וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם הבן: מבקשות מקלט שוחררו בזכות ילדיהן

הנשים, אזרחיות אריתראה, שוחררו בתום תקופת מאסר ממושכת לאחר פסיקה שקבעה כי קטינו?ת ילדיהן הינה עילה ראויה לכך. "המדינה כולאת אזרחים שממילא לא ניתן להשיב לארצם"

יח"צ - חד פעמי

(צפו בסרטון הקמפיין לשחרור מבקשות מקלט אמהות)

תשע מבקשות מקלט מאריתראה וילדיהן שוחררו אמש (שני) מכלא סהרונים בתום תקופות מאסר ממושכות, זאת בעקבות פסיקתו התקדימית של בית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבוע שעבר, שלפיה קטינו?ת מהווה טעם הומניטרי לשחרור ממאסר.

על פי תיקון החוק למניעת הסתננות, שאושר בכנסת בינואר 2012, כל אדם שהסתנן לישראל מיוני האחרון יישלח מיידית למאסר של שלוש שנים לפחות. כך נשלחו מבקשות המקלט מאריתראה וילדיהן, בני שנה וחצי עד שבע, למאסר שבמסגרתו ריצו בין שמונה חודשים לשנת מאסר.

עד כה טענה המדינה שכיוון שהחוק למניעת הסתננות קובע שניתן לשחרר קטינים לא מלווים, מכאן ניתן להסיק כי דינם של קטינים מלווים להישאר במשמורת בכלא. אולם בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר, בערעור של מוקד סיוע לעובדים זרים בעניינן של אם ושתי בנותיה בנות 8.5 ו-11, קבע נשיא בית המשפט יוסף אלון כי שחרור קטינים מטעמים הומניטריים הוא עניין הנתון לשיקול דעת שיפוטי גם כשמדובר בקטין מלווה. "המשך הישארותן במשמורת, לתקופה בלתי מוגבלת, תפגע בלי ספק פגיעה ניכרת בהתפתחותן הנפשית והחברתית", קבע השופט אלון.

פרויקט חוזרים הביתה של רשות האוכלוסין וההגירה. נמל תעופה בן גוריון, עלייה למטוס, יוני 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אריתראה זה מקום ללא רחמים"/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בעקבות קביעה זו פנה מוקד הסיוע למשרד הפנים בבקשה לשחרר את המשפחות, אלא שאלה שוחררו אתמול בשעה 18:30, ונשלחו לנסוע בתחבורה ציבורית מבלי שנמסרה הודעה רשמית לקרוביהן או לבאי כוחן.

"לא ראיתי את אשתי ובני כמעט שנתיים, וכל כך התרגשתי לשמוע שהם השתחררו ונמצאים כאן בתל אביב", אמר לוואלה! חדשות טספלם, מבקש מקלט מאריתראה שהגיע לישראל לפני למעלה משנה וחצי בגפו. אשתו ובנו בן השנה ועשרה חודשים הגיעו אחריו - ונכלאו. "עזבנו את אריתראה בגלל רדיפות של הממשלה והבן שלי נולד בסודן", סיפר. "מאז לא ראיתי אותו. נכנסתי לישראל לפני משפחתי וקיוויתי שכאן יבינו ממה ברחנו וייתנו לנו מקלט. אריתראה זה מקום ללא רחמים, מחזיקים שם אנשים בגיהנום. אני מודה למוקד הסיוע ולבית המשפט שעזר לי להתאחד שוב עם משפחתי, אנחנו מאושרים מאוד, התחבקנו אתמול ארוכות והופתעתי לראות את בני שגדל מאוד", הוסיף.

במוקד הסיוע לעובדים זרים בירכו על השחרור, שהגיע לאחר תקופה ארוכה שבה מייצגים נשים מבקשות מקלט הכלואות עם ילדיהן וקוראים לשחרורן. עם זאת, במוקד הוסיפו כי "נעלם מעינינו מדוע היה צריך לחכות לפסק הדין, ומדוע נאלצו ילדים רכים להישאר כלואים במשך תקופות כה ארוכות".

עדי לרנר, מנהלת הקו החם במוקד, הוסיפה כי "מדינת ישראל מחזיקה במשך חודשים מבקשי מקלט שממילא אין כל יכולת להרחיקם למדינות מוצאם, בלי כל סיבה או תכלית. המראה של ילדים מאחורי סורגים דוקר את הלב ואסור להשלים עמו. עם זאת, עדיין כלואות שש משפחות עם 14 ילדים במתקן סהרונים, שעדיין מצויים בכלא ללא כל הצדקה. בתי המשפט קבעו כבר פעמים רבות כי ילד הוא ילד הוא ילד, ואין מקומו מאחורי סורג ובריח בשום מקרה. אנו קוראים לשחררם בהקדם".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully