וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל: מסמכים חסויים של חולים ברחוב בצפת

קובי דוד

30.5.2013 / 8:33

עשרות מסמכים רפואיים של מטופלי קופת חולים לאומית, בהם בדיקות מעבדה ומידע אינטימי, התגלו ליד פח אשפה בצפת סמוך לסניף קופת החולים. תגובת הקופה: זו תקלה מקומית

נראה כי עובדי סניף קופת החולים לאומית בצפת לא שמעו על עקרון הסודיות הרפואית: עשרות מסמכים רפואיים של מטופלים, ובהם בדיקות מעבדה של דם ושתן ושאר מידע חסוי ורגיש על חולים, התגלו אתמול (שלישי) ליד פח אשפה סמוך לסניף ברחוב ירושלים שבמרכז העיר.

"זו שערורייה שאין כדוגמתה", סיפר תושב העיר שמצא את המסמכים זרוקים באמצע הרחוב. "לא האמנתי למראה עיניי. לפתע הבחנתי בעשר מחברות שעליהן נכתב 'מחברת רישום בדיקות מעבדה', ובהן חומר אישי וסודי של תושבי העיר". אתמול מצא התושב את המסמכים הרבים שנערמו ליד פח האשפה. "בהתחלה לא הבנתי במה מדובר". רק לאחר שהרים את הערימות חשכו עיניו. "אנחנו חיים בעיר קטנה שכולם מכירים אחד את השני. חמור מאוד שמידע כזה חסוי נחשף לעיני הציבור באמצע רחוב מרכזי. כל מידע עלול לגרום כאן סערה גדולה".

תגובת הקופה: מדובר בתקלה מקומית

המסמכים הרפואיים חושפים את שמם הפרטי של המטופלים, את מספר תעודת הזהות שלהם, את מקום מגוריהם, גילם ועוד. כמו כן, על גבי המסמכים הרפואיים שכותרתם "שירותי רפואה לאומית", מופיעים גם פרטים חסויים על מצבם הבריאותי של החולים שנבדקו בשנים 2011-2010. באחד המסמכים אף צוין כי אחד החולים סובל מבעיה גנטית, ובמסמך נוסף מצוין תיאור טיפול ופרטים על דיאטה ותזונה.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ אמר היום בתגובה לדברים: "חשוב מאוד לשמור על חיסיון רפואי של כל מטופל במדינת ישראל. צריך לבדוק את העניין ולהבין איך דבר כזה קורה. זהו מעשה שצריך להוקיע".

משירותי בריאות לאומית נמסר בתגובה: "בלאומית שירותי בריאות קיימים נהלים מסודרים לטיפול בחומר רפואי כולל גריסתו ו/או העברתו לארכיון. במקרה שלפנינו מדובר בתקלה מקומית של הסניף והיא תטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully