וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הבר-נוער: "אם לא יהיה אישום - אפשר לסגור את הימ"ר"

17.6.2013 / 0:01

החוקרים פועלים ללא הרף לביסוס הראיות בתיק, אולם סנגורו של חגי פליסיאן מבהיר: "אין ממצאים פורנזיים שקושרים אותו לרצח". בקרוב: עימות בין גנון לחשוד שנאנס לכאורה

חגי פליסיאן נראה מחויך אתמול (ראשון) בעת הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. הוא הפריח נשיקות באוויר לקרובי משפחתו, וכיפה שחורה חדשה עיטרה את ראשו. לפי שעה לא ברור אם השמחה שלו מוקדמת. השופט עידו דרויאן הורה להאריך את מעצרו בשבוע, וקבע כי חקירת המשטרה התקדמה ו"הניבה תוצרים". אולם טרם הובהר סופית אם תצליח המשטרה לאסוף די ראיות להגשת כתב אישום נגד החשוד בירי בבר-נוער, לא כל שכן נגד שני החשודים במעורבות ברצח - טרלן חנקישייב וקרוב משפחתו הצעיר של פליסיאן, ששמו עדיין אסור בפרסום. בבית המשפט ניסו ללא הרף עורכי הדין של החשודים לקעקע את עדותו של עד המדינה בפרשה, אשר איננה רק תיק רצח, אלא מאבק על יוקרתה של היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב.

חקירת הרצח בבר-נוער: עדכונים אחרונים:
הקטין החשוד ברצח בבר-נוער: "בחיים לא נאנסתי"
גנון: מעולם לא עשיתי דבר שיכול להוביל לרצח
החשוד ברצח בבר-נוער: לא רצחתי, ניסיתי לסחוט הפעיל הגאה

החוקרים המרכזיים בחקירת הרצח בבר-נוער. יוני 2013. ניב אהרונסון
תיק דגל. בכירי ימ"ר תל אביב/ניב אהרונסון

בינתיים פליסיאן ממשיך להכחיש כל קשר לרציחתם של ניר כץ וליז טרובישי במועדון הקהילה הגאה בתל אביב באוגוסט 2009. הוא הציג בפני החוקרים גרסה שונה לשיחה שהוקלטה בינו לבין עד המדינה - שבה הוא קושר עצמו לכאורה למעשה, וטען כי הדברים נאמרו בידיעה שהוא מוקלט ולאחר ששילמו לו במטרה לסחוט את שאול גנון, מנהל הבר-נוער לשעבר. את העובדה כי היה עריק בחודשים שלאחר הרצח הסביר בקשיים כלכליים שנקלע אליהם. החוקרים מתקשים לעקוב אחר גרסאות החשודים, המשתנות ללא הרף. לדברי הסנגורים, אין בידי המשטרה ראייה פורנזית הקושרת את פליסיאן לאירוע בבר-נוער. יתרה מזאת, על גבי כלי הרצח שנמצא באופן מקרי לפני כמה חודשים, לא נמצאו טביעות אצבעות, ולפי שעה מבחינת המשטרה מדובר בחתיכת ברזל בלבד.

שאול גנון החשוד בתקיפת קטין בפרשת הבר-נוער יוצא מהדיון בהארכת מעצרו, 14 יוני 2014. דרור עינב
חתם על הסכם עם המשטרה. שאול גנון/דרור עינב

אם לא די בכך, החוקרים מתמודדים עם בעיה נוספת שמעיבה על מאמציהם לגבש די ראיות לכדי כתב אישום – אמינותו של עד המדינה בפרשה. כמו במקרים רבים, מדובר בעדות בעייתית כיוון שמי שסיפק אותה היה מעורב בביצוע הפשע, ולכן לצוות ההגנה יהיה קל לתקוף אותה במהלך המשפט. בימ"ר תל אביב פועלים בימים האחרונים למציאת ראיות שיקשרו את החשודים באופן הדוק יותר לרצח. בעקבות שיחה שהציג להם עד המדינה בינו לבין פליסיאן - המעידה לכאורה כי עד המדינה מכר לו סמים, הם ערכו חיפוש בביתו של החשוד המרכזי ומצאו 100 כדורי אקסטזי.

טרלן חנקישייב,חשוד שסיייע לרוצח בבר נוער. דרור עינב
טרלן חנקישייב/דרור עינב

גם לחשוד הצעיר בפרשה, שהמשטרה טוענת כי הותקף מינית על ידי פעיל הקהילה הגאה שאול גנון, נוסף סעיף חשד חדש. נציג המשטרה בדיון בבית המשפט טען כי על פי חשד החוקרים, לפני כחודש הוא הזמין מעד המדינה אקדח, כדי לפגוע באדם שהסתכסך עמו. החשדות לגבי הסמים והאקדח מחזקים בעיני המשטרה את אמינותו של עד המדינה. ההסכם שנחתם עם גנון, לפיו הוא יודה בקיום מגע מיני עם החשוד הצעיר בפרשה - ובכך יספק למשטרה את המניע לרצח, מוסיף בעיני המשטרה והפרקליטות חיזוק לכאורה למניע שהציג עד המדינה ולאמינותו. אולם גם עדות זו, כמו זאת של עד המדינה, היא ראייה שבמהלך המשפט צוות ההגנה יוכל לסתור באופן קל יחסית.

לחץ על החשודים

המעורבים הנוספים בפרשה – חנקישייב ועד המדינה, לא מקלים גם הם על עבודת החוקרים. בזמן הרצח עד המדינה שהה בכלא, ולכן למעט שיחות עם החשודים – שבהן לפי עדותו הוא כיוון אותם לבר-נוער, הוא לא יכול לספק ראיות ישירות. הצעיר החשוד וכן חנקישייב, לפי המשטרה, קשרו קשר לפגוע בגונן. על כן, העובדה שפליסיאן החליט לכאורה לרצוח את כץ ואת טרובישי – ולא את גנון, מעלה סוגיה משפטית בנוגע לשאלה האם אפשר לייחס לשניים עבירות הקשורות לרצח. גם החתימה על הסכם עד תביעה ושחרורו למעצר בית של גנון, מי שעל פי הודאתו ביצע מעשה סדום בקטין, הם צעדים לא פשוטים שנקט צוות החקירה, הכול על מנת לגבש די ראיות ולהגיש כתב אישום נגד החשודים בפרשה.

ניסיונות החוקרים למקם את פליסיאן באזור מועדון הבר-נוער בליל הרצח, באמצעות איכון לטלפון הסלולרי שלו, לא צלחו עד כה. בימים הקרובים צפוי סוף סוף להתקיים עימות בחדר החקירות בין גנון לבין הצעיר שלכאורה אנס, והחוקרים מתמקדים עתה בהפעלת לחץ על החשודים. גורמים המעורים בחקירה מעריכים כי ישנם סיכויים גבוהים שיוגש כתב אישום נגד החשוד בירי, ובעוד במשטרה הביעו אופטימיות בנושא, סנגורו של פליסיאן, עורך דין משה שרמן, טען בבית המשפט כי אם לא יוגש כתב אישום בפרשה, אפשר לסגור את היחידה המרכזית". במשטרה העריכו כי במקרה שהחשודים אכן ישוחררו לבתיהם ללא הגשת כתבי אישום נגדם, זו תהיה פגיעה אנושה ביחידה. בימ"ר תל אביב, שבשנות השמונים והתשעים נחשבה ליחידת העילית של היחידות החוקרות, יודעים שתיק הבר-נוער הוא תיק הדגל שלהם, ואנשיה מעוניינים מאוד לראות את שלושת החשודים מורחקים מהרחוב ונשלחים למאסרים ממושכים.

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully