וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה תומך ב"דיל הרבנים" עם הבית היהודי

13.5.2013 / 23:00

במכתב תמיכה בקידום מועמדותם של הרבנים שלמה עמאר ויעקב אריאל לרבנות הראשית, דרש מנהיגה הרוחני של ש"ס שבנט יתמוך בדיל גם כן ושהבית היהודי תתנגד לשינוי בגוף הבוחר

מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, פרסם היום (שני) מכתב תמיכה ב"דיל" הנרקם בין מפלגתו לבין אנשי הבית היהודי, לפיו שתי המפלגות יתמכו במועמדותם של הרבנים יעקב אריאל ושלמה עמאר לתפקיד הרבנים הראשיים. בש"ס ממתינים כעת להסכמה סופית למהלך של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אשר מצדד במועמדותו של יו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו, לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, על פני מועמדותו של הרב אריאל, רבה של רמת גן.

ישיבת סיעת ש"ס, 6 במאי 2013. יואב דודקביץ'
מחכה לבנט. אריה דרעי על רקע תמונותו של הרב עובדיה/יואב דודקביץ'

הדיל הבין-מפלגתי כולל קידום של שתי הצעות חוק, שיאפשרו לרבנים עמאר ואריאל להתמודד על התפקידים. מכיוון שהרב עמאר מכהן כרב הראשי הספרדי, יש צורך בהעברת חוק שיאפשר לו להתמודד על קדנציה נוספת, שתימשך עשר שנים נוספות. הרב אריאל זקוק לאישור חוק שיתיר לו להתמודד על תפקיד הרב האשכנזי, גם לאחר גיל 70 – אחד מהתנאים להגשת מועמדות. אם החוק אכן יעבור, בג"ץ צפוי להתערב ולפסול אותו. בסביבתו הקרובה של בנט סברו כי דיל הרבנים עם המפלגה החרדית-ספרדית לא ייצא לפועל ולאור זאת הרב סתיו יהיה מועמדה של המפלגה. ההסכמה של הרב עובדיה למהלך מקשה על בנט, שלפי שעה לא הגיב לכך.

הרב עובדיה מצדו, התנה את הסכמתו בשני תנאים. הראשון, שבנט ייתן את הסכמתו ל"דיל", ושנית, שחברי הבית היהודי יתנגדו להצעת החוק שמקדם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לפיה מספר החברים בגוף הבוחר את הרבנים הראשיים יגדל. כמו כן הצעת החוק של שטרן כוללת הגדלת שיעור הנשים בגוף הבוחר. בסיעת הבית היהודי הדעות חלוקות בנוגע לתמיכה בהצעת שטרן. בשבוע שעבר הוחלט בסיעה לתמוך בהצעה, אך השר אורי אריאל, שתומך בהסכם עם ש"ס, הגיש עליה ערר. בשבוע הבא צפויה ההצעה לעלות שוב להצבעה. לוואלה! חדשות נודע כי רבנים מהמגזר הדתי-לאומי קראו לבנט שלא לתמוך בשינוי הרכב הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים. מנגד, ארגוני נשים שלחו מכתב ליו"ר הבית היהודי וקראו לו למלא את התחייבותו לקדם את חוק שטרן - כך שמספר הנשים בגוף יגדל.

הרב יעקב אריאל מכחיש שיתמודד לרבנות הראשית. עומר מירון
יזכה לתמיכת הבית היהודי? הרב יעקב אריאל/עומר מירון

העיניים בש"ס נשואות כעת לבית היהודי, כדי לראות כיצד תוכרע הסוגיה. "עכשיו נגמרו התירוצים של הבית היהודי. יש חתימה על הדיל וצריך לראות אם הם יקדמו את החוקים של הרב עמאר והרב אריאל", אמר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. אישור הדיל יעביר את הצדדים לשלב הבא של המהלך – שכנוע חברי הקואליציה לקדם את שני החוקים, על אף תמיכתן של יש עתיד, התנועה וחלק מהליכוד-ביתנו במועמדותו של הרב סתיו, וכן בהצעת החוק של שטרן. מפלגת העבודה, תומכת אף היא מספסלי האופוזיציה ברב סתיו.

הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר בפתיחת טקס יום הזיכרון בגבעת התחמושת, אפריל 2011. עומר מירון
קדנציה שנייה? הרב עמאר/עומר מירון

בעקבות תמיכתו של הרב עובדיה ברב אריאל, הודיע הרב אליעזר איגרא על הסרת מועמדותו לתפקיד הרב האשכנזי ועל תמיכתו ברב אריאל. בסביבתו של הרב סתיו לא הגיבו על הודעת התמיכה של הרב עובדיה ברב אריאל. הרב סתיו הודיע בעבר כי לא יתמודד על התפקיד אם הרב אריאל יתמודד. בסביבתו מעריכים כי הצעת החוק למען מועמדות הרב אריאל לא תאושר, וכי מועמדותו תחזור להיות רלוונטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully