וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אלף השתתפו במצעד הגאווה "הגדול בכל הזמנים"

7.6.2013 / 14:00

אירוע הגאווה הגדול הסתיים במסיבה צבעונית בחוף גורדון. בין הנואמים באירוע היו יאיר לפיד, שהתקבל בקריאות בוז וטען ל"טרמפ פוליטי", השרה לבני, ח"כ יחימוביץ' וח"כ גלאון

צילום: מאל בנאוליאל, עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק

מאה אלף איש מהארץ ומחו"ל חגגו גאווה: בצל פענוח הרצח בבר-נוער, משטרת מחוז תל אביב אבטחה הבוקר (שישי) את מצעד הגאווה בעיר. כוחות גדולים של משטרה, יחד עם כוחות יס"מ ומג"ב, התפרשו באופן נרחב לאורך מסלול המצעד ובמוקדים העיקריים שלו, ואף באופן סמוי בין המבלים. על אף שבידי המשטרה לא היה מידע קונקרטי על אירועים חריגים, גורם שם ציין כי "לא רוצים בר-נוער 2".

בשנים האחרונות מאז הרצח, זהות מבצע המעשה והמניע היו בגדר תעלומה. במשטרה לא שללו את האפשרות כי מדובר בפשע שנאה נגד הקהילה הגאה, וחששו באופן תמידי מפעולה נוספת של מי שעומד מאחוריו, ולכן במהלך מצעדי הגאווה ננקט משנה זהירות. השנה, לאחר שעל פי ההערכה התעלומה נפתרה, הוסר ככל הנראה האיום הזה. אולם במשטרה נערכים הבוקר, כאמור, כמו בכל מקרה של ריכוז קהל רב, גם מפני אפשרות לפעולות חבלניות, וגם נערכים לשמור על הסדר הציבורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החגיגות בחוף גורדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצעדה יצאה מהמרכז העירוני הגאה בגן מאיר, התקדמה לאורך הרחובות בוגרשוב, בן יהודה וארלוזורוב והסתיימה בחוף גורדון במסיבה שהנחתה בר רפאלי. ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, שפתח אמש את אירועי מצעד הגאווה, אמר כי הוא "מאמין שתל-אביב-יפו, עיר של סובלנות, שאף הקימה את המרכז הגאה, תהיה למגדלור ומצפן לערים אחרות בארץ בנושא זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש העיר בחברה טובה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אלפים משתתפים במצעד הגאווה 2013. נמרוד סונדרס
"תל אביב-יפו עיר של סובלנות". המשתתפים במצעד, היום/נמרוד סונדרס

שר האוצר, יאיר לפיד, עלה לשאת דברים והתקבל בקריאות ושריקות בוז רמות אשר נמשכו גם במהלך דבריו. לפיד נאלץ לקטוע את נאומו מספר פעמים ואף לא זכה להשלים אותו. לפיד הספיק לומר "אני רוצה לדבר אתכם על אהבה. פוליטיקאים סטרייטים כשהם מדברים עם הקהילה הלהט"בית תמיד מדברים על זכויות, והם צודקים, אבל לפני שמדברים על זכויות צריך לדבר על אהבה, כי אהבה היא הזכות הבסיסית מכולן". לפיד הוסיף "לאנשים מותר לאהוב אחד את השני בכל דרך שנראית להם מותר להם להתנשק על ספסל בשדרה, להחזיק ידיים ברחוב, להתחבק, להזמין לארוחת השבת את מי שהם אהבו".

השר לפיד מיהר כהרגלו להגיב על קריאות הבוז בעמוד הפייסבוק שלו. לטענת לפיד, מדובר היה בפעילים פוליטיים של מפלגות מרצ והעבודה אשר ניצלו לרעה את האירוע וניסו "לתפוס טרמפ פוליטי".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, נשאה גם היא דברים באירוע הפתיחה של המצעד. "אני גאה להיות אתכם היום, עם קהילה כל כך צבעונית, שלמרות כל הקשיים מצליחים להגיע לכאלה הישגים", אמרה השרה." אם אני באתי לכאן היום באהבה ובגאווה, אני מצפה שאתם תקבלו את זה באהבה ובגאווה". בתגובה לדבריה, ספגה לבנת צעקות ושריקות בוז רמות, אליהם היא הגיבה: "גם אם יהיו כאן כמה צעקנים זה לא יעזור ואני גאה שיש היום תא גאווה בליכוד, אני גאה בהם, אתם לא צריכים לזרוע כאן שנאה, רק אהבה וגאווה ".

יחימוביץ': "דרשו מאתנו שוויון זכויות"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' הדגישה את מחויבותה כלפי הקהילה הגאה. "אני אוהבת אתכם, אני מחויבת אליכם. בלי הבדלי מזג אוויר, פוליטיקה וזמן", אמרה. "זה לא מספיק שנגיד שאוהבים אתכם. דרשו מאתנו דברים של ממש – נישואים חד-מיניים, שוויון זכויות. תתבעו מכל הפוליטיקאים שפה על הבמה לחתום על החוק (שיאפשר להם להתחתן). אני מלווה אתכם כבר שנים עוד לפני שהייתי פוליטיקאית. אבל השנה קרה משהו. המאבק של הקהילה הפך להיות מדד הנאורות העולמי. מדינה אחרי מדינה מסכימה לנישואים של בני אותו מין. בואו נכנס למדד הזה. בוא נהיה מדינה נאורה, דמוקרטית, שוויונית, אמיתית".

יושבת ראש מרצ, זהבה גלאון, דיברה אף היא ואמרה כי התשובה לפשעי השנאה נגד הקהילה הגאה, ובייחוד פשע השנאה בבר-נוער תהיה בחירתו של ניצן הורוביץ, ח"כ ההומו המוצהר היחיד, לראשות עיריית תל אביב. "המאבק בהומופוביה, בשנאה ובאפליה נגד הקהילה הגאה צריכה להיעשות בין היתר באמצעות הגדלת הייצוג הפוליטי של חברי הקהילה, שיתנו ביטוי לקול ולצרכים הייחודיים של חבריה", אמרה.

בהתייחסה לרצח בבר-נוער, אמרה כי מדובר בפשע שנאה, למרות הניסיון להציג אותו כמסע נקמה. "זירת הפשע הייתה מוסד של הקהילה, והקורבנות היו חברי וחברות הקהילה", הדגישה. "לקחת ליד כלי נשק כדי לפגוע במישהו או מישהי – זו שנאה. לרסס אנשים חפים מפשע בכדורים – זאת שנאה. בבר-נוער בוצע פשע שנאה, שנאה שפגעה בחברי וחברות הקהילה, שנאה שפצעה את כולנו. בשנאה הזו אנחנו נלחמים ביחד, בסולידריות. לכן מצעד הגאווה כל כך חשוב".

עשרות אלפים משתתפים באירועי הגאווה בתל אביב. טל אנגלנדר
עשרות אלפים משתתפים באירועי הגאווה בתל אביב/טל אנגלנדר

גם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, השתתף במצעד ואמר כי הוא נושא עמו ברכות חמות מהנשיא אובמה, מזכיר המדינה ג'ון קרי והעם האמריקני. "אנחנו גאים להיות חלק מהמסורת של מצעדי גאווה. אין מקום טוב לחגוג בו מתל אביב, העיר הידועה כמזמינה ביותר לקהילת הלהט"ב בעולם", אמר שפירו. "היום זהו יום של חגיגה, תקווה, אהבה ומעל הכל – "למדנו מישראל איך לאפשר לחיילים לשרת בצבא מבלי להסתיר את זהותם המינית".

אלפים משתתפים במצעד הגאווה 2013. נמרוד סונדרס
אלפים משתתפים במצעד הגאווה 2013/נמרוד סונדרס
נושא: מצעד הגאווה 2013 בתל אביב. נמרוד סונדרס
נושא: מצעד הגאווה 2013 בתל אביב/נמרוד סונדרס
נושא: מצעד הגאווה 2013 בתל אביב. נמרוד סונדרס
נושא: מצעד הגאווה 2013 בתל אביב/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב בן יהודה צבעוני וצוהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully