וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות הכותל רושמות הישג: "המקום עומד להשתחרר"

10.5.2013 / 22:13

למרות המחאה הרמה של החרדים, נשות הכותל מרגישות שהן יצאו מחוזקות ומנצחות אחרי אירועי התפילה ברחבת הכותל בירושלים. ח"כ שטבון: "הן מייצרות מחלוקת ושנאה בציבור"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

למרות המחאה הרמה של החרדים, נשות הכותל מרגישות שהן יצאו מחוזקות ומנצחות אחרי אירועי התפילה היום (שישי) בירושלים. זו הפעם הראשונה שהן מוגנות על ידי המשטרה ולא נתפסות ככאלה שפועלות בניגוד לחוק - ולטענתן, למתנגדיהן הובהר היום שהם לא שולטים בכותל המערבי אשר מיועד לכולם. "הכותל עומד להשתחרר", אמרה היום בגאון יו"ר נשות הכותל, ענת הופמן. לדבריה, "אנחנו מאושרות לראות מאות או אלפים של בנות אולפנה. תנו חזרה את המפתחות. הכותל שייך לכולנו".

לדברי המתפללות, לאחר מאורעות היום - ברור מי בא לכותל כדי להתפלל ומי בא כדי לעורר פרובוקציות. מנכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, ציין כי "הפגנת החרדים, כשלצדם בנות אולפנה שנקראו לדגל ונוער חרד"לי מגויס, מוכיחה עד כמה המאבק של נשות הכותל הוא מאבק לא רק על רחבת תפילה אלא על דמותה של מדינת ישראל. אך אין להתבלבל, זהו יום היסטורי". עם זאת, לדבריו, יש עדיין דרך ארוכה לשוויון מלא במסגרת המתווה שהציע יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי.

עימותים בין חרדים לשוטרים בזמן תפילת נשות הכותל. עומר מירון
חרדים מתעמים עם המשטרה בכותל, היום/עומר מירון

שרנסקי עצמו אמר היום כי האירועים "מדגישים באופן דרמטי את הצורך ללכת בדחיפות לפתרון שייתן אפשרות לכל יהודי, קבוצה וקהילה להתפלל בכותל על פי רצונם ומנהגם". שרנסקי הביע גם את הערכתו למשטרה שפעלה "בקור רוח, וטיפלה במפירי החוק". סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, אמר כי האירוע האלים היה מיותר, וכי הוא פגע בקדושת הכותל. "הכותל הוא מקום קדוש לעם היהודי, ויש להמשיך ולשמור על כך. שר הדתות ואני פועלים על מנת להביא את הפשרה שתהיה מקובלת על כולם ותחזיר את השלום והאחדות לשריד בית מקדשנו".

לדברי ח"כ מיכל רוזין (מרצ), "משובר בהמשך ישיר של הסתה. מיעוט אורתודוכסי שרוצה לשלוט על היהדות. היהדות היא של כולנו. רחבת הכותל צריכה להיות שוויונית לכל הזרמים, לכל היהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
נשות הכותל בתפילה, היום/יואב דודקביץ'

מבחינת הציבור החרדי, המאבק הבוקר היה הכרחי. קולות שעולים מהציבור החרדים טוענים שמדובר באירוע בסדר גודל שאי אפשר לשתוק עליו ואף עלול להתפרש כהסכמה ולהוביל להידרדרות נוספת בהמשך שלא יהיה נתן לעצור, כהגדרתם.
למרות העימותים שהיו במקום חשוב לציין כי כאלפיים בנות הסמינרים החרדיים שהגיעו למקום לא התעמתו עם המשטרה והתפללו או התבוננו בנעשה.

ואולם, סגן יו"ר הכנסת ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) הגדיר את התנהלותן של נשות הכותל פרובוקטיבית. "נשות הכותל הן קבוצה פרובוקטיבית של גורמים המבקשים לייצר מחלוקת ושנאה בציבור הישראלי על חשבון נושאים שבקונצנזוס הישראלי כגון הכותל. אני קורא לחבריי, חברי הכנסת מכל סיעות הבית, להוקיע את אלו המבקשים והמבקשות דווקא בתקופה הזו ללבות אש של שנאה". גם רב הכותל, שמואל רבינוביץ', קרא במהלך התפילה לשמור על קדושת המקום.

מבחינת שני הצדדים הם מתכוונים להיות באותו מקום ובאותה השעה גם בראש חודש הבא. כל השאלה היא האם תקנות המקומות הקדושים ישונו על ידי שר הדתות, ונשות הכותל שוב תחזורנה להיות יעד המשטרה או שהן תוכלנה להתפלל כמנהגן, והמשטרה תיאלץ להתעמת עם אלפי חרדים שיחזרו להפגין במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully