וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוג בפיצוץ המוקש: "מי יצחיק אותנו?"

22.5.2013 / 13:29

קרוביו וחבריו של רועי אלפי מגן יבנה מתקשים לעכל את הבשורה. "אנחנו בוכים עכשיו אבל זו הייתה זכות להכיר אותו ולהיות במחיצתו". פינת זיכרון הוקמה בבית ספרו

צילום: אבי כהן ובאדיבות המשפחה; עריכה: יאיר דניאל

(צפו בסרטון מ-2006 בו נראה החייל שנהרג מחופש לחייל)

קרוביו של רועי ישראל אלפי שהתכנסו בבית המשפחה שבגן יבנה, התקשו לעכל את הבשורה המרה. אלפי בן ה-19, שנהרג אתמול (שלישי) בעת פעילות מבצעית לפינוי מוקשים ברמת הגולן, הוא בן חמישי להוריו דן ומרים. הוא הותיר אחריו גם את האחים מאור, אסף, חן וליהי. חבריו מתארים אדם מיוחד ומקסים, שכולם ראו בו את חברם הטוב ביותר.

רועי אלפי ז"ל החייל שעלה על מוקש ברמת הגולן. באדיבות המשפחה
"הוא היה ילד מאוד נדיר, ממש מושלם". אלפי/באדיבות המשפחה

"קשה לעכל את זה, זה לא פשוט לעכל דבר כזה", אמרה דודתו של רועי, תמר. "אחותי בדיוק עכשיו אמרה 'מי ירקוד לכם, מי יצחיק אתכם?'. כשאבא שלנו היה במצב קשה וכבר לא יכול היה ללכת, מי דאג לו ומי לקח אותו לבית הכנסת ועזר לו בכל מה שצריך? זה היה רועי. כנראה הוא הלך לעזור לו שם למעלה. הוא היה ילד מאוד נדיר, ממש מושלם".

חבריו של רועי החלו להתאסף בתיכון אורט רבין ביישוב, שם הוקמה פינה לזכרו. "הוא היה אדם מיוחד במינו. תמיד שמספרים על אנשים שנהרגו חשבתי שמגזימים אבל פה באמת זה משהו מיוחד", סיפר חברו נאור. "הוא אדם עם ערכים, אדם עם דרך לחיים, וזה פשוט כאב גדול". לדבריו, בשבוע שעבר הם בילו יחדיו בחופשת רגילה מהצבא. "בילינו ביחד והיה לנו טוב ועכשיו הוא איננו. זה פשוט לא יאומן".

דור, חבר נוסף של רועי, הוסיף: "רועי היה בן אדם שאי אפשר להגדיר אותו. הייתה לו דרך ארץ, אהבה לזולת והוא מאוד אהב את החיים. תמיד שהיית צריך להתקשר למישהו זה היה לרועי. אנחנו בוכים עכשיו אבל זו הייתה זכות להכיר אותו ולהיות במחיצתו. הוא תמיד רצה לתרום והיה חשוב לו להיות לוחם, לא היה חשוב לו איפה - העיקר להיות לתרום למדינה. הוא גיבור וכולם גאים בו. כולם אהבו אותו ובשביל כולם הוא היה החבר הטוב ביותר".

תמונות מפינת הנצחה בביה"ס סגן יבנה לחייל רועי אלפי  שנהרג ממוקש , מאי 2013. דרור עינב
"הוא תמיד רצה לתרום והיה חשוב לו להיות לוחם, לא היה חשוב לו איפה". חבריו של רועי בבית הספר ביישוב/דרור עינב

מנהלת בית הספר מרי שפונט, סיפרה כי צוות המורים החליט להתחיל את הבוקר "בשיח עם התלמידים וגם עם המורים שהכירו אותו טוב וגם את אמו מרים, שהייתה חלק מהצוות שנים רבות". הזיכרונות שיכתבו התלמידים ובוגרי בית הספר יוגשו לאחר מכן למשפחתו של רועי. מלכה כלפון, שהייתה המחנכת של רועי תיארה את קבלת הבשורה: "המנהלת התקשרה אלי וסיפרה לי שרועי נהרג ומיד שאלתי אותה 'רועי שלי?'. הוא מסוג הילדים שאי אפשר להרים עליהם את הקול ואי אפשר לכעוס עליהם, אלא רק ללטף. מאתמול כל הזמן התמונה שעולה לי בראש זה החיוך המיוחד שלו שתמיד היה על פניו והקול המחייך שלו. זה רועי תמיד הוא היה מחייך".

חברים ומשפחה באים לנחם את משפחתו של רועי אלפי ז"ל החייל שעלה על מוקש ברמת הגולן, מאי 2013. דרור עינב
חברים ובני משפחה רבים הגיעו לנחם את המשפחה/דרור עינב

"הוא היה מאוד מיוחד, תמיד חיוך על הפנים לא משנה מה קורה", סיפר עמירם רונן, מורה במגמת התקשורת בה למד רועי שלוש שנים. "איבדתי כבר תלמיד בעבר ולמרות זאת זה לא מכין אותך ועכשיו זה מאוד כואב. שאלתי למה אלוהים תמיד לוקח את המחייכים, כזה הוא היה".

התקרית הקשה אירעה במהלך הכשרת בפינוי אמת של שדה מוקשים נגד טנקים. החוליה הראשונה סיימה לחשוף את המוקשים ויצאה מהשטח. בשלב זה נכנס צוות הסילוק על מנת למקם את לבנות החבלה לפיצוץ, ומסיבה לא ברורה אחד המוקשים הופעל. שני חיילים עפו מההדף שנגרם כתוצאה מההתפוצצות ואלפי נהרג. מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, הורה על הקמת ועדה שתבדוק את הנסיבות שקדמו להתפוצצות המוקש. כמו כן, האלוף הורה לעצור את כל הפעילות לסילוק שדות המוקשים ברמת הגולן עד להודעה חדשה. בני המשפחה ממתינים לאחיו של רועי שישוב ממקסיקו ומועד ההלוויה עוד לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully