וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב לילד חולה בכנסת: "רק הקנאביס הרגיע את כאבו"

בדיון בוועדת הבריאות בכנסת אמר יעקב כהן, אב לילד בן שבע החולה בסרטן: "למה הילד היה צריך להגיע לתת-משקל כשאף רופא לא טרח לציין בפניי שהאופציה הזו עומדת על הפרק?"

ערוץ הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה היום (שני) דיון סוער, בנושא הסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל. יעקב כהן, אב לילד בן 7.5 שהיה חולה סרטן, סיפר על הקשיים שהערימה עליו מערכת הבריאות המסורתית כאשר ניסה להשיג לבנו קנאביס שירגיע לו את כאבי המחלה.

"ביקשתי מהרופאים לעשות ניסיון בקנאביס רפואי, כי באיכילוב, גם אחרי הוצאת הגידול, לא הצליחו לעצור לו את הכאבים", סיפר כהן בהתרגשות. "ואז הרופאה התחילה לדבר איתי במונחים של חשיש. 'אתה רוצה חשיש לילד?', היא שאלה אותי". לטענתו של כהן, "לקח לנו חודש ימים לקבל סיוע. רק אחרי שאיימתי, בסיוע עיתונאית, בפרסום הסיפור קיבלתי רישיון להשתמש. רק זה הרגיע לו את הכאבים. למה הילד היה צריך להגיע לתת משקל כשאף רופא לא טרח לציין בפניי שהאופציה הזו עומדת על הפרק? אני מבקש שזה ייכנס למערכת השיקולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב כהן בדיון בוועדת הבריאות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעמדתו של האב, הצטרפה ד"ר קרן ברקת-שיף, מטפלת בכאב שסיפרה כי היא נוהגת לאשר לחולים שמגיעים אליה טיפול באמצעות קנאביס. לדבריה, " אני מוגדרת כרופאה שנותנת קנאביס, ואני שמחה על כך. תפקידי בתור רופאה זה לשפר להם את איכות החיים, ואם יש לי כלי כזה אני רוצה לתת להם אותו".

בשלב זה, התפרץ לדבריה יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (הליכוד-ביתנו), שהביע בתחילת הדיון תמיכה בטיפול באמצעות קנאביס, ושאל אותה: "ואת רופאה פחות טובה מכיוון שאת מאשרת את הטיפול הזה?". "אני רופאה הכי טובה בגלל זה", ענתה לו ברקת-שיף, לקול מחיאות כפיים סוערות של הקהל שנכח בדיון.

שרת הבריאות, יעל גרמן, שישבה לצידו של כץ בדיון, אמרה: "יש להבין כי כל עוד מוגדר הקנאביס על פי חוק כסם מסוכן מחד, אך משמש למטרות רפואיות מאידך, מוטלת על משרד הבריאות האחריות לפקח על חלוקתו לנצרכים. הנוהל החדש שפורסם, בא לעשות סדר בנושא וליידע בצורה שקופה ביותר את הרופאים והחולים מה עליהם לעשות כדי להגיש בקשה לשימוש בקנאביס הרפואי. הנוהל פורסם באתר משרד הבריאות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שרת הבריאות יעל גרמן הגיעה לבית החולים בנהריה לבקר את ראש עירית עכו שמעון לנקרי, מרץ 2013. אדריאן הרבשטיין
"מחוייבים לראות איך נותנים את זה בצורה זהירה". שרת הבריאות יעל גרמן/אדריאן הרבשטיין

לדברי גרמן, "בחודש הקרוב מתכנן המשרד לקיים כנס הסברה והדרכה לכל הרופאים העוסקים בתחום הקנאביס הרפואי בישראל (נותני ההמלצה וממלאי הבקשות עבור החולים), על מנת להבהיר את המידע בתחום, להנחות את דרכי הגשת הבקשות למתן הרשיונות לקנאביס הרפואי, למנוע דיסאינפורמציה בנושא ולהקל ככל שניתן על האדמניסטרציה בה נתקלו החולים בעבר. כמו כן, כדי להקל על החולים, אנו נוסיף רופאים ברחבי הארץ, שבמסמכותם לאשר שימוש בקנאביס רפואי. משרד הבריאות משמש בעניין זה כמבוגר האחראי".

ח"כ אילן גילאון (מרצ), שנכח אף הוא בדיון, טען כי יש לפעול לשם אישור השימוש בסם שמקל על כאבי החולים. "בואו נעשה את זה בזהירות אבל לא נחסוך מאמץ לצמצם כאבים מאנשים", אמר גילאון. "התכלית שלי היא להגיע לכך שבכל מקום שבו רופא מורשה לתת תרופות, שם גם ניתן יהיה למצוא קנאביס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully