וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע מהירי בבאר שבע מתאושש: "מרגיש טוב"

רמי שני

30.5.2013 / 15:24

שבוע וחצי לאחר האירוע הקשה, מצבו של עומר וואליד, אשר נפצע באורח קשה ושב רק אתמול להכרתו, משתפר, והוא צפוי לעבור מהמחלקה לטיפול נמרץ. האיש שאת חייו הציל בא לבקרו

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

יום לאחר שעומר וואליד, הצעיר הבדואי שנפצע באורח קשה כשנורה באירוע הירי בבנק הפועלים בבאר שבע לפני שבוע וחצי, התעורר בבית החולים סורוקה, הוא מספר היום (חמישי) כי הוא "מרגיש טוב". בקרוב הוא צפוי לעבור מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקת האשפוז הכירורגית בבית החולים, לאחר שנמצא כי מצבו השתפר.

עומר וואליד שנפגע באירוע הדקירה מועבר למחלקת האשפוז בסורוקה, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
בשורות טובות. עומר וואליד בבית החולים, היום/דייב בוימוביץ'

מאז האירוע ביום שני שעבר, בו נהרגו ארבעה בני אדם, היה וואליד מורדם, ורק אתמול הוא שב להכרתו. היום, פגש וואליד לראשונה את רמונד וקנין, שאת חייו הציל כשחסם בגופו את כדוריו של היורה, איתמר אלון. וקנין ביקר את וואליד עוד כשהיה מחוסר הכרה. "הוא הציל לי את החיים", אמר וקנין בהתרגשות.

מנהל יחידת הטראומה, פרופ' גדי שקד, סיפר כי כשוואליד הגיע לבית החולים, מצבו היה קשה מאוד והוא נזקק לניתוח דחוף כחלק מתהליך ההחייאה שאותו עבר באותו יום. "הניתוח היה משולב על ידי מספר צוותים, כולל פתיחת החזה, פתיחת חלל הבטן וטיפול בפגיעות המרובות שהיו באזורים האלה, פצעי הירי שבהם הוא נפגע", אמר. "בהדרגה מצבו השתפר, ולשמחתנו בימים האחרונים הוא התחיל להיגמל ממכשיר ההנשמה. פרופ' שקד הוסיף ואמר כי כעת מצבו של וואליד יציב והביע תקווה "שמכאן והלאה המשך ההחלמה יהיה מאוד מהיר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
זירת הירי בבנק בבאר שבע/חדשות 24

על אף שהיה פצוע קשה ומחוסר הכרה, וואליד הובהל לבית החולים כשהוא כבול באזיקים. מהמשטרה נמסר בתגובה כי מפאת חומרת האירוע, התקבלה החלטה מבצעית על כך שכל מי שמוצא מהזירה ואינו מזוהה יאזק וילווה על ידי שוטרים עד לזיהוי ודאי ושלילת מעורבותו באירוע. "הפצוע לווה באופן מידי על ידי שוטרים לקבלת טיפול רפואי. מיד עם התבהרות האירועים הוסר ממנו החשד", נמסר. עם זאת, גורמים במשטרה טענו שהוא נאזק משום שעלה כלפיו חשד שהוא פעל כשותף של היורה.

תמונות מהלוויתו של עידן סברי, מאי 2013. עומר מירון
הלוויתו של חברו הטוב של וואליד, עידן סברי/עומר מירון

על פי אחיו של וואליד, הוא הגיע לסניף הבנק יחד עם חברו, עידן סברי, אשר נהרג בירי, על מנת לפתוח חשבון. "הם חברים חמש שנים, הם עבדו יחד בכל מיני עבודות. עדיין לא דיברנו עם המשפחה של עידן, אני מקווה שיהיה להם טוב", אמר האח בימים שלאחר הירי. בנוגע לאירוע עצמו, הוסיף האח: "עומאר קיבל כדורים – אחד בלב. לא כל המשפחה יודעת עדיין מה מצבו. אמא ואבא עדיין לא יודעים מה קרה, אם אמא שלי תבוא ותראה אותו היא תמות, אז עדיף לחכות עם זה". הוא העביר ביקורת קשה על הדיווחים שהיו בתחילה לפיהם הרוצח הוא בדואי מרהט, ואמר: "בינתיים, מי ששוכב פה ועומד למות הוא הבדואי".

על פי החשד, איתמר אלון הגיע ביום שני שעבר בשעות הבוקר אל מכשיר הכספומט בסניף הבנק וניסה להוציא ממנו כסף, ללא הצלחה. הוא נכנס לבנק בניסיון לפתור את בעייתו עם הפקידים, אך אלה לא יכלו לעזור לו. הוא עזב את הבנק וחזר בצהריים עם כלי הנשק שלו והחל לירות. כתוצאה מהירי, נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה נפצעו. לאחר מכן החזיק האיש עובדת בסניף כבת ערובה. בתום האירוע, התאבד בירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully