וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול בית לפיד: "יאיר לך הביתה"

כ-300 אנשים הפגינו מול בית שר האוצר במחאה על גל הגזירות שיובאו לאישור הממשלה. המפגינים הקימו שני אוהלים וצעקו: "יאיר, צא מהפייסבוק". לפיד: "אנחנו מצילים את הכלכלה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יבגני גרצנשטיין

כ-300 בני אדם הפגינו הערב (חמישי) מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בתל אביב במחאה על הגזירות הצפויות בתקציב לשנים 2013-2014 שיובאו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. "הו אה מי זה בא? מדינת הרווחה", צעקו המפגינים וכן "יאיר לך הביתה". הם גם הקימו שני אוהלים סמוך לביתו של שר האוצר - תזכורת ל"מחאת האוהלים" של קיץ 2011.

"יאיר לפיד, צא לי מהווריד", ו"יאיר, צא מהפייסבוק", קראו המפגינים לשר האוצר שהגיע לביתו בטרם ההפגנה וסירב לשוחח עם עיתונאים שהיו במקום. המפגינים צעקו גם "לא נלך מהבית". המפגינים, שצעדו ממרכז שוסטר הסמוך, נשאו עמם אוהל ואמרו כי בכוונתם להציבו מול ביתו של לפיד. מוקדם יותר התראיין שר האוצר החדש לערוצי בטלוויזיה ואמר כי אין למפגינים סיבה אמיתית לצאת לרחובות, שכן לא היתה ברירה אלא להעלות מסים ולקצץ בהוצאות המדינה בכדי לעמוד ביעד הגירעון לשנה זו העומד על 4.65% מהתוצר הלאומי.

בעמוד הפייסבוק שלו אמר שר האוצר, כי חרף הביקורת על מהלכיו הכלכליים, "אחרי שבוע של התקפות סוערות, הקולות השפויים מתחילים להישמע" - זאת בהישענו על התמיכה לה זכה מנשיא המדינה שמעון פרס, מראש הממשלה בנימין נתניהו, משר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט ומנגיד בנק ישראל סטנלי פישר. "מה המשותף לארבעת האישים האלה?", תהה לפיד וגם השיב: "שהם לא חייבים לי כלום, שהם לא איתי באותה מפלגה, ושהם לא מבססים את עמדתם על כותרות צעקניות". בתשובה לשאלה מדוע החליטו לגבות אותו אמר: "הם יודעים את העובדות האמיתיות ומבינים שעם כל הכאב שזה גורם, הצלנו את הכלכלה הישראלית".

הפגנה מול ביתו של לפיד, מאי 2013. יותם רונן
המפגינים הבטיחו להציב אוהל מחאה מול ביתו של שר האוצר/יותם רונן

בשעות הערב המוקדמות הגיעו מספר מועט של בני אדם לקחת חלק במה שנקרא "מחאת העגלות" במספר ערים במדינה, בכללם תל אביב, ראשון לציון, ערד ועוד. למרות ההיענות הנמוכה, מארגני המחאה מצפים כי בהפגנה שתתקיים במוצאי השבת הקרובה בתל אביב תורגש השתתפות גדולה יותר כאשר כמעט 10,000 בני אדם הודיעו כי ישתתפו בה.

ההזמנה להפגנה, אותה יוזמים פעילים בולטים ממחאת האוהלים, הופצה ברשת הפייסבוק, וצברה תאוצה מהירה. בתוך כמה שעות קיבלו אותה כ-55 אלף איש. "במקום תקציב רצחני שמעלה את המע"מ ומס ההכנסה, שלוקח מהעובדים, מהעצמאיים, מעקרות הבית ומהקשישים - העם דורש לעצור את מסיבת המתנות לטייקונים, להחזיר לנו את משאבי הטבע ולהפסיק לשפוך כסף על התנחלויות", נכתב בהזמנה.

"את הכסף צריך לשים על ילדים וקשישים, על הרווחה שלנו ועל הדיור בישראל. ביום ראשון הקרוב הממשלה עלולה להעביר ללא דיון החלטת בזק שתאשר את ייצוא הגז הטבעי. אם ההחלטה הזו תעבור - תמלוגים בגובה של מאות מליארדים ששייכים לציבור יעברו לידי הטייקונים. בואו נעצור את זה. גז ישראלי נשאר בישראל", כתבו המאגרנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully