וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחים בירי בבאר שבע: מנהל סניף הבנק וסגנו

20.5.2013 / 18:13

אבנר כהן ומאיר זיתון נורו למוות בידי שוטר מג"ב לשעבר שלא קיבל מהם הלוואה שביקש. גם ענת אבן חיים, אם לשלושה ילדים, ועידן סברי - שניהם לקוחות הסניף, נרצחו

צילום: דניאל בוק, רומן ואינר, עומר מירון, ערוץ 10, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שעות לאחר שנורו למוות בידי שוטר משמר הגבול לשעבר, איתמר אלון, בסניף בנק הפועלים בבאר שבע, נחשפים הערב (שני) פרטיהם של הנרצחים ממסע הנקמה שבוצע על פי החשד על רקע קשייו הכלכליים של אלון. ההרוגים הם: מנהל הסניף אבנר כהן, סגן מנהל הסניף מאיר זיתון, לקוחת הסניף ענת אבן חיים, ועידן סברי, גם הוא לקוח הסניף. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
הכניסה לסניף בנק הפועלים בבאר שבע, היום/חדשות 24

זהבה טפירו, דודתו של מנהל הסניף אבנר כהן בן ה-44, סיפרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי הייתה האחרונה לראות אותו. "נכנסתי לבנק עם התיק ולא בדקו לי אותו. למה לא היה מאבטח בסניף?", תהתה בזעם. "איפה יוחנן דנינו? למה לא נותנים למאבטחים זכות לירות במי שיורה?". לדבריה, אבנר היה "אחיין שאין מילים לתאר אותו. הייתי מסכימה גם לקבל אותו בלי רגל, רק שיחזור". הוא נכנס לתפקיד לפני שבוע בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סגן מנהל הסניף, מאיר זיתון בן ה-40, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים - בת ושני בנים. בני משפחתו סיפרו כי הוא היה ככל הנראה הראשון שנורה. דנה פרס, גיסתו, סיפרה מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע: "ממה שהבנו, מאיר נפגע בראש ואז עשו לו וידוא הריגה. אחרי ששמענו על התקרית בתקשורת ניסינו להשיג אותו בכל דרך אפשרית. הוא היה איש משפחה מדהים. אדם שמח ואופטימי. איש חכם שכל הזמן מחייך".

בני משפחתה של ענת אבן חיים בת ה-34 הגיעו מיד לאחר היוודע דבר האירוע לבית החולים. "הבת שלי הלכה", זעקה אמה של אבן חיים בבית החולים. קרובת משפחה סיפרה כי אבן חיים היא אמא לזוג תאומים בני שלוש ולילדה בת שמונה. היא סיפרה כי אמה של אבן חיים המתינה לה מחוץ לבנק, אך אז פתח החשוד בירי והיא לא הספיקה לצאת מהסניף. "פרח כזו הלכה, אישה מדהימה ומקסימה", אמרה קרובת המשפחה לוואלה! חדשות. "זו אבדה כבדה למשפחה". לדבריה, בני המשפחה גילו על האירוע בפייסבוק.

ההרוג הרביעי הוא עידן סברי, תושב העיר בן 22. רויטל ממן, עדת ראייה שהגיעה גם היא לבית החולים סורוקה, סיפרה כי הייתה בחנות סמוכה כשלפתע נשמעו יריות. "שמעתי 30 יריות או יותר ואז יצאנו מהחנות, חשבנו שזה פיגוע או מחבל מתאבד ואף אחד לא ידע מה קורה", שחזרה. "יצאתי מהחנות וראיתי גופה ואז השוטרים אמרו לי לברוח". ממן נזקקה לטיפול רפואי לאחר שהחליקה בעת המנוסה ונפגעה ברגלה. לאחר טיפול קצר היא שוחררה לביתה.

5 הרוגים ופצוע קשה באירוע ירי בבנק הפועלים, ב"ש. מאי 2013. חדשות 24
החשוד בירי הוא שוטר מג"ב לשעבר/חדשות 24

החשוד בביצוע הירי הוא שוטר משמר הגבול לשעבר, תושב העיר בן 40. על פי החשד, הרקע לירי הוא קשיים כלכליים אליהם נקלע. ההערכה היא כי החשוד ביקש לנקום את סירוב הבנק לאפשר לו לקבל הלוואה. החשוד, שהשתחרר ממג"ב לפני 15 שנים, עבד כמאבטח וכאמור התאבד בבנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית עולה כי החשוד הגיע לבנק וביקש למשוך כסף מהכספומט. משלא עלה בידו למשוך את הכסף, הוא ניסה להסדיר את קבלת המזומנים עם פקידי הבנק, אך ללא הצלחה. על פי החשד, בשלב זה הוא שב לביתו, לקח את נשקו האישי וחזר לסניף. סביב השעה 13:00 הוא נכנס לסניף והחל לירות לכל עבר. מהירי נהרגו ארבעה בני אדם ושלושה אחרים נפצעו. מחקירה ראשונית עולה כי רוב הנפגעים מהירי נפצעו כבר בתחילת האירוע. נוכח הבהלה הרבה, רבים מהלקוחות נמלטו מהסניף אולם החשוד הצליח לקחת את אחת מעובדות הסניף כבת ערובה. כעבור זמן מה היא שוחררה ופונתה לקבלת טיפול רפואי. יתר הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

לוחמי ימ"מ ומג"ב בשוד בב"ש, מאי 2013. דייב בוימוביץ'
לוחמי ימ"מ ומג"ב בשוד בב"ש, מאי 2013/דייב בוימוביץ'
כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע. דייב בוימוביץ'
כוחות משטרה מחוץ לסניף בנק הפועלים בבאר שבע/דייב בוימוביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully