וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש ארסי באורך שני מטרים בכינרת: "אירוע נדיר"

קובי דוד

9.5.2013 / 12:58

נחש הצפע נצפה שוחה כחצי קילומטר מקו החוף בחלקה הצפון-מערבי של הימה. מנהלת המעבדה לחקר הכינרת טוענת: "לא שמעתי אף פעם על מקרה דומה"

נחש צפע ארסי בגודל של שני מטרים נצפה אתמול (רביעי) באגם הכינרת, סמוך לאתר ספיר בחלקה הצפון-מערבי של הימה. "זה היה אירוע נדיר", סיפרה מנהלת המעבדה לחקר הכנרת, חקר ימים ואגמים לישראל, ד"ר תמר זוהרי. "במשך 23 שנים שאני עובדת במעבדה לחקר הכינרת לא שמעתי אף פעם על מקרה דומה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחש הצפע שוחה במימי הכינרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הנחש הארסי גילו חוקרי המעבדה במהלך פעילות דגימה שגרתית באתר ספיר של חברת מקורות, השוכן סמוך למבנה המעבדה. החוקרים הופתעו לגלות במרחק של כחצי קילומטר מהחוף את הנחש שוחה במקום בו המים מגיעים לעומק של כעשרה מטרים. "אני סבורה שהנחש הגיע באמצעות סירת דייגים", אמרה זוהרי. "לא הגיוני שהוא שחה מרחק כל כך גדול".

מנהל מרכז הזוחלים בקצרין, איתי מאירס, ניסה להרגיע את הרוחות. "אני נתקלתי לא מעט פעמים בנחשי צפע במקורות מים, אך חשוב לציין כי הפעם מדובר במקרה חריג מאחר והוא נצפה בעומק כה רב". לדבריו, "ימי הקיץ החמים נמצאים בפתח, וזה הזמן שצריך להיזהר בו בגלל ריבוי הנחשים. לא מדובר בתופעה חריגה, אך חשוב לנהוג במשנה זהירות רבה".

פרופ' משה גופן, חוקר אגם הכינרת, סבור כי הצמחייה הסבוכה שצמחה על קו החוף מהווה מקור מסתור עבור הזוחלים, ולכן צריך לגזום אותה. "נחש הצפע מהווה הוכחה חד משמעית לכך שיש צורך לכסח את הצמחייה בחופים ציבוריים, לא רק בגלל מזהמים, אלא גם בגלל שצמחייה זו מהווה מקום מסתור לנחשים ארסים וחיות מסוכנות", אמר.
נחש הצפע הארצישראלי נפוץ בעיקר באזור הגליל, הגולן ומישור החוף. הכשת הנחש עלולה לגרום לקטיעת גפיים, כיוון שהארס פוגע בכלי הדם ובמערכת הלימפה. במקרים מסוימים הארס עלול לגרום למוות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully