וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פירון: "לא יהיו קיצוצים בתקציב החינוך"

28.4.2013 / 11:06

לאור הפרסומים על קיצוץ נרחב בתקציב משרדו, אמר שר החינוך כי הוא מתחייב שלא יקוצצו שעות הוראה ולא יפוטרו מורים. עוד הודיע פירון על הקמת מועצה לאומית לחינוך

שר החינוך שי פירון התייחס הבוקר (ראשון) לפרסומים על קיצוץ נרחב בתקציב משרדו. בכנס של סמינר הקיבוצים בנושא העצמה חינוכית, הצהיר פירון כי "לא יהיו קיצוצים בתקציב החינוך הקרוב. אני מתחייב שלא יקוצצו שעות הוראה ולא יפוטרו מורים. תהיה הקפאה של תכניות עתידיות שאמורות להתממש על יעד של שנים, ומותר לעשות זאת. אבל מורה אחד ושעה אחת לא יירדו מתוך מערכת שעות הלימודים של תלמיד ישראל בשנה הבאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מחשבים ואייפדים לא יפתרו אותנו מהתעסקות עמוקה במשמעות הלמידה". פירון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פירון הוסיף כי בשבועות הקרובים תחל לפעול ועדה שתציע דרכים ליישום תקצוב דיפרנציאלי במערכת החינוך – תקצוב שיותאם לצרכים הסוציו-אקונומיים של תלמידי ישראל ויאפשר צמצום פערים. "מכיוון ששוויון וצמצום פערים הוא יעד מרכזי בעיניי בתפישה המוסרית של ישראל, כיוון שלא יכול להיות שבישראל יהיו ילדים שכבר בילדותם יודעים מה יהיה בסופם כי הם גרים במקום מסוים, יהיה תקצוב דיפרנציאלי משמעותי. זאת לא לפני שיוגדר סל אישי לתלמיד", אמר השר.

לדבריו, "יהיה שוויון, אבל הוא לא יהיה על חשבון פגיעה באנשים עובדים, אלא ייצר מציאות מחודשת. צוות העבודה יתחיל לפעול רק בעוד שבועיים בנושא תקצוב דיפרנציאלי. התקצוב הזה לא יפגע בתקציב הרשויות. ישראל נמצאת במצב כלכלי לא פשוט. הוא מחייב אותה לחשיבה מושכלת. נצטרך למצוא סדרי עדיפויות. נשקיע בצמצום פערים, בקידום מעמדו של המורה, ונתנהל באופן מושכל כדי שמחד נוכל להחזיר את ישראל לשדרה המרכזית של כלכלה מאוזנת ומאידך לא נפגע בחלום החינוכי".

"הטכנולוגיה חשובה, אבל היא לא באה במקום עומק"

כמו כן הודיע פירון כי בכוונתו להתחיל לעבוד על כינון מועצה לאומית לחינוך, שתבצע תכנונים אסטרטגיים בנושא חינוך במנותק מהפוליטיקה. "המשימה הראשונה היא להחזיר את החלום לבית הספר, להחזיר שפה זכה וגבוהה, להחזיר מחויבות לערכים. חלק מהערכים זה ללמוד לחיות בחברה מגוונת, זה חלק מהעניין, ולכן אנחנו נצטרך להשקיע מאמץ מרובה בשינוי השפה".

לדברי פירון, "כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים להפריד את החינוך מהפוליטיקה, ואנחנו חייבים לדבר על תכניות ארוכות טווח שלא לוקחות בחשבון לעולם אורך של קדנציה או הרכב ממשלה כזה או אחר. גם אם ייאלץ שר חינוך כזה או אחר לא לראות את פירות עבודתו בכהונתו. מה שהוא צריך להוביל זה את עתיד ילדינו, ולא את עתיד הקריירה שלו. צריך לבחון דרך להקמת מועצה לאומית לחינוך שבה שר החינוך יהיה הממונה, אבל האסטרטגיה תהיה מנותקת משיח פוליטי אקראי. היא תהיה מורכבת מנציגים של אנשי רוח, הורים ומורים ותייצר לנו תכנית ארוכת טווח שתכליתה ליישם את אותו רעיון של חברת מופת".

עוד אמר השר כי "כאשר תוקם מועצה שכזו, ואני כרגע לא מדבר על המסגרת, אסור שזה יהיה צעד פופוליסטי, זה צריך להיות צעד לדורות. המועצה תצטרך להתאים את הלמידה למאה ה-21, למידה מאתגרת ומניעה לפעול. אסור לנו ליפול לבור שבו נחשוב שבכוחם של ברזלים, מחשבים, ואייפדים לפטור אותנו מהתעסקות עמוקה במשמעות הלמידה. הטכנולוגיה חשובה אבל היא לא באה במקום עומק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully