וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הבחירות באיראן: "חמינאי הוא שקובע בנושא הגרעין"

16.6.2013 / 11:55

ראש הממשלה ביקש לצנן את ההתלהבות מבחירתו של איש הדת המתון רוחאני לנשיא איראן, וקרא לעולם "לא להיתפס למשאלות לב" ולהגביר את הלחץ על איראן כדי שלא תפתח נשק גרעיני

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: יאיר דניאל

"אסור להיתפס למשאלות לב" – כך הזהיר היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהתייחסו לתוצאות הבחירות באיראן, שהביאו לעלייתו של חסן רוחאני, שנחשב למועמד המתון יחסית. "איננו משלים את עצמנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אסור לקהילה הבינלאומית להיתפס למשאלות לב, להתפתות ולהרפות את הלחץ על איראן כדי שתפסיק את תוכנית הגרעין שלה".

לדברי נתניהו, "צריך לזכור ששליט איראן מלכתחילה פסל מועמדים שלא התאימו להשקפותיו הקיצונית, ומתוך אלו שאפשר את מועמדותם, נבחר מי שנתפס כמועמד הפחות-מזוהה עם המשטר, ועדיין מדובר במי שמכנה את מדינת ישראל כ'שטן הציוני הגדול'".

גם הנשיא פירס התייחס לבחירת רוחאני לנשיאות איראן ואמר לסוכנויות זרות כי המפסיד מתוצאות הבחירות הוא חמינאי בעצמו, אשר היה בטוח כי העם יצביע בהתאם להחלטתו, והתוצאות הראו אחרת. "את רוחאני נוכל לשפוט בעתיד רק על פי מעשיו, אך אנו יודעים כי נחשב המועמד המתון ביותר ברשימה והצהיר בעבר כי לא ייתן למדיניות הקיצונית להימשך", אמר פרס.

נשיא חדש באיראן - סיקור נרחב בוואלה! חדשות
פרופיל: משפטן, איש דת ואסיר לשעבר - מיהו הנשיא החדש?
פרשנות: כלל לא בשורה - חמינאי רצה בניצחונו של רוחאני
פרשנות: הפתעה גדולה באיראן: המחנה הרפורמיסטי חי וקיים

בחירות באיראן - חסן רוחאני. AP
הנשיא הנבחר של איראן, חסן רוחאני/AP

רוחאני זכה אמש במפתיע כבר בסיבוב הראשון של הבחירות, לאחר שזכה ל-50.71% מקולות הבוחרים. 16.56% מהאיראנים, שנהרו לקלפיות בשיעור הצבעה גבוה במיוחד (למעלה מ-72%), בחרו במקום השני בראש עיריית טהרן, מוחמד באקר קליבאף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"רק חשש של איראן מפעולה תקיפה הקפיא את תכנית הגרעין"

נתניהו הדגיש כי גם בחירתו של רוחאני אינה משנה דבר מבחינת תכנית הגרעין, שהרי "בכל מקרה, שליט איראן, המכונה 'המנהיג העליון', ולא הנשיא, הוא זה שקובע את מדיניות הגרעין. ככל שהלחץ על איראן יגבר, כך יגדל הסיכוי להביא לעצירת תוכנית הגרעין האיראנית, שנשארה האיום הגדול ביותר על שלום העולם. לפני חמש עשרה שנים, בחירתו של נשיא אחר, שנחשב במערב כמתון, לא הביאה לשינוי במדיניות התוקפנית הזאת. בעשרים השנים האחרונות הדבר היחיד שהביא להקפאה זמנית של תוכנית הגרעין באיראן, היה החשש של איראן מפעולה תקיפה נגדה ב-2003. איראן תיבחן על פי מעשיה. אם היא תמשיך להתעקש לפתח את תוכנית הגרעין שלה, המענה צריך להיות ברור - עצירת תוכנית הגרעין בכל דרך".

גם התגובה הישראלית הראשונה לתוצאות הבחירות הייתה צוננת. "הנשיא החדש באיראן נבחר מתוך רשימת מועמדים שאישר האייתוללה חמינאי, המנהיג העליון של איראן", אמר דובר משרד החוץ יגאל פלמור בתגובה שהופצה בעולם. "מועמדים שלא התאימו להשקפת עולמו הקיצונית נפסלו. תכנית הגרעין האיראנית נקבעה עד היום על ידי חמינאי ולא על ידי נשיא איראן. גם אחרי הבחירות, איראן תישפט על פי מעשיה בתחום הגרעין והטרור. על איראן לכבד את דרישות הקהילה הבינלאומית, להפסיק את תכנית הגרעין ולחדול מהטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם", הוסיף פלמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully