וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שורת מקרי "תג מחיר" לציון חודש לרצח בתפוח

29.5.2013 / 12:53

בכמה כפרים ברחבי הגדה הוצתו כלי רכב והושארו סיסמאות "30 לאביתר". במשטרה חושדים שמאחורי התקיפות עומדים פעילי ימין קיצוני שמבקשים לנקום את הרצח של אביתר בורובסקי

ארבעה מקרים של פעולות "תג מחיר" ברחבי יהודה ושומרון: במשטרה חושדים כי בכל המקרים מדובר בפעולות יזומות של פעילי ימין קיצוניים לציון יום ה-30 למותו של אביתר בורובסקי, תושב יצהר בן 32 שנרצח בסוף חודש אפריל בצומת תפוח על ידי מחבל פלסטיני מקלקיליה.

מאז שעות הבוקר הצטברו עדויות רבות לאותן פגיעות לכאורה ברכוש פלסטיני, הכוללות השחתת כלי רכב וריסוס גרפיטי בכפרים פלסטיניים בבקעת הירדן, באזור ירושלים וברמאללה.

בכניסה לשכונת שועפט במזרח ירושלים וכן סמוך לתחנה המטה הארצי של המשטרה בעיר נוקבו צמיגים של שבעה כלי רכב. בכניסה לשכונה ריססו אלמונים על גבי קיר את הכתובת "דם יהודי אינו (הפקר)", וסמוך למטה הארצי רוססה הכתובת "נקמת אביתר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי בכפר הפלסטיני מרג' נעג'ה שבבקעת הירדן אלמונים ריססו על גבי קיר את הכתובת "ד"ש מאביתר", וכן הם ניסו להצית ארבעה כלי רכב. בכפר הסמוך אל-זובידאת, נגרם נזק לשלושה כלי רכב נוספים, בהם טרקטור חקלאי. האלמונים ריססו במקום את הכתובת "30 לאביתר הי"ד". בכפר הפלסטיני רנטיס, סמוך לרמאללה, אלמונים הציתו שני כלי רכב וריססו את הכתובת "30 לאביתר". המשטרה וצה"ל חוקרים את המקרים.

בשעות הצהריים התגלו בכניסה למחנה הפליטים שועפט שלושה כלי רכב נוספים שצמיגיהם נוקבו. על שניים מכלי הרכב רוססו הכתובות "תג מחיר" ו"אביתר". החקירה בעניין הועברה לידי היחידה לחקירת פשיעה לאומנית במחוז ירושלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכוניות השרופות ברנטיס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ד"ר גדי גבריהו, יו"ר תג מאיר - קואליציית הארגונים נגד פשעי שנאה וגזענות, אמר בעקבות השחתת כלי הרכב וריסוס הכתובות כי "פעולות תג מחיר בשטחי יהודה ושומרון הפכו לחלק משגרת החיים. צה"ל וכוחות הביטחון לא מצליחים לשים יד על הטרור היהודי שממשיך להכות בחפים מפשע, פעם אחר פעם". ד"ר גבריהו קרא לראש הממשלה ולשר הביטחון "לעצור את פשעי השנאה ופעולות תג מחיר בשטחי ישראל יהודה ושומרון".

הפעולות מהיום אינן התקיפות היחידות בתגובה לרצח של בורובסקי. לפני כשבועיים הושחתו כמה מצבות בכפר א-סאוויה שמדרום לשכם. על המצבות רוססו כתובות, ובהן "אביתר" ו"נקמה", לצד מגני דוד. כתובות דומות רוססו גם על קיר חנות בכפר השוכן לא הרחק מצומת תפוח וכן נוקבו צמיגיהם של חמישה טרקטורים שהיו במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully