וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בסופרלנד: ימים ליהודים וימים לערבים

שירה הוד

29.5.2013 / 17:52

חאלד שקרה, מחנך מיפו, רצה להזמין כרטיסים לתלמידיו בתאריך שנאמר לו כי פנוי. לדבריו, כשהובן שהוא ערבי, סירבו למכור לו כרטיסים. סופרלנד מודה: "יש ימים סגורים ליהודים"

גזענות בסופרלנד? חאלד שקרה, מחנך כיתה ז' בתיכון ל"ב אג'יאל ביפו, טוען כי הופלה לרעה במהלך ניסיון להזמין כרטיסים לפארק השעשועים לו ולתלמידיו, לאחר שנודע לטלפנית כי מדובר בערבי. לדבריו, לאחר שביקש להזמין 25 כרטיסים, נענה כי הסופרלנד "פתוח במיוחד לבתי ספר בתאריכים 17-19 ביוני". שקרה השיב כי הוא מעוניין להגיע עם תלמידיו בתאריך 18 ביוני, ולדבריו, טלפנית בשם מרינה, "בקול מזמר ועמוק ענתה: אוקיי, בוא נסגור את ההזמנה. באיזה בית ספר מדובר?". בשלב זה, מגולל שקרה בחשבון הפייסבוק שלו, חל שינוי בגישתה של הטלפנית.

"עניתי לה: 'תיכון ל"ב אג'יאל ביפו'. רגע של שקט עטף אותה, ובבלבול ענתה לי: "מה? מה זה?", סיפר שקרה. בשלב זה התבקש להמתין כשלוש דקות על הקו. "לא אוכל לתאר במילים את תחושותיי ואת מחשבותיי באותו רגע, אולם משום מה, הבעות פני תלמידיי התרוצצו לי בראש. לא היה ברור לי לחלוטין מה מתרחש, ולפתע, אחרי שלוש דקות של המתנה, עונה לי קול צרוד ומשונה: 'שלום, קוראים לי גלית, במה אוכל לעזור?'". לאותה גלית, סיפר שקרה על העסקה שהיה קרוב להשלים עם מרינה. "תשובתה של גלית הייתה מאוד צפויה ולא רחוקה מן המציאות שבניתי לי בעקבות העברת השיחה של מרינה לגלית, ברגע שהניחה שהאדם שנמצא איתה על הקו הוא בעצם ערבי", סיפר שקרה.

להבדיל מהמידע שנמסר לו בידי מרינה, כעת נאמר לו בידי גלית כי אין מקומות פנויים ב-18 ביוני, וגם לא ב-17 בחודש. "בחוסר התלהבות היא הציעה לי את התאריך 19 ביוני, עניתי שאין לי בעיה, אל לאחר פחות מדקה הקול מעבר אמר: 'אני מתנצלת, אך אין לי מקומות פנויים גם ב-19", סיפר שקרה. "ניסיתי להסביר לה עד כמה חשוב לי שתלמידיי יצאו באחד הימים האלה לסופרלנד, במיוחד אחרי שהקפידו לחסוך חמישה שקלים בקופת הכיתה, על בסיס שבועי, על מנת שיוכלו לחוות יחד רגעים וחוויות משמעותיים מחוץ לכותלי בית הספר", סיפר.

תגובת סופרלנד: ישנם ימים נפרדים ליהודים ולערבים

לאחר שגלית התנצלה בפני שקרה, והתעקשה שאין מקומות פנויים, היא הבטיחה להתקשר בשעה הקרובה על מנת לבדוק מה ניתן לעשות. "לא חיכיתי שהשעה תעבור לה, וחייגתי לאחר כמה דקות שוב לאותו מספר טלפון, אך הפעם הזדהתי בתור 'אייל'", תיאר שקרה. כאשר אמר לטלפנית הסופרלנד כי הוא מעוניין בכרטיסים לעמותה יהודית, נאמר לו: "ה-17, 18 ו-19 ביוני פנויים, במה תבחר?".

מסופרלנד נמסר בתגובה כי שעריו "פתוחים לכל עם ישראל ולכל הקהלים במשך כל ימות השנה. כל אחד יכול לקנות כרטיס כשהאתר פתוח לקהל הרחב, גם ישירות בקופה וגם דרך ועדים ומבצעים שונים".

עם זאת, הודגש כי בפארק "ישנן הזמנות לימים סגורים של בתי ספר יהודיים, וישנן הזמנות לבתי ספר ערביים". בתשובה לשאלת וואלה! חדשות, האם בתי ספר יהודיים וערביים אינם יכולים לשהות בפארק במקביל, התקבלה תשובה זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully