וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות בירושלים: חרדים זרקו אבנים על נשות הכותל

10.5.2013 / 9:10

בכירי הרבנים בעדה החרדית קראו, ואלפי מאמינים הגיעו לרחבת הכותל המערבי כדי להפגין נגד נשות הכותל שנערכות לתפילת ראש חודש סיוון עם טליתות. חמישה בני אדם נעצרו

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

אווירה מתוחה הורגשה הבוקר (שישי) ברחבת הכותל המערבי, עם התכנסות של אלפי חרדים לקראת הגעתן של כמה עשרות נשים, חברות תנועת נשות הכותל, לתפילת ראש חודש סיוון באתר הקדוש. כמה עשרות חרדים התפרעו והתיזו מים על שוטרים, שלושה בני אדם נעצרו. כמו כן, היו מספר תקריות של השלכת כסאות פלסטיק על השוטרים וניסיונות לפרוץ את הגדרות שהוצבו במקום. החרדים מחו על ה"פרובוקציה" כדבריהם של הנשים, אשר נוהגות להתפלל כשהן עטופות בטליתות. בשל תפוסה מלאה במקום, המשטרה הקצתה לנשים מקום לקיום התפילה מחוץ לעזרת הנשים.

בסיום התפילה יצאו נשות הכותל מהמתחם בליווי אבטחה כבדה. המפגינים השליכו אבנים לעבר המתפללות, שפכו עליהן מים וקראו לעברן בוז. שני בני אדם נוספים נעצרו בעקבות האירועים.

עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
נשות הכותל, הבוקר/יואב דודקביץ'

ניצב יוסי פריינטה מפקד מחוז ירושלים אמר כי על פי "ההערכות המוקדמות שלנו מאות שוטרים הגיעו לכותל ואבטחו את תפילת נשות הכותל. השוטרים הקיפו בטבעת את נשות הכותל כדי לאפשר להן להתפלל. הייתה מעט אלימות אך לשמחתי האירוע הסתיים ללא נפגעים. אני מקווה שלקראת ראש החודש הבא כל הגורמים הרלוונטיים יגיעו להסדר. זה מאוד כואב לראות מקום כמו הכותל שהופך לזירת עימותים". ניצב פריינטה דיווח כי ייתכן שבהמשך ייעצרו חשודים נוספים בהפרות הסדר בעזרת צילומי המשטרה מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
ייתכן שחשודים נוספים ייעצרו לאחר בחינת צילומי המשטרה מהמקום/יואב דודקביץ'

יחזקאל וכמן, צעיר חרדי שהגיע הבוקר לרחבת הכותל, אמר לוואלה! חדשות כי הכותל "הוא מקום יהודי עם מסורת של כמה וכמה דורות. הנשים הללו מנסות לשנות את המסורת של עם ישראל וזה מכעיס אותנו".

"הבוקר הזה, ברור מעבר לכל ספק מי מבקש להתפלל ליד הכותל ומי מבקש לחולל מהומות", מסר הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית. "ראשי הציבור החרדי חיללו הבוקר הזה את קדושת הכותל וגרמו למראות המתאימים אם בכלל למגרשי כדורגל ולא לאתר תפילה קדוש. הנחמה היחידה באירוע המביש הוא שאלפי נשים חרדיות רואות נשים עטופות טלית מתפללות בדבקות וחשות עצמן שוות ערך מבחינה הלכתית. היה והתנהלות זו של הציבור החרדי תהפוך לשגרה בכל ראש חודש, נדרוש חלופת שעות מאתר הכותל על מנת להבטיח שיהודים המעוניינים להתפלל תפילה שיוויונית יוכלו לעשות זאת באופן מכובד".

police. יואב דודקביץ'
עימותים בכותל, הבוקר/יואב דודקביץ'

המאמץ החרדי למנוע מנשות הכותל "לשנות את סדרי התפילה" הביא אתמול את תנועת ש"ס לפרסם ברבים קריאה מטעם המנהיג הרוחני של התנועה החרדית-ספרדית, הרב עובדיה יוסף, לפיה "על בנות הסמינרים ונשות ישראל להצטרף לתפילת ערב ראש חודש סיון כדי לבטל את הגזירות". גם החרדים האשכנזים הצטרפו למחאה, ולאחר התייעצות בביתו של הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן – מנהיג הפלג הליטאי, הוחלט לצאת בקריאה דומה לתלמידות.

נושא: עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
חברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג, יחד עם נשות הכותל/יואב דודקביץ'

למהלך הצטרפו גם רבני הציונות הדתית שיצאו שלשום בקריאת קודש, כהגדרתם, נגד הפעילות של נשות הכותל. במכתב שהופץ בחתימת ידם של רבנים מובילים, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו, הרב זלמן מלמד, הרב צבי טאו ורבנים נוספים נכתב בין היתר כי אין לתת "לקבוצה קטנה לפגוע במאות אלפי המתפללים הבאים להתפלל בקביעות במקום המקודש הזה".

ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי, תקף היום את נשות הכותל ואמר כי הן "קבוצה פרובוקטיבית של גורמים המבקשים לייצר מחלוקת ושנאה בציבור הישראלי על חשבון נושאים שבקונצנזוס הישראלי כגון הכותל". לדבריו, "הארגונים הרפורמים והנשים הפרובוקטיביות מבזים את מסורת ישראל, את הכותל, ירושלים ואת משאת נפשם של מיליוני יהודים- חילונים ודתיים לחיות יחד תוך שמירה על ערכי המורשת והלאום. אני קורא לחבריי, חברי הכנסת מכל סיעות הבית להוקיע את אלו המבקשים והמבקשות דווקא בתקופה הזו ללבות אש של שנאה".

עימותים בין חרדים לנשות הכותל בתפילת ראש חודש סיון, 10 במאי 2013. יואב דודקביץ'
הגיעה לרחבה. ח"כ מירי רגב/יואב דודקביץ'

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד), יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, שביקשה לאחרונה לקחת חלק בטיפול בנושא, הגיעה הבוקר אל המקום. הניסיונות של שר הדתות, נפתלי בנט, וסגנו, אלי בן דהן, להגיע לפשרה שתמנע התנגשות אפשרית היום, לא הניבו פרי, פרט להסכמת נשות הכותל להימנע משימוש בספר תורה בתפילה, כדי להראות שבכוונתן להגיע לפתרון מתוך רצון טוב והתחשבות. לסוגיה המורכבת נדרש אף בית המשפט המחוזי בירושלים שקבע כי אופן התפילה של הנשים אינו מנוגד לתקנת המקומות הקדושים, הדורשת תפילה "כמנהג המקום". היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אף הורה לשר הדתות בנט לתקן תקנות חדשות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully