וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט ידון בקיצוץ בביטחון: "שהפוליטיקאים יקבלו אחריות"

12.5.2013 / 9:20

במערכת הביטחון ובצה"ל התריעו כי דרישת האוצר לקצץ 4 מיליארד שקל מתקציבם תיפגע באימונים ובמחקר והפיתוח. באוצר איימו: אם הסכום לא יקוצץ, נטיל עוד גזירות על הציבור

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שרבבת מפגינים צעדה אתמול (ראשון) ברחובות תל אביב במחאה על תכנית הקיצוצים הצפויה בתקציב המדינה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו יכנס הבוקר בשעה 10:00 את חברי הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון בדרישת שר האוצר, יאיר לפיד, לקצץ כארבעה מיליארד שקלים מתקציב מערכת הביטחון. שר הביטחון, משה יעלון, שביקש מנתניהו לכנס את הקבינט, דורש לקיים דיון מעמיק באיומים האסטרטגיים כלפי מדינת ישראל, במענה שצה"ל מעניק להם וכן בפערים שעלולים להיווצר אם תקציב הביטחון יקוצץ. גורמים במשרד האוצר אמרו הבוקר לקראת הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני כי "אם לא יקוצץ מתקציב הביטחון סכום של ארבעה מיליארד שקלים, פירוש הדבר שיהיה צורך בהעלאות מסים והטלת גזירות נוספות על כלל הציבור".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, יציג בדיון את תכניות צה"ל לשנים הבאות בנושאים מבנה הצבא, פיטורים של משרתי קבע, קליטת מתגייסים חרדים וכן את הצפי לעלייה במספר המתגייסים, שתחל רק בשנת 2018. בנוסף לרמטכ"ל יגיעו לדיון סגנו, אלוף גדי אייזנקוט, יועץ הרמטכ"ל לענייני כספים, תת-אלוף ראם רוסק-עמינח, ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר וראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעלון, גנץ ולפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון טוענים כי המתווה המוסכם עליהם הוא אישור תקציב של 60 מיליארד שקלים – בהתאם למתווה ועדת ברודט מ-2007, שהמליצה על תכנית רב-שנתית הכוללת התייעלות בכוח האדם במערכת הביטחון ומנגד העלאה הדרגתית בתקציבה. בצה"ל מתעקשים לבנות תכנית רב-שנתית שעמה יהיה לאנשיה קל יותר להתנהל מול דרישות משרד האוצר. קצין בכיר בצה"ל הסביר כי עבודה לפי תכנית רב-שנתית תאפשר "לפרוס תשלומים לספקים, כמו החברות הביטחוניות הגדולות. אמנם זה יהיה יותר ממה שהתחייבנו אבל בסוף נידרש לשלם את זה. תכנית רב שנתית תהפוך אותנו לגמישים יותר מול האוצר". כמו כן, במערכת הביטחון מקבלים חיזוק לעמדתם מהתבטאותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שטען כי הוא תומך בתקציב של 60 מיליארד שקלים למשרד הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אילוסטרציות חיילים. דובר צה"ל
חיילי צה"ל מתאמנים/דובר צה"ל

קצינים בכירים בצה"ל התריעו כי דרישה מצד האוצר לקיצוץ חד בתקציב עשויה להכריח את ראשי הצבא להעביר את האחריות לקיצוץ לידי הדרג המדיני. "שהם יחליטו מאיפה לקצץ ויקבלו אחריות על ההשלכות העתידיות", אמר הגורם. לדבריו, הקיצוץ שדורשים באוצר מהצבא יפגע באימוני הכוחות, בתכנית ההתעצמות ביחידות היבשה, האוויר והים וכן בתחום המחקר והפיתוח. בסביבתו של שר הביטחון יעלון טענו כי בניגוד למערכת היחסים העכורה שהתנהלה בין שר הביטחון הקודם, אהוד ברק, לבין קודמו של לפיד, יובל שטייניץ, יעלון מקיים מערכת יחסים עם שר האוצר הנוכחי המבוססת על הערכה והבנה עמוקה בין הצדדים.

ח"כ עמר בר-לב (העבודה), קרא הבוקר לנתניהו, לפיד ויעלון "שלא להיבהל ולקצץ בתקציב הביטחון". לאור הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני כתב בעמוד הפייסבוק שלו בר-לב, המשמש כראש ועדת המשנה למשאב האנושי ולהכשרות בוועדת חוץ וביטחון, כי "כוחנו הוא באדם שבטנק ולא רק בטנק ולכן אני מציע לשר האוצר, לראש הממשלה ולשר הביטחון לעזור לאדם שבטנק לנצח ולקצץ בתקציב הביטחון. לא בצורה מופקרת ודרסטית וללא פגיעה בזרוע הארוכה של צה"ל, החשובה למול האיום האיראני, אך ביתר הדברים ולא רק בשומן - יש לקצץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully