וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמידרור: "נמנע מסוריה שימוש מבצעי בטילי S-300"

לפי פרסום "הארץ", את הדברים אמר היועץ לביטחון לאומי בתדרוך לשגרירי האיחוד האירופי בישראל. לדברי דיפלומטים, "הבנו שלא ניתן יהיה למנוע את הספקת הטילים על ידי רוסיה"

צילום: דניאל בוק, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

היועץ לביטחון לאומי, האלוף במילואים יעקב עמידרור, אמר בסוף השבוע שעבר כי ישראל תפעל "כדי למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים" בשטחה של סוריה. על פי פרסום "הארץ", את הדברים אמר עמידרור במהלך תדרוך ל-27 שגרירי האיחוד האירופי בישראל.

עוד פורסם כי הדיפלומטים שנכחו באירוע, וביקשו לשמור על עילום שם, סיפרו כי מהסקירה של עמידרור עלה כי להערכת ישראל רוסיה תספק את מערכת הטילים המתקדמת לסוריה בשל שורה של סיבות שאינן קשורות לישראל, אלא ליריבות בינה לבין ארצות הברית, בריטניה וצרפת בסוגיה הסורית. "הבנו מעמידרור כי ממשלת ישראל סבורה שלא ניתן יהיה למנוע את הספקת הטילים לסוריה, ולכן היא תפעל נגדם אחרי ההספקה אבל לפני שיהפכו למבצעיים", אמר אחד הדיפלומטים.

"ישראל תדע מה לעשות"

אתמול אמר שר הביטחון משה יעלון כי ישראל "תדע מה לעשות" אם משלוח טילי S-300 נגד-מטוסים יועבר מרוסיה לסוריה – רמז כבד לכך שישראל תחזור על סיכול העברת משלוחי טילים לחיזבאללה - כך על פי פרסומים זרים. בתגובה אמר שגריר רוסיה באו"ם, ויטלי צ'ורקין בראיון לרשת CNN כי להבנתו הטילים אכן אמורים לצאת מרוסיה לדמשק. "יש לנו הסכמים עם הסורים", חזר צ'ורקין על עמדת מוסקבה הרשמית, הטוענת כי איננה מפרה הסכמי הספקת נשק חתומים.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
טילים מסוג S-300/AP

ואולם, עסקת הטילים אינה המחלוקת היחידה בין רוסיה למערב והמתיחות גוברת. אמש אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי פעולות שננקטו לאחרונה על ידי מדינות המערב פגעו במאמצים לכנס ועידת שלום סורית. "מגוון רחב של פעולות שבוצעו, לא בלי השתתפות של בעלות בריתנו במערב, כולל ארצות הברית וצרפת, גורמות לפגיעה בקריאה לכנס את הוועידה", צוטט לברוב בסוכנויות הידיעות הרוסיות.

מוקדם יותר אתמול הורה הבית הלבן לפנטגון להכין תכניות לקראת סגר אווירי בסוריה שייאכף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות כמו צרפת ובריטניה – כך דיווח ה"דיילי ביסט". שני גורמים בממשל אובמה מסרו לבלוג כי הפנייה נעשתה זמן קצר לפני ששר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ביקר בשבוע שעבר במזרח התיכון בניסיון לגבש תכנית לפתרון המשבר בסוריה לפני הכינוס שצפוי להפגיש את נציגי המשטר והמורדים בז'נבה בחודש הבא.

"הבית הלבן עדיין במצב של התבוננות מן הצד, אך התכנית מתקדמת והיא נמצאת היום בשלב מתקדם יותר מאי פעם", אמר אחד הגורמים. "כל המאמץ הזה ללחוץ את המשטר הוא חלק ממאמץ כולל למציאת פתרון מדיני, אך מה יקרה אם (שיחות) ז'נבה ייכשלו? זה נכון להתכונן לאפשרויות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully