שוחד וקבלת דבר בנסיבות מחמירות הוארך בשמונה ימים, מעצרו של שמחה קרקובסקי, מנהל עמותת "בית התבשיל", הוארך בשישה ימים, ומעצרו של בן ציון ציוני, בן 43, מנהל עמותת צדקה ומשפט, הוארך בשבעה ימים.

על פי החשד, אייזנשטט קיבל סכומי כסף מקרקובסקי ומציוני והעביר אותם לרב מצגר. עוד נודע במהלך הדיון בבית המשפט, כי ציוני מונה לאחרונה בהמלצת הרב הראשי להיות נציגו בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

הרב יונה מצגר, יוני 2013. דרור עינב
קיבל כסף מהנהג? הרב יונה מצגר ביציאתו מהחקירה, אמש/דרור עינב

השופט ירון לוי אמר בהחלטת הארכת המעצר כי "מחומר החקירה מתקבלת תמונה של העברת כספים אסורה בהיקף ניכר במהלך תקופה ממושכת ובמסגרת מספר פרשיות. לכל אחד מהחשודים תפקיד משמעותי בשרשרת העברת הכספים, וקיימת תשתית ראייתית למעשים המיוחסים להם". יחד עם זאת, הוסיף השופט, כי "חלקו של אייזנשטט הוא המשמעותי ביותר. מחומר החקירה עולה חשד סביר המצביע על תפקידו המרכזי של אייזנשטט ומעורבותו העמוקה במסכת קבלת הכספים האסורה".

למרות טענת סנגורי השלושה לפיה העובדה שמרשיהם הגיעו להארכת מעצר בעוד החשוד המרכזי, הרב יונה מצגר, לא הובא בפני שופט מצביעה על אי שוויון בפני החוק, קבע השופט שלאור מידת החשדות המוצקה נגד השלושה הוא מצא לנכון להיענות לדרישת המשטרה, ולהאריך את מעצרם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בן ציון ציוני, יוני 2013. ניב אהרונסון
בן ציון ציוני בהארכת המעצר, אתמול/ניב אהרונסון

מוקדם יותר אתמול הותר לפרסום כי בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה במסגרתה נחשד מצגר בחשד לקבלת שוחד, מרמה והלבנת הון. במסגרת החקירה, נערכו אתמול - לאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור - חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים, בהם הרב הראשי. במהלך הפעילות נתפסו מסמכים, מחשבים וחומרים נוספים, וכן חולטו נכסי נדל"ן וחשבונות בנק של חשודים אחדים.

עורכי דינו של הרב מצגר, פרופ' דוד ליבאי ועו"ד אלעד רט, התייחסו הערב לחקירה המתנהלת נגדו, וטענו כי "הרב הראשי זומן היום לחקירה, התייצב ונחקר במשך כמה שעות. הרב מצגר השיב לכל השאלות והוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו". מנגד, דרשה הערב התנועה לאיכות השלטון מהרב להשעות עצמו לאלתר ומכל תפקידו. בנוסף, פנתה תנועת אומ"ץ לשר לענייני דתות נפתלי בנט בדרישה שיפעל להשעייתו המיידית של הרב. "כבר בעבר טיפלנו בכמה פרשות שחיתות שבהן היה מעורב הרב מצגר שלא הבשילו להגשת כתבי אישום נגדו", נמסר מהתנועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמחה קרקובסקי בבית המשפט, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully