וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי מאיים: דיון בקיצוץ או שביתה ממחר

בכנס חירום של ראשי ערים ומועצות הוחלט כי אם לא ייפתח עד מחר "משא ומתן אינטנסיבי ורציף" להסכם בנוגע לתקציב השלטון המקומי – עוד באותו היום תחל שביתה כוללת

בעוד שהאוצר נלחם לקצץ ארבעה מיליארד שקלים מתקציב הביטחון, קרב נוסף עומד בפתח: בכנס חירום של ראשי ערים ומועצות מרחבי הארץ הוחלט כי אם לא ייפתח עד מחר (שני) "משא ומתן אינטנסיבי ורציף" עד שיגיעו הצדדים להסכם בנוגע לתקציב השלטון המקומי – עוד באותו היום תחל שביתה כוללת של הרשויות המקומיות בישראל.

"אם לא נראה שינוי בהיקף התקציב לרשויות המקומיות המתוכנן לשנת 2013, נלך על כל הקופה - נשבית החל מיום שני הקרוב את כל מדינת ישראל", אמר שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, בכנס שבו נדונו הגזירות בתקציב 2013-2014. "אנחנו כמנהיגים מקומיים, יש לנו אחריות להגן על התושבים ולא ניתן לפגוע בחלשים".

זבל ברחובות תל אביב ביום השביתה של הרשויות המקומיות, ינואר 2012. נמרוד סונדרס
הזבל יציף את הרחובות?/נמרוד סונדרס

יו"ר מטה המאבק וראש עיריית רמת השרון, איציק רוכברגר, טען כי בשיחות עם משרד האוצר עד כה הובטחו לרשויות "הבטחות שווא" וקרא להעמיד לדין את שר האוצר הקודם יובל שטייניץ על "רשלנות במילוי תפקידו": "האוצר מביא לקריסתן של הרשויות המקומיות ולכן נפתח בשביתה בלתי מוגבלת. אם צריך, גם התושבים יצאו לרחובות, זהו תקציב לא אנושי".

בטיוטת תקציב המדינה הוחלט על קיצוץ של 400 מיליון שקלים מתקציבי הרשויות המדינה ו-280 מיליון שקלים נוספים במענקי הפיתוח לרשויות הפריפריה. בהודעה מטעם מרכז השלטון המקומי, כתבו כי לא יתנו ידם "לקיצוץ בלתי סביר של תקציבי הקיום ודמי הפיתוח", וכי הם לא יאפשרו "את הפגיעה החמורה בתנאי החיים הבסיסיים של התושבים כאמצעי לסגירת הגרעון שהממשלה יצרה". עוד נכתב כי האוצר מנסה "לפלג ולסכסך בין הרשויות הגדולות לקטנות": "אנו מאוחדים בעמדתנו, זכותם של כל תושבי המדינה לקבל מן המדינה תקצוב לשירותים ממלכתיים בנושאי חינוך ורווחה". ממשרד האוצר טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully