וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלגות לתלמידים נזקקים יגדלו ב-50 מיליון שקלים

16.5.2013 / 15:20

על רקע הקיצוץ במשרדו, הודיע שר החינוך פירון כי תקציב הקרן, המסייעת במימון טיולים וספרי לימוד, יוכפל בשנה הבאה ויהיה 100 מיליון שקלים. "חובה להרגיש את הקושי והמצוקה"

שר החינוך שי פירון הודיע היום (חמישי) כי לקראת שנת הלימודים הבאה יגדל תקציב המלגות לתלמידים נזקקים בכ-50 מיליון שקלים, ויעמוד על 100 מיליון שקלים. "יש יותר ויותר אנשים הנמצאים מתחת לקו העוני", אמר פירון. "זהו תמרור אזהרה חברתי ומוסרי ולא רק כלכלי. אסור לנו כחברה לעבור לסדר היום ולהסתפק רק בדיונים ולהמשיך הלאה. אסור לנו כחברה לראות בהם אנשים שקופים. חובה עלינו להרגיש את הכאב, הקושי והמצוקה שלהם". שר החינוך הבטיח כי מערכת החינוך "תתגייס ותסייע להורים נזקקים ברכישת ציוד לבית הספר, במימון מלא של טיולים שנתיים ובמימון של השתתפות המשרד בפעילויות תרבות".

התקציב יוקצה על פי "מדד טיפוח" בית ספרי, כאשר רובו יושקע במדדי הטיפוח הנמוכים. לצד תוספת התקציב של קרן המלגות, יקצה המשרד למדדי הטיפוח הנמוכים תקציבים נוספים, לצורך הפעלת מפעל השאלת ספרי לימוד, תכנית התקשוב הלאומית והקצאת שעות לתגבור לימודי. הכספים יוענקו לבתי הספר, ואלה ישתמשו בהם עבור תלמידים נזקקים, לפי שיקול דעתו של הצוות החינוכי.

אילוסטרציה. ShutterStock
המשרד יקצה תקציבים גם לתכנית התקשוב ולתגבור לימודי. תלמידים בכיתה/ShutterStock

ההודעה על הגדלת התקציב לקרן המלגות באה על רקע העיסוק בשבועות האחרונים דווקא בקיצוץ בתקציב שיספוג משרד החינוך, שיסתכם בכמיליארד שקלים וחצי. ביום שלישי התייחס שר החינוך לנושא בדף הפייסבוק שלו וכתב כי למעשה, לא מדובר בקיצוץ: "בסופו של דבר תקציב החינוך יעלה בשנה הבאה רק בכשישה מיליארד שקלים וחצי במקום בכשמונה מיליארד. המילה 'קיצוץ' לא רלוונטית למה שהתרחש אצלנו. אז נכון – כל תכנית חדשה שמתעכבת פוגעת במימוש של חזון חינוכי. אבל הייתי צריך לקבוע יחד עם בכירי המשרד סדרי עדיפויות". הוא הוסיף כי למרות ההאטה במימושן של תכניות ארוכות טווח, "החלטנו לתקצב תכניות חדשות המביאות לידי ביטוי את הרוח החינוכית שלנו".

פירון המשיך ופירט כמה תכניות שיזכו לתקצוב נוסף למרות הגזירות הכלכליות: "תהיינה סייעות בגיל הרך שתסייענה לגננות בגנים שיש בהם ילדים לא גמולים; יוקצו משאבים להתחדשות ההוראה והלמידה; תקצבנו ילדי חינוך מיוחד שלא זכו לתקציב מספק, מה שפגע באורך יום הלימודים שלהם; הרחבנו תמיכה בתנועות ובארגוני נוער; תמיכה בנוער בסיכון; ועוד", כתב פירון.

הגדלת התקציב של קרן המלגות, שמיועדת לסייע להורים נזקקים שאין באפשרותם לממן הוצאות לילדיהם כמו טיולים שנתיים או ספרי לימוד, מגיעה גם על רקע פרסום דוח העוני של ה-OECD, שקבע כי שיעור העניים בישראל הוא הגבוה ביותר מבין המדינות החברות בארגון. על פי הדוח, האי-שוויון בין העניים לעשירים בישראל הוא מהחמורים בקרב מדינות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully